וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום האמריקני בייבוא אישי: שיפוץ בית בכפר גנים

משפחה ששבה משהות בת כמה שנים בחו"ל רכשה בית חשוך ומחולק בכפר גנים, והפכה אותו לקוטג' אמריקני חלומי, עם חלונות עץ לבנים, רצפת אלון ומטבח כפרי עצום, ממש כמו באמריקה

הלל אדריכלים בית בסגנון אמריקאי בכפר גנים. עודד סמדר,
חלונות אמריקניים שמכתיבים את הסגנון. הסלון לאחר השיפוץ/עודד סמדר

הפרוייקט: שיפוץ בית בן 4 מפלסים בכפר גנים
הדיירים: בני זוג + 4 ילדים צעירים, ששבו משהות בארה"ב
שטח: 360 מ"ר בנוי על מגרש של 400 מ"ר.
אדריכלות ועיצוב: הלל אדריכלות

הודעה בוואטסאפ מניו ג'רזי היתה יריית הפתיחה של הפרוייקט הזה, שבו ליווה משרד האדריכלים בני זוג ששבו לארץ לאחר כמה שנים של מגורים מעבר לים, משלב זיהוי ובחירת הנכס המתאים עבורם ועד למעבר לבית החלומות.

"בני הזוג החלו בהתארגנות לשיבה ארצה לאחר שהות בת שלוש שנים בארה"ב. הם ביקשו להיעזר בנו לבחינה של הפוטנציאל וההתאמה של מספר נכסים מתוך מטרה לרכוש נכס קיים ולערוך בו שיפוץ טוטאלי שיהפוך אותו לבית חדש המותאם לצרכיהם" מספרות שירה מוסקל והדס רוט, שליוו את הפרוייקט מטעם הלל אדריכלות.

לאחר בחינה של מספר נכסים באותה הסביבה, נמצא המיועד: בית גדול ורחב הכולל ארבעה מפלסים. הפרופורציות הנעימות של המבנה מבחוץ אפשרו שיפור של החזיתות בקלות יחסית. האתגר הגדול היה בהתמודדות עם קומת הקרקע. הקומה חולקה למקטעים: מטבח סגור, סלון בפני עצמו, פינת משפחה מונמכת בשתי מדרגות וסגירות כלפי החוץ.

הלל אדריכלים בית בסגנון אמריקאי בכפר גנים. עודד סמדר,
הלקוחה אמרה שהמטבח הוא בחשיבות עליונה, כל השאר זה בונוס. המטבח לאחר השיפוץ/עודד סמדר
הלל אדריכלים בית בסגנון אמריקאי בכפר גנים מטבח לפני השיפוץ. יח"צ,
אי אפשר היה להשאיר אותו במיקום המקורי. המטבח לפני השיפוץ/יח"צ

הלקוחה הודיעה שהמטבח מבחינתה הוא בחשיבות עליונה, כל השאר זה בונוס. היא חלמה על מטבח גדול ומרווח. "כאמא לארבעה ילדים בגילאי ביה"ס וגן, היא אוהבת שהמטבח פעיל ונוח לאפיה ובישול. אנחנו הסתכלנו על הקומה כולה וראינו איך אנחנו יכולות להגשים לה עוד כמה חלומות ששמה בצד", אומרות המעצבות.

"כדי לפתור את הבעיות התכנוניות פשוט התחלנו מהתחלה. הסתכלנו על קונטור הקומה ועל מיקום העמודים והתחלנו מחדש. הבנו שהמטבח במיקומו המקורי לא ניתן להגדלה משמעותית, לכן העברנו את המטבח לצדו השני של הבית, בסמוך לחצר האחורית, שלא הייתה בשימוש כלל". השינוי הזה אפשר לייצר מטבח ענק נוח, מרווח ועם שפע של מקומות אחסון. פינת האוכל החדשה מוקמה היכן שעמד המטבח המקורי ואילו הסלון הושאר במקומו בשינוי אחד משמעותי - הגבהת המפלס המונמך על ידי מילוי אדמה ליצירה של קומה שכולה במפלס אחד.

הלל אדריכלים בית בסגנון אמריקאי בכפר גנים. עודד סמדר,
חצר מסודרת ואלגנטית, אבל כזאת שילדים יכולים להשתולל ולרוץ בה/עודד סמדר

החצר זכתה גם היא בטיפול מהיסוד. הלקוחות ביקשו חצר שתתאים לילדים, שיוכלו להשתולל ולרוץ בה בכיף. הדגש הושם על מקסימום ירוק ונוחות. מהסלון יוצאים לאזור ישיבה נוח ומהמטבח ישנה יציאה לפינת אוכל חיצונית.

עיקר הדגש הושם על קומת הקרקע והחצר, כולל טיפול בחזיתות של הבית. קומת החדרים זכתה גם היא לטיפול, אך בתקציב מוגבל ומאתגר. התוצאה היא בית הרמוני שלא ניכרים בו ההבדלים בין הקומות.

השינוי המבני המשמעותי בקומת החדרים היה יצירה של חדר שינה הורים נוח ומרווח, כולל חדר ארונות פתוח המהווה כניסה לחדר רחצה מפנק ושפע של אחסון. מעבר לכך, עיקר העבודה התמקדה בסטיילינג ועיצוב פנים שנתנו לקומה את אופייה החמים והמזמין.

הלל אדריכלים בית בסגנון אמריקאי בכפר גנים. עודד סמדר,
עיקר העבודה התמקדה בסטיילינג. חדר המשפחה לאחר השיפוץ/עודד סמדר
הלל אדריכלים בית בסגנון אמריקאי בכפר גנים חדר משפחה לפני השיפוץ. יח"צ,
חדר המשפחה לפני השיפוץ/יח"צ

אחד ממפלסי הבית הוא מרתף, שזכה גם הוא בטיפול תכנוני ועיצובי והפך לממלכת ילדים שכוללת פינת עבודה, משחקים, פסנתר ופינת טלוויזיה מרווחת.

את ההחלטות העיצוביות התאימו המעצבות לשינויים התכנוניים שיצרו בנכס. בעלת הבית גדלה בארה"ב כילדה, מעבר לשהות שם עם בעלה והילדים, כך שהקונספט העיצובי של הבית מתכתב עם הסגנון האמריקני אליו היא נמשכת.

החלונות שנבחרו לקומת הקרקע וחדר המשפחה הם חלונות בסגנון אמריקני מובהק - שהיו הבחירה הראשונה והחד משמעית עבור הבית. החלונות האלה מכתיבים אווירה מאוד ברורה ושאר העיצוב הותאם אליהם. עבור הריצוף בקומת הקרקע נבחר פרקט עץ אלון משובח והנגרות כולה תוכננה בסגנון כפרי קלאסי עם הרבה גוונים של לבן. את התמונה משלימים וילונות בד לבנים ורכים ופריטי ריהוט קלאסיים אך קלילים, עם נגיעות של כחול ואפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully