וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביסה בימי קורונה: איך לנקות את הבגדים מהנגיף?

אנחנו יודעים שנגיף הקורונה יכול לשרוד על משטחים שונים החל מכמה שעות ועד לכמה ימים, אבל מה עם הבגדים שלנו - האם הוא שורד גם עליהם? ואיך מומלץ לנקות אותם כדי להקטין את הסיכון לחשיפה?

זה מה שקורה כשמכניסים מצלמת GOPRO לתוך מכונת כביסה/YOUTUBE

בסרטון: ככה זה נראה כשמכניסים מצלמת גו פרו למכונת כביסה

בתקופה הזאת, שבה כולנו עסוקים בצורה חסרת תקדים עם שמירה על היגיינה, עולות שאלות רבות בנושא הדרך הנכונה לנקות ולחטא חפצים שעשויים לבוא במגע עם נגיף הקורונה. אנחנו יודעים שחוקרים גילו שהנגיף covid-19 מסוגל לשרוד על משטחים מחומרים שונים פרקי זמן ארוכים - החל מכמה שעות ועד לכמה ימים. כך למשל, פורסם שעל משטחי נחושת הוא שורד 4 שעות, על קרטון הוא יכול לשרוד עד 24 שעות ואילו על משטחי מתכת ופלסטיק הוא עשוי לשרוד גם יומיים-שלושה.

עם זאת, עדיין לא ברור כמה זמן הנגיף יכול לשרוד על הבגדים שלנו. "אנחנו ממשיכים ללמוד עובדות חדשות על נגיף הקורונה מדי יום ביומו, אולם כרגע עדיין אין מספיק מידע כדי לקבוע כמה זמן בדיוק יכול הנגיף לשרוד על בד", אמר ד"ר אקאש פאטל, רופא בריטי ששוחח בראיון עם אתר המירור. לדבריו, "המחקרים הראשוניים בנושא הזה מצביעים על כך שהווירוס שורד פרקי זמן ארוכים יותר על משטחים קשיחים, כמו פלסטיק ומתכת, ולכן פחות סביר שהוא ישרוד זמן רב על משטחים רכים, כמו בגדים, שעשויים מבד".

ד"ר פאטל נתן מספר המלצות לאופן שבו יש לנקות ולחטא בגדים בתקופה הזאת, וכדאי לשים לב אליהן במיוחד אם אתם מתגוררים בבית שבו יש אדם בבידוד. אולם, הן רלוונטיות גם לטיפול בבגדים לאחר ביקור בסופר או בכל מקום אחר שבו יש סיכוי גדול יותר שבאתם במגע עם משטחים נגועים בנגיף.

תושבי ירושלים עורכים קניות בצל נגיף הקורונה בסניף רמי לוי בעיר 18 במרץ 2020. אוליביה פיטוסי, פלש 90, פלאש 90
מה לעשות עם הבגדים אחרי שחוזרים מהסופר? תושב ירושלים עורך קניות עם מסכה/פלאש 90, אוליביה פיטוסי, פלש 90

"אם אתם מכבסים בגדים של חולה מאומת בנגיף, כדאי מאוד שתעשו זאת כשאתם עוטים כפפות חד פעמיות. אם אין לכם כפפות כאלה, הקפידו לשטוף היטב את הידיים במים וסבון לאחר שאתם מסיימים את הכביסה, ולפני שאתם נוגעים בפנים שלכם או במשטחים אחרים בבית", אמר ד"ר פאטל. "כמו כן, מומלץ להמנע מניעור הבגדים הללו, כדי שלא לפזר ברחבי הבית את הנגיף".

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) המליץ לכבס בגדים בתקופה הנוכחית בטמפרטורה הגבוהה ביותר שמתאימה להם. חומרי כביסה רגילים אמורים להספיק כדי לנקות את הבגדים ולהקטין את סיכון החשיפה לנגיף מהם, לאחר שהם התייבשו לחלוטין.

עוד טיפ חשוב הוא להקפיד לנקות ולחטא גם את סל הכביסה, בין הכביסות, משום שגם שם הנגיף עלול לתפוס אחיזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully