וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתרווחו ותסעדו: הסגנון המרוקאי עושה שמח בעיצוב הבית

אם בא לכם לשמר מעט מאווירת המימונה השמחה והחמימה גם בכל ימות השנה, תשקלו לשלב את הסגנון המרוקאי בבית - עם פינות ישיבה נמוכות, צבעי אדמה חמים ועושר של טקסטורות ועיטורי זהב

עיצוב מרוקאי אריאלה עזריה ברקוביץ'. אלעד גונן,
פינות ישיבה נמוכות מרופדות בבדים עשירים וצבעוניים/אלעד גונן

"תרבחו ותסעדו" הברכה הנכונה והמדויקת לחג המימונה. משמעותה שקודם כל יהיה לכם רווח, שזה אומר רווחה מהפן החברתי ורק אחר כך תסעדו. אז בתקופה הנוכחית המשמעות הצטמקה וקיבלה תפנית למשפחה האינטימית בלבד. אבל עדיין אנחנו מחפשים כמו תמיד סיבה למסיבה, או בעצם סיבה לשמוח ולחייך, למרות הקורונה. לכבוד החג הכי מרוקאי, תוסס ושמח, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על הסגנון העשיר והססגוני, שהופך כל פינה לחגיגה עיצובית מבחינת חומרים וגוונים, והוא ההיפך הגמור מעיצוב מינימליסטי ונקי.

לדברי מעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ', שמדי שנה נוהגת לארח מאות אנשים למימונה, השנה חגיגת המימונה תהיה בחיק המשפחה בלבד "בשבילי העיצוב המרוקאי הוא חגיגה בעיניים וחמימות בלב. נתחיל עם הצבעוניות החמימה שעוטפת את חללי הבית, גוונים חמים כמו כתום, חמרה, בורדו, וצהוב - בסקלה הכהה יותר שלהם, לצד עיטורים דקורטיביים של זהב, שביחד יוצרים נוכחות מרשימה ואווירה חמה בבית. כמה שיותר נוכחות לגוונים הללו, כך הבית יבלוט בסגנון המרוקאי העשיר, נועז ומלא חיות. צבעוניות זו יכולה לבוא לידי ביטוי בכל חלל ובכל אלמנט - עושר של טקסטיל, שטיחים, פופים שנזרקים ברחבי הבית, נרות, שנדליירים ומשרביות, הרבה מאוד דקורציה, גופי תאורה ועוד. הפריטים הללו לרוב אינם חלקים, הם מכילים עיטורים, סלסולים, קישוטים ומגוון רב של צבעים שתורמים לחגיגה העיצובית".

עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ מרפסת עם וילונות ומסורת התה. אלעד גונן,
אקססוריז שקשורים במסורת התה לרוב נוכחים באופן קבוע, כחלק מהעיצוב. מרפסת עם וילונות וערכת תה/אלעד גונן

עוד מסבירה עזריה- ברקוביץ', כי בבית מרוקאי תמיד נמצא מרפסת עם וילונות, הרבה אקססוריז שקשורים בתה - כוסות, מגשים, קומקום אותנטי, שלרוב יהיו נוכחים באופן קבוע בסלון ומהווים סמל מובהק לתרבות המרוקאית.

"העיצוב המרוקאי הוא נהדר!", אומרת המעצבת ברברה ברזין, "זה עיצוב חושני, טרפת חושים, פותח את כל הצ'אקרות. מה שמרתק בתרבות המרוקאית זה שהיא יושבת על מסורות עתיקות, עם חיבורים של צבעים וחומרים מרהיבים, מלאי חיות". לדברי ברזין, העיצוב המרוקאי הקלאסי לא ממש מתאים לתקופה הנוכחית, אבל כן אפשר לקחת ממנו את רוח הדברים, את הניחוח. "שילובים של הרבה זהב, עיטורים מיוחדים, אדומים עמוקים, ירוקים, צהוב כורכום, טורקיזים מרהיבים, עם חיבורי צבעים לא שגרתיים. זו שפה שלמה, אדירה, מורכבת, שאם יודעים לעצב אותה עם יד אוהבת ונכונה, נעורר את החושים בטוב טעם", היא אומרת.

גווני חמרה, סטודיו קרמיקה. סטודיו קרמיקה,
העיצוב המרוקאי מתאפיין בצבעי אדמה חמים כמו חמרה/סטודיו קרמיקה

גם פינות חמד בבית בסגנון מרוקאי יתרמו לאווירה הססגונית ויפיחו חיים. מבחינת האדריכלות והצורניות של החלל ניתן לייצר את הסגנון בעזרת שילובים מיוחדים של קשתות וצורות גיאומטריות פשוטות. מבחינת חומרים, ייעשה הרבה שימוש בנחושת, זהב, זכוכית סבתא עם טקסטורה, ויטראז'ים עם עיטורים, משרביות. הריהוט כולל בדרך כלל פינות ישיבה נמוכות, מרופדות בבדים עשירים כמו קטיפה או בדים רקומים ומעוטרים ומאובזרות בשפע של כריות קטנות.

עיצוב מרוקאי אריאלה עזריה ברקוביץ'. אלעד גונן,
שילובים של הרבה זהב ועיטורים מיוחדים/אלעד גונן
  • עוד באותו נושא:
  • מימונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully