וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה כמו מקרון, פונקציונלי כמו בגט: חגיגה של עיצוב צרפתי

פריז היא אחת מבירות העיצוב העולמיות וצרפת תמיד היתה מקור השראה לאמנים ומעצבים מתחומים שונים. לכבוד יום הבסטיליה, יצאנו לחגוג מורשת צרפתית ארוכה, עשירה ומלאת תשוקה לעיצוב

טולמנ'ס דוט - עיצובים מבית FERMOB (3). טולמנ'ס דוט,
דור של מעצבים שמנסה לנפץ את המסורת המלכותית והשמרנית/טולמנ'ס דוט

מדי שנה ב-14 ביולי מציין העם הצרפתי את "יום הבסטיליה", המסמל יותר מכל את החגיגה הלאומית בעקבות המהפכה הצרפתית. מעבר לשיק הצרפתי הקוקטי והייחודי, והאוכל מעורר התיאבון, הביאה האומה הצרפתית, מגוון רחב של סגנונות עיצוב מתקופות שונות החל מהבארוק, הרוקוקו ועד לימינו בעיצוב הפוסט מודרני.

עבורנו הישראלים צרפת מוכרת בעיקר בזכות היותה יעד תיירותי רומנטי, הכולל היסטוריה מפוארת, ארכיטקטורה מרהיבה, נופים עוצרי נשימה ותרבות מפותחת של קולינריה יצירתית ומרשימה. אך גם העיצוב הצרפתי, תוצאה של מורשת תרבותית שהנחילו דורות שלמים, תופס תאוצה רבה בשנים האחרונות וזוכה להכרה בינלאומית רחבה.

העיצוב הצרפתי מושפע מהמסורת המלכותית הקלאסית, אך לאלו מצטרף דור של מעצבים עכשווי המנסה לפרוץ את המסורת ארוכת השנים ולטלטל את הזהות השמרנית של העיצוב האירופאי. הדור החדש של המעצבים הצרפתיים מושפע מהעולם המודרני עובדה שעוזרת להם ליצור בקלות סגנון אקלקטי מרתק. וגם אם נדמה שהדור הצעיר משוחרר ממוסכמות, ניכר כי הוא אינו זונח את מלאכת היד וההשקעה האמנותית הרבה המשתלבת בכל אחת ואחת מיצירותיו.

טולמנ'ס דוט - עיצובים מבית FERMOB (3). טולמנ'ס דוט,
הבחירה של מוכרי הלימונדה שמעדיפים להתחמק מתשלום לרשויות מאז 1889. כיסא Bistro של חברת Fermob/טולמנ'ס דוט

"הקו הצרפתי היוקרתי שמבטא את רוח האומנות הצרפתית של המאות הקודמות נשמר אך יחד עם זאת, מעצבי המותגים מעניקים פרשנות מודרנית ועכשווית בצורה של בדים, צבעים נועזים וטקסטורות המתאימים למגוון סגנונות עיצוב בבית", אומר בני מורן, מבעלי RENBY, המייבא מגוון רחב של מותגים צרפתיים להלבשת ועיצוב הבית.

דוגמה לעיצוב הצרפתי החדשני ניתן לראות בכיסא ה-Bistro של חברת Fermob (המיובאת לישראל על ידי טולמנ'ס דוט), אשר הושק לראשונה בשנת 1889 והפך לאייקון עיצובי. הכיסא התפרסם בזכות מוכרי הלימונדות ברחובות פריז, שהודות לקלילות והניידות שלו, הצליחו לחמוק מלשלם רישיונות לדוכן קבע. לאורך כל אותם שנים שמרה Fermob על האותנטיות והקסם המיוחד של הכיסא המתקפל, המוצע עד היום בקשת ססגונית של 24 צבעים המשמרים את הקלאסיקה והקסם הפרנקופילי.

הרמס RENBY. RENBY,
פרשנות מודרנית וחדשנית בצורת צבעים נועזים וטקסטורות. כוסות קריסטל צבעוניות של הרמס/RENBY

"דווקא בתעשייה המכבדת מסורת ארוכת שנים אפשר לעשות את פריצת הדרך הכי גדולה" מוסיף בני מורן, ולראייה מונה את החברות הרמס (Hermes) שנוסדה בשנת 1837. לליק (Lalique) סמל היוקרה הצרפתי מאז שנת 1888. סאנט לואיס ( Saint Louis) הפריזאית אשר נוסדה במאה ה-16 ולליב (Lelievre) אשר נוסדה בצרפת בשנת 1914.

ובכל זאת כשמדברים על עיצוב צרפתי אי אפשר שלא להזכיר את שלושת המאסטרים הצרפתיים, המכונים "הטריו הצרפתי": Le Corbusier, Pierre Jeanneret ו- Perriand Charlotte שהשאירו אחריהם מסורת ארוכה של עיצוב. רבים מכירים את לה קורביזיה ואת השזלונג המפורסם שעיצב. אותו השזלונג היה חלק מקולקציה מושלמת שאף הושקה לאחרונה מחדש על ידי חברת Cassina.

טולמנ'ס. CASSINA_לה קורבוזייה Corbusier. טולמנ'ס,
אחת הקולקציות החשובות והנחשבות. שזלונג מקולקציית LC של לה קורבוזייה/טולמנ'ס

הקולקציה נחשבת לאחת החשובות והמשפיעות על העיצוב העכשווי. מאז השקתה בשנת 1965, זכתה ה-LC Collection להכרה בינלאומית רחבה, הן בקרב קהל חובבי העיצוב והן בקרב מובילי דעת קהל ומבקרים. העיצובים בקולקציה, בהם השזלונג המפורסם, ספה, כורסא וכיסא, נכנסו לפנתיאון העיצוב כאייקונים פורצי דרך בתחומם, והפכו להצהרה עיצובית, חותמת לסגנון אישי וסמל להבנה בעיצוב ולסגנון חיים. למרות שהעיצובים חוגגים בימים אלו יובל להשקתם, הם נחשבים רלוונטיים, וניצבים לא רק בבתיהם של מביני דבר, אלא אף במוזיאונים נחשבים ברחבי העולם.

•RENBY -ללייב   גאן פול גוטייה. RENBY,
קולקצייה בעיצוב ז'אן פול גוטייה למותג הצרפתי הוותיק לליב/RENBY

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully