וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממילא אתם בבית: פרוייקטים קטנים שאפשר לעשות בסגר

עכשיו כשההנחיות כבר לא משאירות לכם שום ברירה, הגיע הזמן להסתער על כל המשימות שאתם רוצים להשלים בבית אבל דחיתם עד כה: מסידור הארון ועד לצביעת קירות - כל הטיפים המקצועיים בפנים

חלל בעיצוב שרון רואש, בוגרת ביה"ס לעיצוב ברברה ברזין. תמר אלמוג,
אתם מבלים פה את כל הזמן שלכם - תשקיעו. סלון בעיצוב שרון רואש בוגרת ביה"ס לעיצוב ברברה ברזין/תמר אלמוג

אז הסגר שוב הוחמר, ועכשיו אתם באמת מוגבלים לדל"ת אמותיכם. במקום להדביק את האף לשמשה, אולי תנצלו את הזמן לביצוע או השלמה של פרוייקטים קטנים בבית? יש דברים שבכל מקרה תצטרכו לעשות מתישהו, אז למה לא עכשיו? זה לא שיש לכם משהו טוב יותר לעשות. הנה כמה רעיונות למשימות שישפרו לכם את הסביבה הביתית וטיפים מאנשי מקצוע שיעזרו לכם לבצע אותן בצורה מושלמת.

סידור חורף/קיץ בארונות

כרגע כולנו חורשים על קולקציית בגדי הבית והפיג'מות שלנו, אבל אי שם במדפים הגבוהים של הארון מחכה מלתחת הקיץ. זה הזמן לעבור על כל הבגדים שבארון, ולסדר אותו מחדש. "המחשבה המנחה היא שכשנסיים את התהליך וניגש לארון, נחווה את חווית הדיפדוף במדפי החנויות. לכן המטרה היא להשיג ארון שהנראות שלו תהיה מעניינת, מושכת, לא עמוסה ואפילו סקסית", מסבירה מעצבת הפנים קארין זיסר. את פרוייקט סידור הארון נחלק לשלושה שלבים:

שלב המיון: להפרד לשלום מבגדים שלא נלבשו לפחות שנתיים, בגדים שכבר אינם מתאימים לנו - גדולים או קטנים מדי, גרביים בודדים ותחתונים וחזיות שראו ימים טובים יותר.
מה להשאיר? בגדים שמתאימים לנו במידה, נראים טוב, מחמיאים, פריטים שעובדים טוב זה עם זה וייצרו מלתחה תואמת עם כמה שילובים מנצחים.

אישה עומדת מול ארון מסודר. באדיבות חברת בירמן,
המטרה היא להשיג ארון שהנראות שלו תהיה מעניינת ומושכת/באדיבות חברת בירמן

שלב הסידור: חזיות מומלץ לתלות על מוט או וו תלייה, שניתן לחבר לדופן הארון הפנימית. מי שלא מתאימה לה צורת האחסון הזאת - אפשר לסדר את הלבנים בסלסלות בגבהים וגדלים משתנים.
חלקו את המדפים לנושאים וערמו פריטים השייכים לאותה קטגוריה, לדוגמה: חולצות טי קצרות, גופיות, חולצות ספורט, טייצים, ג'ינסים וכו'. ג'קטים, חולצות מכופתרות, שמלות ומכנסי בד - תלו על קולבים.

שלב הסטיילינג: אפשר לסדר את הארון לפי צבעים או להוציא אאוטפיט אהוב וייחודי ולתלות על קולב בחזית הארון. זה ייצור מראה "בוטיקי". אם תצליחו להשאיר מדף אחד ריק, תוכלו להניח עליו כובעים, תיקים וסטנדים מעניינים של תכשיטים, שישוו לארון נראות מעניינת ופחות שגרתית.

צביעת קירות

השלב הראשון הוא להחליט איזה קיר לצבוע ולבחור את הגוון הרצוי. אם אתם מתקשים לבחור גוון, באתר של נירלט מציעים לכם שירות יועץ גוונים דיגיטלי שבעזרת תמונה של החלל יעזור לכם להתאים לו את הגוון הנכון. בשלב שני, יש להחליט על סוג הגימור הרצוי (מבריק/מט) ולוודא שהצבע שאתם קונים הוא בעל תו תקן ומכיל חומרים ידידותיים לסביבה. חשבו את השטח שאותו אתם מעוניינים לצבוע, ורכשו צבע בכמות מספקת לכיסוי כל השטח. קחו בחשבון שאתם עשויים להזדקק ליותר משכבה אחת.

שימו לב שייתכן שתצטרכו להניח שכבת יסוד לפני הצביעה. בחברת טמבור מסבירים שישנם 2 סוגי קירות שמחייבים מריחת צבע יסוד: קירות שצבועים בסיד וקירות שעברו תיקונים/שיפוצים. הקירות האלו מלאים בחומר אבקתי וברגע שמורחים עליהם באופן ישיר צבע אקרילי- זה פשוט לא מחזיק מעמד, כי אין את האלמנט של ההדבקה. הפיתרון הוא שכבה אחת של צבע יסוד לפני הצביעה בצבע הנבחר.

סלון צבוע עיצוב ליבנת כהן מרין סטודיו. עודד סמדר,
אל תשכחו לשמור את מספר הצבע, למקרה שתרצו לחדש את הצבע בעתיד/עודד סמדר

כעת, יש להכין את הקיר לצביעה - הסירו ממנו תמונות, מדפים וכדומה. את מה שלא ניתן להסיר (שקעים, משקופים וכו') כסו במסקינגטייפ. טיפ חשוב: מומלץ "להחליש" את סרט ההדבקה לפני השימוש, כדי שלא יפגע בצבע החדש בזמן ההסרה. כדי להחליש את המסקינגטייפ ניתן להדביק ולהסיר אותו מבגד מספר פעמים. את הרהיטים הרחיקו מהקירות ורכזו אותם במרכז החדר, כשהם מכוסים ביריעת ניילון. גם את הרצפה הסמוכה לקיר כדאי לכסות בקרטון או יריעת פלסטיק. עכשיו אפשר להתחיל לצבוע! ראשית, עברו עם מברשת קטנה סביב חלונות, משקופים ושקעים. ואז מלאו את שטח הקיר בעזרת רולר. שכבה שנייה של הצבע יש להניח לאחר שהשכבה הראשונה יבשה למגע - כשאתם מעבירים יד על הקיר הצבע אינו מרגיש רטוב ולא משאיר סימנים על היד. לאחר שכל שכבות הצבע התייבשו, הסירו בעדינות את המסקינגטייפ. וטיפ אחרון: שמרו את מספר הצבע, למקרה שתרצו לחדש את הצבע בעתיד.

צביעה לבד בבית. סטודיו טמבור,
אם יש לכם ילדים בבית, אפשר להפוך את זה לפעילות משפחתית/סטודיו טמבור

שחקו עם מיקום הרהיטים הקיימים

המרחב הביתי הפך למקום שבו אנחנו מבלים את כל היום שלנו וכעת אנחנו צריכים להתאימו למצב החדש ולנסות להפוך את הבית לסביבה נעימה ככל האפשר. זה בדיוק הזמן לנסות דברים חדשים ולהתפרע עם הדמיון. "הדעה הרווחת היא שאם מצאתם מיקום נוח לריהוט שם הוא יישאר, ללא תזוזה במשך שנים", אומרת מור הדר, מעצבת פנים מחברת MAKEOVER לשיפוץ, פיקוח ועיצוב. "להפך, כעת כשיש לנו זמן לבחון את נושא המיקום, אפשר לייצר שינוי קל ומהיר שיכול לתת הרגשה של רענון וחידוש". שחקו עם מיקום הרהיטים, כיוון הספות והמיטות ותייצרו קצת עניין בבית. במקרה הכי גרוע תבינו שזה לא עובד לכם ותחזרו למצב הקיים.

גיף רוס מחברים ספה. Giphy
במקרה הכי גרוע, תחזירו את הרהיטים למצב הקודם/Giphy

קיר גלריה עם תמונות משפחה

"עכשיו, כשאנחנו מצווים לשמור מרחק מהמשפחה המורחבת והחברים, זאת הזדמנות מצוינת לעשות הרבה כבוד לאנשים שחשובים לנו באמת", אומרת שרית גולדשטיין בעלים ומנהלת שיווק של גולדשטיין גלרי טפט. היא ממליצה בחום לנצל את הזמן הפנוי ולהרכיב קיר תמונות של החברים ובני המשפחה. לדבריה, מדובר באלמנט שיכול להפיח רוח חיים באחד הקירות הפחות מטופלים, בסלון או בפינת האוכל, ויש לו ערך עיצובי ורגשי. יש אינסוף דרכים ליצור קיר תמונות.

השלב הראשון הוא מיון נכון של התמונות ומדידה של הקיר והגדרת האזור בו הן ייתלו. כך נדע בדיוק כמה תמונות אנחנו צריכים. השתדלו לבחור בתמונות שלא רק מציגות את המצולמים באור הטוב ביותר אלה גם מייצרות אצלכם רגש: תמונות שצולמו בטיול משפחתי או בחתונה של החברים הכי טובים.
את המסגרות והקומפוזיציה התאימו לסגנון העיצוב הקיים בחלל. ניתן לבחור במסגרות מינימליסטיות ותואמות או צבעוניות בסגנון mix & match. לפני שתולים, צרו סקיצה על נייר והעזרו בה כדי להניח את התמונות על הרצפה על פי המרחקים המדויקים. רק כאשר תהיו בטוחים שזה נראה טוב, העבירו את הקומפוזיציה לתלייה על הקיר.

תנו חיים חדשים לפריטים ישנים

יש לכם אוסף מיוחד? פריטים יוצאי דופן, מוצרים עתיקים, או כאלה שקיבלתם בירושה? הם בהחלט יכולים להוות פלטפורמה לשדרוג החלל. אופניים ישנים, אוסף בקבוקי קולה, ארגז אחסון ישן, או בובה - אם תתלו אותם על הקיר, או תניחו אותם על מדף, הם יכולים להוות פריט עיצובי שיספק את הטון לחלל ואת הסגנון העיצובי, מסבירה מירי בלבול, מומחית הום סטיילינג מבעלת בית הספר "סקולה".

חדר שינה בסגנון מרגיע ונקי בעיצוב שירה יצחקי בוגרת ברברה ברזין. אביב קורט,
לפנות את הבלגן והגבבה. חדר שינה בעיצוב שירה יצחקי, בוגרת ביה"ס לעיצוב של ברברה ברזין/אביב קורט

הפכו את חדר השינה למקום מפלט ומרגוע

"חדר השינה שלנו הופך בימים האלה בפרט למקום מפלט בתום יום רווי מתחים והסחות, בטח ובטח עכשיו כשהילדים מחוץ למסגרות", אומרת ברברה ברזין, מעצבת פנים ובעלת בי"ס ללימודי עיצוב פנים. "אני מציעה להקדיש זמן לפנות את הבלגן והגבבה מחדר השינה ולהפוך אותו למרחב חף מחפצים מסודרים ומאורגן. ארגנו ופנו את הניירת, את הבגדים, התכשיטים והבייביליס, הותירו את המשטחים חלקים ונקיים. גודש צורני מעיב על תחושת השקט". כדי לשדרג את החדר בעזרת פריטים קטנים, ברזין ממליצה להחליף את הנורות בגופי התאורה בחדר השינה לנורות פחם שמפיצות אלומת אור כתומה-אדמדמה מאוד מרגיעה. נרות הם אמנם עניין של טעם והתפעול שלהם דורש קצת טרחה, אבל הם יכולים להפיח בחלל תחושת רוגע ונינוחות, אומרת ברזין. לסיום, היא ממליצה להתפנק במצעים טובים: "ממש לא צריך למלא את הארון ב-10 סטים של מצעים. שניים יספיקו בהחלט. השקיעו בקניית סט מצעים לבנים (צבע שתמיד מרגיע). בחרו בסט מבד כותנה מסיבים טבעיים נושמים עם צפיפות גבוהה (האידיאל הוא בין 400-500 סיבים לאינץ' מרובע)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully