וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינה לי חביבה

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

8.7.2020 / 15:10

הקיץ כבר כאן ואין משהו שהישראלים רוצים יותר מגינה לבלות בה את התקופה הכי לוהטת בשנה

נתנאל ביטון צ'וקה. שלמי אלפסי,
גינה בעיצוב צ'וקה/שלמי אלפסי

תקופת הקורונה הזכירה למי ששכח את החשיבות של בית נוח ומפנק, כזה שעונה על הצרכים שלנו ומהווה עבורנו את המקום העיקרי בו נבלה את מרבית זמננו. רבים מאיתנו כבר הזמינו אנשי מקצוע שיציעו לנו פתרונות טובים יותר לבית שלנו, כדי להפוך את השהות בו להרבה יותר טובה עבורנו. יחד עם הקיץ הלוהט שכבר פה, הגיע הזמן לעשות סדר בגינה שלנו. כדי לעשות את זה, אנחנו נפגשים לשיחה עם נתנאל ביטון, הבעלים של "צ'וקה הקמות גינה בעיצוב אישי", עסק עם ניסיון של כ-15 שנים. "אנחנו מתמחים בהקמת גינות בעיצוב אישי. המטרה שלי היא להיכנס לראש של הלקוח, לקחת את הוויז'ן שיושב לו שם על הגינה הפרטית שלו ולהוציא אותו לפועל", מספר לנו ביטון.

"גינה זה מקום שצריך ליהנות ממנו ולא להתעסק בו יותר מידי. זה גן העדן הפרטי שלך, בבית שלך. אנחנו צריכים להתייחס לגינות שלנו ככאלו ולכן אני מאמין בהקמת גינות שלא ידרשו מאיתנו מאמץ גבוה בטיפול בהן. הטיפ הכי חשוב שיש לי למי שרוצה להקים גינה בבית שלו הוא שידאגו לאנשי מקצוע מקצועיים ומיומנים שיגיעו פעם אחת להקים את הגינה ואחרי זה הם יוכלו לשכוח ממנה לשנים רבות. גינה טובה היא גינה שבה המערכות פועלות באופן אוטומטי, אין בה צמחייה סבוכה והיא לא דורשת מהבעלים שלה להתאמץ יותר מדי כדי ליהנות ממנה".

נתנאל ביטון צ'וקה. שלמי אלפסי,
גינה בעיצוב צ'וקה/שלמי אלפסי

ספר לנו קצת על התחום וקצת על ההתמחות שלכם. "היום עיקר המקצוע זה התקנת דשא סיננטי. זה מה שמרבית הלקוחות מבקשים וזה העיסוק העיקרי. בעולם של דשא סינטטי, חשוב מאוד להזמין אנשי מקצוע טובים ואובייקטיבים. חלק גדול מאנשי הגינות הם גם יבואנים של דשא סינטטי ולכן נותנים עדיפות לדשא שלהם, גם אם הוא לא המתאים ביותר לגינה. מתקינים אחרים, כמונו, עובדים עם חברות רבות ויכולים להתאים אחד מלמעלה מ-120 הדגמים בשוק הישראלי. בנוסף, נושא האחריות הוא קריטי כשאנחנו מתעסקים עם דשא סינטטי. כשאתם מזמינים בעל מקצוע שיתקין לכם דשא תדרשו אחריות כי עלולים להיווצר נזקים כמו שקיעת אדמה, התנתקות חיבורים ועוד. זה נכון אגב לכל נושא הגינה וחשוב שבעל מקצוע ידע לתת אחריות, גם על עצים בוגרים שהוא שותל".

"אנחנו מתעסקים בעיצוב גינות על כל המשתמע מכך. התקנת דשא, עיצוב של דקים, הקמת בריכות ובריכות נוי, אדריכלות נוי, עיצוב הגן, פרגולות והתקנות מערכות השקיה מתקדמות. ללקוחות שאין חזון בקשר לגינה שלהם אנחנו מציעים להם מעין 'תפריט' גינות שיכול להתאים להם, עם סגנונות מיוחדים. יש לנו שמות לגינות האלו, למשל 'גינת ככה טוב' שהיא קצת מתפשרת אבל מתאימה למי שלא רוצה להשקיע בטיפוח שלה, או 'גינת בואנו' היוקרתית שבאה במגוון עיצובים מיוחדים, עם עצי דקל ותוארה מיוחדת, בריכת נוי, עץ זית בוגר ומערכת השקיה מתקדמת. אלו חבילות שעוזרות ללקוחות לבחור גינה שתתאים להם מבלי לחשוב יותר מדי".

נתנאל ביטון צ'וקה. שלמי אלפסי,
גינה בעיצוב צ'וקה/שלמי אלפסי

מה הטעויות שמרבית הישראלים עושים בגינה שלהם? "יש לא מעט אנשים שחושבים שהתקנה של דשא סינטטי זה דבר פשוט והם עושים זאת בעצמם. התקנה לא מקצועית מלווה בד"כ בתשתיות לא מתאימות, לא מהדקים את האדמה טוב ומהר מאוד הדשא יראה רע". הוא ממשיך ואומר "כל נושא התכנון של הגינה הוא משהו קריטי שרבים עדיין לא משקיעים בו. לפעמים עושים דברים בפזיזות ולא על ידי בעלי מקצוע ואלו פעולות שאנחנו נסבול מהן בעתיד. למשל אם אנחנו ממקמים את המנגל קרוב לבית אבל רחוק מפינת הישיבה בחצר וככה מי שאחראי על הגריל נמצא רחוק מהאורחים שלו או שאנחנו שמים צמחיה פראית לי ליד הבריכה שמלכלכת אותה כל הזמן.

חשוב לתכנן כמה צעדים קדימה, לדאוג שהדשא חשוף מהבית וככה אנחנו יכולים להשגיח על הילדים שהם משחקים ובכלל חשוב לעבוד בסדר עבודה נכון שיחסוך לנו הרבה זמן, כסף וכאבי ראש. לסיום, חשוב לי להבהיר שהקמת גינה זה משהו שצריך להיעשות בפעם אחת ולא בשלבים. מהניסיון שלנו אנחנו רואים שאנשים מנסים לחסוך בהקמה הראשוני ובסופו של דבר משלמים פי 3 ויותר מזה כשהם משדרגים את הגינה. ההמלצה שלי היא להביא איש מקצוע פעם אחת, שיקים את כל הגינה ויבנה לכם את גן העדן שלכם".

רוצים גינה מעוצבת ולא יודעים מאיפה להתחיל? השאירו לנו פרטים לפגישת הכרות עם מיטב אדריכלי הנוף אצלכם בבית

נתנאל ביטון צ'וקה. שלמי אלפסי,
גינה בעיצוב צ'וקה/שלמי אלפסי
בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים
  • עוד באותו נושא:
  • גינון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully