וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמן הבינלאומי כריסטו מת בגיל 84

האמן הבולגרי-אמריקאי יצר במשך עשרות שנים יחד עם זוגתו מיצגי אמנות מונומנטליים ביניהם עיטוף בניין הרייכסטאג וגשר פונט נף בפריז, והצבת השערים הכתומים בסנטרל פארק

האמן כריסטו ולדימירוב יבשב. AP
מת בגיל 84. האמן כריסטו/AP

האמן הבולגרי-אמריקאי כריסטו (כריסטו ולדימירוב יבשב) שהתפרסם בשל מיצגי האמנות המונומנטליים שלו שעסקו בעיטוף של אתרים מפורסמים בעולם, מת בגיל 84. כריסטו פעל ויצר במשך שנים רבות יחד עם זוגתו ז'אן קלוד (ז'אן קלוד דנאט דה גוילבו), ולאחר מותה בשנת 2009 המשיך ליצור לבדו.

בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר הרשמי של האמן נכתב כי האמן מת בביתו שבניו יורק אתמול, יום ראשון ה-31 במאי 2020.

בין יצירותיו המפורסמות ביותר ניתן למנות את עיטף גשר פונט נף בפריז בשנת 1985, עיטוף בניין הרייכסטאג בברלין ב-1995 והקמת אלפי שערים כתומים לאורך הסנטרל פארק בניו יורק בשנת 2005. הפרוייקטים של כריסטו ידועים היו בזמניותם ולרוב הוצגו למשך שבועות בודדים בלבד.

מבקרים הולכים על "מזחים צפים" – יצירת אמנות של האמן כריסטו ולדימירוב יאבאצ'ב בצפון איטליה. רויטרס
מבקרים צועדים על יצירתו של כריסטו "מזחים צפים" בצפון איטליה ב-2016/רויטרס

כריסטו טען מאז ומעולם שהיצירות שלו ושל ז'אן קלוד "הן על יופי ועל הנאה", אולם ליצירות שלהם היו לעתים גם הקשרים פוליטיים. אחת מהעבודות הראשונות שלהם יחד היתה יצירת חומה עשויה מחביות נפט שחסמה רחוב בפריז, במחאה על חומת ברלין.

לפני שנה פורסמו ידיעות על כך שהמיקום של המיצג הבא של האמן יהיה בשער הניצחון בפריז. כריסטו תיכנן לעטוף את הארק דה טריומף ב"שמלה כסופה", לדבריו. מועד פתיחת המיצג למבקרים היה אמור להיות לפני כחודשיים, באפריל 2020. בהודעה על מותו צויין כי הפרוייקט יצא לפועל למרות מותו של האמן: "כריסטו וז'אן קלוד תמיד הבהירו שהיצירות שלהם צריכות להמשיך ולצאת לפועל גם אם הם ימותו. הפרוייקט של L'Arc de Triomphe, Wrapped מתוכנן לצאת לפועל ולהיפתח בין התאריכים 18 בספטמבר ו-3 באוקטובר 2021".

  • עוד באותו נושא:
  • כריסטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully