וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי קראת בייסיק? לבן שלא ישאיר אתכם אדישים

איך אתם אוהבים את הלבן שלכם - הייטקיסטי נוסח אפל, רומנטי כתחרה לבנה או היפי ועליז כמו בסיקסטיז? הצבע שנחשב להכי בסיסי שיש יודע גם להפתיע כשמשתמשים בו נכון בעיצוב הבית

הצבע הלבן הוא תעלומה עיצובית: צבע בסיס, נקודת התחלה - ויחד עם זאת מקור השראה בלתי נלאה שאיננו חדל להמציא את עצמו מחדש. בגרסתו המסורתית מייצג הלבן התחלה חדשה - מלבושה של כלה ביום חופתה, דף נקי שלפני יצירה, אור ראשון, או מקור ליצירת שאר הצבעים על פי תורת הצבע של גתה. עם זאת, עולם העיצוב שב וחוזר אל הלבן כמקור השראה, כאשר בכל פעם נוסף לו הקשר חדש: סטריליות וניקיון, עתידנות והיי-טק, או חזרה לטבע - כל אחד מהטרנדים העיצוביים הללו עושה שימוש בצבע הלבן לצרכיו.

כאשר זה מגיע לעיצוב הבית, לבן נתפס לעיתים צבע בטוח, כזה שלא צורם לאף עין ולעולם לא יוצא מהאופנה. אך ביישום נכון הלבן יכול לייצר אמירה דרמטית, מפתיעה וחדשנית אם משתמשים בו בתעוזה.

"זה נכון הצבע הלבן נחשב ניטרלי ועל כן תופס מקום נרחב בעיצוב החלל הבית הכללי, החל מפריטי הריהוט השונים, דרך מוצרי החשמל ועד חיפויי הקיר. אך הלבן יכול להפוך גם להצהרה עיצובית - על ידי משחק בגוונים טקסטורות וחומרים, או בשילוב עם תאורה נכונה", מסבירה קרן וברמן דקל מעילית הלבשה לבית.

לבן על לבן מתוך קולקציית עילית הלבשה לבית  _  החל מ 78 שח' למר. עילית הלבשה לבית,
לבן על לבן בחדר השינה/עילית הלבשה לבית

רומנטיקה לבנה בחדר השינה

"חדר שינה לבן הוא בחירה מצוינת, המשדרת רומנטיקה, רכות ואינטימיות זוגית בלי קיטשיות מוגזמת", מרחיבה וברמן דקל. "חשוב לזכור שחדר השינה הוא חלל אשר עיצובו אמור לתת תחושה עוטפת ונעימה לשני בני הזוג: וילונות פרחוניים, עשויים להטות את החדר לנשיות מוגזמת ומולם קיר דמוי בטון עשוי לתת תחושה קרה ומנוכרת. בחירה בחדר שינה לבן: עם טקסטיל ביתי של כותנה רכה, נגיעות של קרושה לצד חומרי עץ טבעי משדרים לא רק אווירה זוגית ורכה מאוד, אלא גם שנת מותרות בניחוח ריזורט אקסלוסיבי - אווירה שתמיד נעים להיכנס אליה בסוף יום ארוך".

לבן הייטקיסטי נוסח Apple

לאחר שנים בהם שלטו השחור והאפור במוצרי טכנולוגיה ממוחשבים שנחשבו "גבריים", ועוצבו בצבעים "רציניים", באה אפל עם עיצוב לבן ומעוגל וטרפה את כל הקלפים. מוצריה החדשניים של החברה לצד העיצוב המתוחכם נקשרו יחד לסגנון עיצובי הייטקיסטי קליל, נגיש ומפתיע - כזה שקשה לעמוד בפניו. "אם אתם מבקשים להקנות לחלל סגנון הייטקיסטי על טהרת הלבן - בחרו בלבן קר ולא מתנצל, ואל תחששו ללכת על גימור נקי ומבריק. כדאי לצמצם למינימום את הקישוטים ולדבוק בפריטים בעלי אפיל טכנולוגי כמו גופי תאורה מברזל חשוף", מסבירה מעצבת הפנים בר אלטוביץ, "על מנת לרכך את האווירה תוכלו לשלב פריטי ריהוט משלים במראה מעוגל - כמו חלוקי נחל, שיתנו נגיעה אווירודינאמית חדשנית".

teka _מכשירי חשמל בלבן למטבח. teka,
מטבח לבן הייטקיסטי ועתידני/teka

לבן שמח: שנות השישים המאושרות

באופן מפתיע אולי, הצבע הלבן נקשר לא פעם לעיצוב עליז, בועט וצעיר (גם אם ביזארי מעט). "כיסא הביצה" שעיצב בשנות ה-60 מעצב הפנים הפיני אירו ארניו וזכה לתהילה מחודשת בסרטי אוסטין פאוורס, כמו גם ביתו הלבן של ג'יימס בונד נתנו לצבע הזה קונוטציה מגניבה, מפתיעה וצעירה - ההפך הגמור מבתוליות מסורתית שאפיינה אותו עד אז.

גם מעצב העל העכשווי קארים ראשיד נוקט באותה גישה כלפי הלבן - כאשר הוא מעצב חללים ספק נוסטלגיים ספק עתידניים המשלבים לבן נקי לצד צבעים עזים: "לעיצוב חלל בלבן שמח וחדשני, העדיפו צורות מעוגלות, ושילובים עם צבעוניות עזה, והדפסים מפתיעים". מסבירה אלטוביץ. "הלבן בסגנון העיצוב הזה הוא כמו ציפוי של עוגה: אוורירי, מעוגל, מבריק, ומלא בממתקים ויזואליים אחרים - טפטים עשירים בדוגמאות, שטיחי שאגי, ואביזרים משלימים מלאי הומור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully