וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לנקות את הדברים שאתם אף פעם לא מנקים

6.4.2020 / 12:16

הם תמיד נמצאים ברשימת המשימות (שמעולם לא כתבתם, אבל בכל זאת קיימת בראש שלכם), אבל אתם אף פעם לא מגיעים אליהם - עכשיו, פסח והשעמום בהסגר כבר באמת לא השאירו לכם ברירה

אבא גרם לפעוטה שלו לנקות את הבית/HOW TO DAD

בסרטון: האבא הזה גרם לפעוטה שלו לנקות את הבית

אתם יכולים לבחור אם להאשים את פסח או את השעמום מלהיות בבית כבר שבוע רביעי ברציפות, אבל כנראה שכבר מיציתם את רוב האופציות האחרות, כולל נטפליקס והגיע הזמן לנקות את כל הדברים שאתם יודעים שאתם צריכים לנקות, אבל אף פעם אין לכם כוח להתחיל.

הנה כמה פריטים ומקומות בבית שיש לכם הזדמנות סוף סוף להבריק, והדרכים הכי טובות לעשות את זה:

ניקיון תנור המטבח. ShutterStock
ככה הוא אמור להראות בסוף. תנור נקי ומצוחצח/ShutterStock

התנור
זה אחד הפרוייקטים הקשים לניקוי, אבל גם אחד המספקים שבהם. ברשתות השיווק תוכלו למצוא חומרים ייעודיים לניקוי תנורים, אבל אלה מכילים כימיקלים קשים מאוד בדרך כלל, ואנשים נוטים לחשוש משימוש בכימיקלים כאלה בתוך מכשיר להכנת מזון. כדי לנקות את התנור בלי כימיקלים קשים, התחילו בהוצאת הרשתות והתבניות והשרייתן באמבטיה עם חמים (ממש חמים, לא פושרים) והרבה סבון כלים, שיודע להתמודד עם שומנים. את תחתית התנור כדאי לנקות כשהיא מעט חמימה - הפעילו את התנור שיתחמם ואז תנו לו להתקרר מעט. בעזרת מים חמים, סבון כלים ומטלית עברו על התחתית שוב ושוב עד שהיא תתנקה וכל הטינופת תצא משם. בהמשך, תוכלו לעשות תחזוקה שוטפת ולהעביר ניגוב על התחתית לאחר כל הפעלה של התנור, כשהוא עוד חמים.

המיקרוגל
זה כבר עניין הרבה יותר פשוט. שימו חצי לימון בתוך קערת מים (בכלי בטוח לשימוש במיקרוגל), הפעילו על עוצמה גבוהה למשך 5 דקות. הניחו להכל להתקרר מעט ואז עברו על כל הדפנות הפנימיות עם מגבת או סמרטוט נקי.

ירקות במקרר. ShutterStock
לרוקן, ולנקות. מקרר/ShutterStock

המקרר
הכינו מראש צידניות או שקיות עם קרחונים ורוקנו את תכולת המקרר לתוכן. מלאו את הכיור במים חמימים וסבון והוציאו לתוכו את המגרות והמדפים שניתן לשלוף החוצה. רחצו אותם ויבשו. בזמן שהם מתייבשים, נקו את פנים המקרר עם מטלית מיקרופייבר טבולה במים וסבון. אין צורך להשתמש בחומרים יותר קשים מזה, כי אתם מאחסנים שם מזון וזה מיותר. אם יש לכם אפשרות, נסו להזיז מעט את המקרר ולנקות את הלכלוך שמצטבר מאחוריו (זה בד"כ השלב שבו אנשים מגלים אם יש להם עכברים או ג'וקים).

המקלחון
כדי להבריק את הזכוכיות של המקלחון ערבבו מים וחומץ ביחס שווה בתוך בקבוק שפריצר. החומץ יעיל במיוחד בהסרת אבנית, שהיא זאת שגורמת לסימני המים שמעכירים את הזכוכית. חומץ יעיל גם בפתיחת סתימות אבנית שנוטות להיווצר בפתחים הזעירים של ראש המקלחת, השרו את ראש המקלחת בתוך שקית עם תמיסת מים וחומץ למשך 10-15 דקות, ושטפו.

אילוסטרציה. ShutterStock
תשאירו רק את הדברים שאתם באמת צריכים ובאמת משתמשים בהם. מגירה מסודרת/ShutterStock

מגירת הכל מיני
לכולנו יש אחת כזאת בבית, מגירה ללא יעוד מוגדר שמכילה צ'ופסטיקס שהגיעו במשלוחי מזון, מפתחות בלתי מזוהים, מטבעות, ניירות ועוד. זה הזמן להיות חסרי רחמים - רוקנו את המגירה מתכולתה, השתמשו בשואב אבק כדי לשאוב ממנה אבק ולכלוך ולאחר מכן נקו אותה עם מטלית לחה. לאחר מכן, השיבו לתוכה רק את הדברים שאתם באמת צריכים, ולא את הדברים ש"אולי תצטרכו מתישהו".

אביזרי הניקיון
כן, גם אותם צריך לנקות מדי פעם. אספו את כל הסמרטוטים והמטליות, שמשמשים אתכם לניקיון הבית, והכניסו אותם למכונת הכביסה לניקוי יסודי. ספוגיות, כריות ניקוי כלים וסקוצ'ים אפשר להכניס למדיח הכלים. גם שואב האבק שלכם זקוק למעט חום ואהבה - נקו את הפילטרים ובדקו את המברשות שלו - רוב הסיכויים שתגלו שהן מלאות בשערות שהסתבכו בתוכן. בעזרת מספריים קטנים, חתכו את קשרי השערות וחלצו אותן מהמברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully