וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי.קיי רולינג קנתה את הבית שהיה ההשראה לספרי הארי פוטר

הסופרת הבריטית של סדרת ספרי הקוסמים המצליחה רכשה את קוטג' האבן הציורי שבו גדלה ושעליו ביססה את הבית שבו גר הגיבור שלה עם קרובי משפחתו. האם היא תפתח אותו לקהל הרחב?

צ'רץ' קוטג' - בית ילדותה של הסופרת ג'יי.קיי רולינג שעליו ביססה את ספרי הארי פוטר. וויקיפדיה Ghmyrtle, אתר רשמי
כאן נולד הארון שמתחת למדרגות. צ'רץ' קוטג', בית ילדותה של ג'יי.קיי רולינג/אתר רשמי, וויקיפדיה Ghmyrtle

כמו סופרים רבים אחרים, ג'יי.קיי רולינג - מחברת סדרת ספרי הארי פוטר, שאבה השראה לספריה מחייה שלה. כך למשל סיפרה רולינג כי הדמות שעל שמה קרוי הספר מבוססת על שכן שגר לידה בצעירותה וכי את בית משפחת דרסלי, שבו התגורר פוטר עם קרובי משפחתו, ברחוב פריווט דרייב היא ביססה על הבית שבו גדלה בשנות ילדותה.

כעת הסופרת המצליחה סוגרת מעגל, עם רכישת בית ילדותה - צ'רץ' קוטג', שנמצא בטוטסהיל במחוז גלוסטרשייר שבאנגליה, סמוך ליער דין. רולינג התגוררה בבית האבן הציורי עם משפחתה מגיל 9 ועד לגיל 18. היא אפילו הותירה את חותמה בקירות, שעל אחד מהם כתבה "ג'ואן רולינג ישנה כאן, שנת 1982" - כך על פי דיווח בדיילי מייל.

הבית וסביבותיו היוו כמה ממקורות ההשראה המשמעותיים ביותר עבור הסופרת בעת כתיבת סדרת הספרים אודות הקוסם הצעיר והאמיץ. בין הדוגמאות לכך הן הארון שמתחת למדרגות, שהיה המקום שבו הארי פוטר ישן בזמן שהתגורר עם משפחת דרסלי, וגם דלת סתרים ברצפה כמו זו שפלאפי, המפלצת התלת-ראשית, שומרת עליה בספר "הארי פוטר ואבן החכמים".

ג'יי קיי רולינג. GettyImages
השאירה חותם אישי על הקיר. רולינג/GettyImages

גם בספר השביעי בסדרה "הארי פוטר ואוצרות המוות" ניכרת ההשפעה המקומית של כור מחצבתה של רולינג, וחלק ניכר מעלילתו מתרחשת ביער דין. רולינג אפילו קראה לאחת מקבוצות הקווידיץ' בספרים הטוטסהיל טורנדוז, על שם העיירה בה התגוררה.

צ'רץ' קוטג' הפך למקום עלייה לרגל למעריצי הספרים והסרטים. אחד מבעליו הקודמים סיפר בראיון ל-BBC כי רבים מהם אף ניסו לא פעם להיכנס לתוך הבית. "במשך שנים, בכל פעם שספר או סרט חדש יצאו היו מגיעים לכאן אנשים ומבקשים להיכנס. זה קרה מהרגע שהספר הראשון יצא, אבל אף פעם לא הרשינו להם להכנס" - סיפר ג'וליאן מרסר, שהבית היה בבעלותו בשנת 2011.

על פי הדיווחים בעיתון הטלגרף הבריטי, רולינג ובעלה מתכננים לשפץ את הבית, אך לא ברור מה הכוונות שלהם לגביו - האם הם מתכוונים להתגורר בו בעצמם, או לאפשר לקהל הרחב לבקר בו או אפילו לשכור אותו לתקופות קצרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully