וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הכי נכון לנקות את הבית בתקופת סגר הקורונה?

מדינה שלמה נמצאת בהסגר ביתי, מנסה לשמור על ריחוק חברתי ועל שפיות, במקביל. רבים תוהים מה הדרך הכי טובה לנקות ולחטא את הבית בזמנים המלחיצים האלה - הנה כמה טיפים חשובים

הדרך הנכונה לשטוף ידיים/World Health Organization (WHO)

בסרטון: זו הדרך הנכונה לשטוף ידיים בסבון

מדינת ישראל שרויה בסגר, איש איש בביתו, מנסים לשמור על היגיינה, ריחוק חברתי ושפיות - הכל במקביל. ללא ספק, משימה לא פשוטה. השהות הממושכת בבית לצד הרצון לשמור על תנאי היגיינה מוקפדים במיוחד מעלים את הצורך בניקיון ובתדירות שבה יש לנקות את הבית. החשיבות של שמירה על ניקיון מקבלת משנה תוקף כאשר בבית אחד גרים כמה אנשים, שמספיק שאחד מהם הוא נשא של הנגיף כדי להדביק את השאר.

מחקרים ראשוניים כבר הראו שהנגיף covid-19 עמיד למדי ויכול לשרוד על משטחים קשיחים החל מכמה שעות ועד לכמה ימים, תלוי בחומר ממנו עשוי המשטח. כדי להבין מה השיטות הנכונות ביותר לנקות את הבית בתקופה הנוכחית:

ניקיון לפני חיטוי

גבר מנקה. ShutterStock
יש להשאיר את חומר החיטוי למשך 30 שניות לפחות. גבר מנקה/ShutterStock

הפיתוי לשלוף מגבוני חיטוי ופשוט לעבור על הכל איתם הוא גדול, אבל זו תהיה טעות. כמו במקרה של ניקיון הידיים שלכם, גם בניקיון הבית שלכם חשוב לנקות קודם במים וסבון. קרצפו את המשטחים בעזרת סקוץ' עם מים וסבון, לאחר מכן עברו עם מטלית יבשה ורק אז חטאו, עם איזה חומר מחטא שאתם מעדיפים, זה לא ממש משנה. מה שכן משנה זה שתתנו לחומר החיטוי מספיק זמן לעבוד - 30 שניות לפחות - לפני שתנגבו אותו. בימים רגילים מספיק לעשות את זה פעם בכמה ימים, בתקופה הנוכחית שהיא הכל חוץ מרגילה, מומלץ לבצע את הרוטינה הזאת על משטחים (במיוחד במטבח) לפחות פעם ביום.

פנו חפצים מיותרים מסביב לכיור

ילד שוטף ידיים. ShutterStock
רסיסי מים מזוהמים עלולים לזהם את סביבת הכיור כששוטפים ידיים. שטיפת ידיים/ShutterStock

שטיפת ידיים היא אחד הצעדים הכי חשובים במניעת התפשטות נגיף הקורונה ורוב האנשים מקפידים על כך מספר פעמים ביום ובמיוחד לאחר יציאות מחוץ לבית. זה לא בלתי אפשרי שרסיסי מים שמכילים נגיפים או חיידקים ישפריצו בזמן שטיפת הידיים ויזהמו את סביבת הכיור. לכן, מומלץ לפנות את כל החפצים שמצויים סביב הכיור שבו אתם שוטפים ידיים, כדי למנוע את זיהומם ולייצר סביבה קלה לניקוי וחיטוי. הקפידו לנקות ולחטא את הכיור וסביבתו לפחות פעם ביום.

שימו את הסקוצ'ים וכריות הניקוי במדיח

ספוגית לניקוי כלים. ShutterStock
לא מעט חיידקים יכולים להסתתר פה. ספוגי ניקוי/ShutterStock

הם אמנם משמשים כדי לנקות, אבל מחקרים הראו שוב ושוב שסקוצ'ים וספוגי ניקוי נוטים לאגור בתוכם לא מעט חיידקים ומיקרובים. סיבוב במדיח או במכונת הכביסה בסוף היום ינקה אותם. עוד אפשרות היא להכניס אותם למיקרוגל למשך 1-2 דקות על עוצמה גבוהה. ואפשר גם לעשות את זה בלי מכשירים חשמליים - פשוט לשטוף אותם היטב במים חמים וסבון בסוף היום.

תנו תשומת לב מיוחדת למשטחים ופריטים שנוגעים בהם בתדירות גבוהה

אישה פותחת דלת בעזרת ממחטת נייר. ShutterStock
חטאו את כל הידיות בבית - של הדלתות, הארונות ומכשירי החשמל. אישה מנקה ידית של דלת/ShutterStock

המשטחים והפריטים שאתם נוגעים בהם הכי הרבה במהלך היום, הם אלה שאתם צריכים גם לנקות בתדירות הכי גבוהה. השיש במטבח ושולחן האוכל הם הראשונים לקפוץ לתודעה כשמתחילים לנקות ולחטא, אבל יש דברים שאתם נוגעים בהם הרבה יותר. כדאי לזכור לנקות ולחטא גם את ידית הקומקום החשמלי, מכונת הקפה, ידיות הדלתות והחלונות וגם את אלה של ארונות המטבח ושל המקרר.

תפעילו את מכונת הכביסה כשהיא ריקה

מכונת כביסה. ShutterStock
אחת לשבוע, נקו וחטאו את מכונת הכביסה/ShutterStock

פעם בשבוע מומלץ להריץ תכנית של מכונת הכביסה מבלי להכניס אליה דבר. בחרו בתכנית עם טמפרטורת מים גבוהה והוסיפו למכונה חומר חיטוי כלשהו, שימנע התרבות של חיידקים בתוכה. חיידקים ווירוסים אוהבים לחות, לכן השתדלו לא לתת לבגדים רטובים לשבת בתוך המכונה זמן רב, כשאתם מכבסים. מהרו להעבירם למייבש או לתלייה בזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully