וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום רטוב: הצצה לבריכות הפרטיות הכי יפות בארץ

בגל החום הזה, בריכה פרטית שמחכה במרחק צעדים ספורים מהסלון היא כל מה שכל אחד מאיתנו יכול לרצות. נתוני התחלות הבנייה מראים שיותר ויותר אנשים חושבים שבריכה פרטית היא מאסט. הנה כמה בריכות יפות שעושות חשק לקפוץ ישר למים

תכנית הבית תוכננה כך שהבריכה תופיע כמעט מכל פינה- שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
כזאת. בדיוק. עכשיו. תודה. בריכת שחייה פרטית בחצר בית שעיצבו שרה ונירית פרנקל/איתי בנית

עכשיו, כשהטמפרטורות נוסקות לגבהים מדומיינים מי מאיתנו לא היה רוצה שתהיה לו בריכה פרטית, מלאה במים צוננים שממתינה רק לו במרחק צעדים בודדים מהסלון הביתי. עם ספר טוב ביד אחת, כוס משקה צונן ביד שניה כשברקע מוזיקה טובה ועל גבי כיסא נוח שמוצב ממש בצמוד לשפת הבריכה.

נכון, בריכות פרטיות רחוקות מלהיות נחלת הכלל אך הנתונים מראים שהאחוז שלהם ביחס להתחלות הבניה הפרטית עולה בהתמדה והן הופכות ליותר ויותר נפוצות. אז עד שגם לנו תחכה ביציאה מהבית בריכה משל עצמנו, נוכל בינתיים לשטוף את העיניים מכמה מהבריכות היפות והמרשימות ביותר שתוכננו בישראל.

תפישת התכנון המודרנית, שדוגלת בקשר בלתי אמצעי בין חוץ לפנים, מקשרת בין הזירות והופכת אותן למרחב מתמשך ואינטראקטיבי מאי פעם וככזאת ההשקעה בגינה עולה באופן מתמיד. הגינות מודל 2020 מטופלות ומאובזרות מאי פעם וברבות מהן ניתן למצוא בריכות פרטיות חלומיות. הטמפרטורות שעולות בהתמדה הופכות כל אחת ואחת מהן למעין אואזיס פרטי אליו יוצאים בני הבית להתאוורר, לשכוח מטרדות היום יום ולהנות מזמן איכות עם המשפחה וחברים.

בריכת אינסוף צרה וארוכה- תכנון גן שי דוד- כרכום. אורית ארנון,
אחת המגמות הבולטות בתחום בריכות השחייה הפרטיות. בריכת אינסוף צרה וארוכה/אורית ארנון

אחת המגמות הבולטות בתחום עיצוב הבריכות היא בריכת האינסוף Infinity Pool), טרנד שמגיע כמובן מעולם המלונות והריזורטים היוקרתיים. לדברי שי דוד, מחברת כרכום עיצוב נוף, הבריכות הללו כובשות בשנים האחרונות גם את הגינות והמרפסות כאן בארץ הודות לאפקט הארכיטקטוני שהן מספקות וגם כי יותר מכל בריכה אחרת הן מצליחות לשחזר תחושת חופש אינסופי.

בריכת אינסוף שצופה לים- תכנון גג שי דוד-כרכום. אורית ארנון,
כשבונים בריכה על גג או מרפסת, חייבים לקחת בחשבון שיקולים הנדסיים. בריכת אינסוף על גג בניין בת"א/אורית ארנון

"הראשונה שבהן תוכננה כבריכה צרה, ארוכה ואלגנטית במטרה ליצור עומק והמשכיות לגינה שמסביב ולארכיטקטורה של הבית. פרט לשחייה היא משמשת גם כעוגן חשוב באסתטיקה של המרחב כולו", מסביר דוד. בריכת אינסוף מרשימה נוספת ממוקמת על גג בקומה ה-17 באחד המגדלים בתל-אביב וצופה לעבר העיר וכמובן לים. במקרה של בריכות שנבנות במרפסות או על גג של מבנה, מסביר דוד, חייבים לקחת בחשבון גם אילוצים הנדסיים של המשקל הנוסף על המבנה ולבחור בחומרים קלים לבניית הבריכה.

בריכת אינסוף צרה וארוכה- תכנון גן שי דוד- כרכום. אורית ארנון,
יוצרת עומק והמשכיות לגינה שסביבה. בריכת אינסוף צרה וארוכה/אורית ארנון

דן והילה ישראלביץ, בעלי המשרד ישראלביץ אדריכלים, מתמחים בתכנון בתי יוקרה בנחלות כך שתכנון איזור הבריכה נחשב לפורטה שלהם. "אנחנו מקפידים שהבריכה תשתקף כמעט מכל אזור בבית ובחלק מהפרויקטים היא מהווה למעשה את המרכז.

בפרויקט שתכננו בצפון הארץ הבריכה נתפסת כציר מרכזי סביבו נרקמו הפונקציות השונות שמשרתות אותה- פינת אוכל חיצונית, פינת ישיבה קז'ואלית ומעברה השני ערסלים. בפרויקט אחר שתכננו באזור המרכז יצרנו בריכת אינסוף שממוקמת במרכזה של הגינה הקדמית ומהווה חלק מציר אירוח מרכזי שנפרס במלואו גם מתוך הבית עצמו. העובדה שהיא נשקפת כמעט מכל זווית משפיעה על הפנים - צבע המים דינמי ומשתנה בהתאם לתנועת האור ועונות השנה ומאפיין באופנים שונים את הנוף הנגלה מבחוץ".

הבריכה כציר מרכזי בפרויקט בצפון הארץ- תכנון ועיצוב דן והילה ישראלביץ. עמית גירון,
הבריכה כציר מרכזי. פרוייקט ביישוב בצפון הארץ/עמית גירון

השתקפות הבריכה כמעט מכל אזור בבית הוא עקרון חשוב שמנחה גם את שרה ונירית פרנקל בעלות המשרד פרנקל אדריכלות ועיצוב פנים. "תכנית המבנה, בבית שתכננו באחת מערי המרכז, תוכננה כך שאזורי המחייה הפנימיים יפנו כולם לאזור האירוח החיצוני ולבריכה", מסבירה נירית פרנקל. "הבריכה היא ללא ספק פיצ'ר מרכזי שמשפיע במקרה הזה על הפנים והחוץ בו זמנית ולכן בחרנו הקפדנו במרחב הזה על כל פרט הקפדה יתרה. מרמת גוון הפסיפס ועד לרהיטי הראטן הטבעי ששולבו סביבה".

תכנית הבית תוכננה כך שהבריכה תופיע כמעט מכל פינה- שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
תכנית הבית תוכננה כך שהבריכה תופיע כמעט מכל פינה/איתי בנית

בריכה אחרת שתוכננה על ידי אותו משרד עבור בית השוכן בנחלה באזור הצפון מתנהלת בסביבה שונה לגמרי מבחינת העיצוב וגם שם היא מהווה חלק בלתי נפרד מהחוויה. היא נושקת לחלל אירוח חיצוני גדול במיוחד שיושב תחת פרגולה מרשימה. "גם כאן בחרנו לתכנן פתחי יציאה מאזורים שונים שיאפשרו יציאה נוחה לבריכה ולגינה. הגדרנו באזור מספר פונקציות אירוח שונות- פינת ישיבה סלונית, פינת אוכל ל-16 סועדים וכן מטבח חוץ מאובזר לעילא שלא נופל בשום אספקט מהמטבח הביתי. באופן זה יכולים בני המשפחה להנות לאורך כל השנה מבריזה נעימה וממי הבריכה התכולים והמרגיעים", מספרת פרנקל.

הבריכה בנחלה בצפון- תכנון שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
להנות כל השנה מבריזה נעימה. בריכה בנחלה בצפון/איתי בנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully