וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הכסף בקירות: מסע בעקבות בתי האלפיון העליון

מאחורי חזות חיצונית ספרטנית וכמעט צנועה במכוון, הנכסים היקרים בארץ מסתירים חווית מגורים מרגשת, עשויה מהחומרים הטובים והיקרים ביותר, שמדמה ריזורט פרטי

ישראלביץ אדריכלים. עודד סמדר,
לרוב בעלי הבתים האלה בוחרים במודע בקו ספרטני חף מקישוטים/עודד סמדר

לאחרונה דווח כי המיליארדר היהודי רומן אברמוביץ' רכש את האחוזה היקרה ביותר בארץ. כמה יקרה אתם שואלים? ובכן, היא נושאת תג מחיר צנוע של 226 מיליון שקלים, סכום שיא ששולם אי פעם על נכס פרטי בישראל. בעקבות הרכישה שגרמה לנו לשמוט לסתות תהינו מהם מאפייני האדריכלות והעיצוב של האלפיון העליון ומה הם מקבלים תמורת סכומי העתק שהם משלמים על נדל"ן.

בכל הנוגע לבתים של העשירים המופלגים יצר המציצנות שלנו עובד שעות נוספות. אבל באופן מפתיע לרוב לאו דווקא מדובר בבתים גרנדיוזיים שמעוטרים בזהב ויהלומים אלא בנכסים סולידיים, שמה שמייקר אותם משמעותית הם החומרים הייחודיים, האלמנטים המורכבים ורמת הגימור של כל פרט עליה אחראיים בעלי מלאכה, אומנים של ממש, שעמלים עליהם עשרות אם לא מאות של שעות.

ישראלביץ אדריכלים,. עמית גירון,
נכסים סולידיים, שמה שמייקר אותם משמעותית הם החומרים הייחודיים, האלמנטים המורכבים ורמת הגימור/עמית גירון

בניגוד למצופה, לרוב הנכסים הללו לא יבלטו בשטח משום שהארכיטקטורה האופיינית להם היא לרוב קלאסית, נקיה, ישרה וחפה מגימיקים: "ברבים מהנכסים האלה חתימת הבתים לא בולטת לגובה אלא נמוכה וכך היא נטמעת כחלק מהנוף", מסביר האדריכל דן ישראלביץ, מבעלי המשרד ישראלביץ אדריכלים. "מדובר בבתים בהם רב הנסתר על הגלוי - חלק מהם נטמעים בתוך השטח ההררי, שם הם נבנים, או במפלסים גבוהים כך שהם אינם נצפים מהרחוב. זה מפתיע הרבה אנשים אבל לרוב בעלי הבתים האלה בוחרים במודע בקו ספרטני חף מקישוטים. מה שחשוב עבורם הוא ליצור חווית מגורים מרגשת, שונה ועוצמתית שיש בה הרבה מעבר לקירות ורהיטים יקרים".

לדברי ישראלביץ, "מה שמנפח את תקציב עלויות התכנון והבניה הם חללי האירוח החיצוניים, הגינות התלויות, הריצופים, הקורות, ההצללות, החצרות הנסתרות והעמקת הקשר בין חוץ לפנים. אפשר להקביל את כל האלמנטים החווייתיים הללו לסוג של ריזורט פרטי שמהווה חלק אינטגרלי מהמבנה עצמו".

עוד בוואלה!

כפרי מבחוץ מודרני מבפנים: שיפוץ בית פרטי במרכז הארץ

לכתבה המלאה
בריכה - חברת פלגים אדריכל מיקי טרבס (5). שי אפשטיין,
השקעה אדירה במרחב החיצוני/שי אפשטיין

רבים מהבתים הללו מתוקצבים בסכומי עתק של 60 מיליון וצפונה ופרט לעלויות הבניה גם פרמטר הלוקיישן משחק תפקיד. "מעבר למיקום, חשוב להבין שמדובר במגרשים גדולים ולעיתים בנחלות בשטח של עשרות דונמים, לכן אופציות התכנון הן רבות", מסביר ישראלביץ. "ברבים מהבתים הללו מתוכננים מרתפי יינות, חדרי קולנוע מקצועיים, חדרי ספא ועוד פסיליטיז רבים. השמיים הם באמת הגבול. בחלקם שטח סוויטות השינה של בעלי הבית הוא בגודל של דירה תל אביבית ממוצעת. הסוויטות האלה כוללות חדרי ארונות מפוצלים וכמובן חדרי רחצה נפרדים - לו ולה. לצד הבריכה שמחכה לבני הבית בחוץ נראה גם חדרי שירות ומלתחות מרווחות, מגרשי טניס, חוות סוסים ועוד. פרט נוסף שמקפיץ את העלויות הוא עניין המערכות החכמות שמותקנות בבית כמו מערכות חימום תת רצפתי חדשניות, בית חכם, מערכות מיזוג יקרות, קמינים ועוד".

ניגא שף FOR HOME. ויקינג ארהב,
במטבחים אפשר למצוא מכשירי חשמל שלא נופלים מאלה שבמטבחי השף במסעדות הגורמה הטובות בעולם/ויקינג ארהב

אם חשבתם שהמערכות יקרות, חכו עד שתשמעו כמה כסף מושקע במטבחים: "להיבט הקולינרי יש משקל לא קטן בבתים האלה בפנים וגם בחוץ. משולבים בהם מוצרי חשמל עם יכולות מקצועיות שממש לא נופלות מאלה שבמטבחי השף במסעדות הגורמה היוקרתיות בעולם, ההבדל היחיד הוא שאלה הביתיים יותר אלגנטיים ומעוצבים בפרופורציות שתואמות את צרכי החלל". מסבירה יעל מוסקוביץ, מבעלי חברת ניגא שף FOR HOME המייבאת מוצרי חשמל של מותגי יוקרה.

בחלל הציבורי, במסדרונות, בחדרי השינה והרחצה בבתים הללו כבר כמעט ולא רואים קירות עירומים: "התחכום והיוקרה באים לידי ביטוי בקשת רחבה של חיפויים וריצופים מחומרי גלם שונים במגוון סגנונות, דוגמאות וצבעים", מסבירה שלומית לזרוביץ, מנהלת השיווק של חברת סטודיו קרמיקה. "כל אלמנט כזה נחתך ומותאם CUT TO SIZE בהתאם לצורך, מה שמייקר משמעותית את העלויות ביחס לכל מוצר בייצור המוני. מבין מגוון החומרים בולטים פיתוחים חדשים של משטחי גרניט פורצלן מדוקקים, שמגיעים בפלטות גדולות במיוחד כך שאת הפוגות והמרווחים שאנחנו רגילים לראות מחליפים משטחים הומוגניים ועוצמתיים במיוחד. במשטחים הללו משתמשים בחלקים שונים בבית ובפרט כמובן בחדרי הרחצה שבבתים האלה הם גדולים במיוחד, מאווררים ומוארים ומשולבים בהם פיתוחים טכנולוגיים מרשימים במיוחד בתחום הסניטריה והברזים".

סטודיו קרמיקה. חו"ל,
את האריחים והמרצפות מחליפים משטחים הומוגניים ועוצמתיים שנחתכים ומותאמים במיוחד לכל פרוייקט/חו"ל

כאמור, חלק ניכר מהתקציב של הפרוייקטים הללו מושקע ביצירת אווירת ריזורט, ואין מקום שבו זה בא לידי ביטוי יותר מאשר בסביבת החוץ של הבית - בגינון ובבריכות השחייה (כן, בריכות. ברבים). "ההשקעה בסביבת ה-OUTDOOR היא מן הסתם אדירה וניתן דגש נרחב לבריכות מסוגים שונים, לצד בריכות השחייה המרכזיות, שמשמשים כמונומנטים חווייתיים" מסביר אבנר צדוק, מנכ"ל ובעלי חברת פלגים המתמחה בהקמת בריכות שחיה פרטיות בנכסי יוקרה. "לצד בריכות השחייה, מתוכננות כחלק אינטגרלי מאדריכלות המבנה בריכות שיקוף ונוף שמלוות את הבאים כבר מחזית הבית ומשתלבות בנוף. ניתן ליצור בבריכות הנוי והשחייה הרכבים שונים של חומרים ובהתאמה מושלמת לארכיטקטורה ולסגנון העיצוב".

בריכה - חברת פלגים  אדריכל מיקי טרבס. שי אפשטיין,
עלות הבריכה לבדה יכולה להגיע למיליון שקלים/שי אפשטיין

ישראלביץ מוסיף כי עלות הבריכות לבדן בבתים האלה יכולה להגיע בקלות למיליון שקלים ואף יותר מזה: "בנוסף, לא רחוק מהן ממוקמים מטבחי החוץ שיכולים גם הם להגיע לסכומים גבוהים במיוחד, 350 אלף ₪ ולפעמים גם הרבה יותר. יש בהם גרילים, טאבונים ומעשנות, מקררי יינות, מקררי משקאות צוננים, מדיחי כלים, מטגנות, מאדות וכיוב'. מטבחים שלא היו מביישים את אלה שמחכים להם בבתים עצמם". הוא מסכם.

ניגא שף FOR HOME. ויקינג ארהב,
מטבח חוץ שלא מבייש את זה שמחכה בפנים/ויקינג ארהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully