וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש קומות ובריכה: בית פרטי ביישוב בשרון

העיצוב המודרני והנקי שרבים חושקים בו כיום עלול לייצר תוצאה מנוכרת. זה היה האתגר שעמד בפני האדריכל בפרוייקט הזה, שהוביל לבניית בית בקווים ליניאריים מחומרים טבעיים וחמימים

בית פרטי בשרון בעיצוב האדריכל רונן פורת. אוסף פרטי,
בעלי הנכס התלבטו לגבי קומה שלישית, ובסוף החליטו להוסיף אותה, כדי שתשמש כחלל פנאי מרווח/אוסף פרטי

הפרויקט: בית פרטי באזור השרון
הדיירים: זוג + 3 ילדים
שטח: 350 מ"ר בנוי

תהליך תכנון אדריכלי מבוסס על החזון של האדריכל, המגשים את חלומותיהם של הדיירים. האדריכל מלווה את הדיירים במסע ליצירת סביבת החיים המחוברת לתנאי השטח, למציאות, זמן, תקציב ומיקום. משרד פורת אדריכלות מתמחה בתכנון אדריכלי של בתים פרטיים, דירות ומשרדים, עיצוב פנים למגורים ולמסחר, הרחבת בנייה, רישוי והיתרים ובפרויקטים השונים נפגש עם מגוון סגנונות ורצונות. אחד מהם הוא של משפחה שרכשה קרקע באזור אטרקטיבי בשרון וחשקה בבית מודרני בקווים נקיים, עם חללים פתוחים המתמזגים אחד עם השני.

"רבים היום מעוניינים בבתים בקונספט מודרני בקווים ליניאריים ובאופי נקי. נקודת התורפה של המודרני הוא הניכור או הקרירות שעיצוב זה יכול לשדר אם לא מרככים אותו, וזו הסיבה שבפרויקט זה נכנסו לתמונה חומרים טבעיים המוסיפים עדנה וחמימות" אומר האדריכל רונן פורת.

על פי התכנון, זה עתיד להיות מבנה בעל קירות חשופים ורצפת עץ רגועה והומוגנית. ההתלבטות של בעלי הנכס הייתה האם לתכנן שתי קומות או שלוש, ורק בשלב מאוחר יותר התגבשה ההחלטה לגבי הקומה שלישית, כזו שתשמש בעיקר כחלל פנאי מרווח ומאוורר עם גג אורבני שיצפה לעבר הבריכה והנוף. קומת הקרקע היא החלל המשותף המחולק לסלון ופינת ישיבה עם ויטרינה גדולה שמתמזגת עם החצר. החלל של הסלון הוא חלל כפול בגובה של 7 מטרים, המעניק תחושת מרחב וחופש תנועה.

בית פרטי בשרון בעיצוב האדריכל רונן פורת. אוסף פרטי,
נקודת התורפה של המודרני הוא הניכור. שימוש חוזר בבטון ובעץ בפנים וגם בחוץ/אוסף פרטי

לדברי פורת, הבית תוכנן באופן שבו החוץ מתכתב עם הפנים באמצעות השימוש החוזר בבטון ובחיפויי עץ בקירות החיצוניים. בחלק מהמקרים אותם קירות נכנסים אל תוך הבית עם אותו החומר אל החללים הפנימיים ובכך נוצרת תחושה של זרימה והמשכיות. שימוש בעץ, במיוחד בפנים מעניק חמימות וביחד עם קיר הבטון נוצר אפקט מעניין שניתן לשלוט ולווסת את המינון שלו.

הפתחים הגדולים של הבית מהרצפה עד התקרה מזוהים עם התכנון המודרני וממשיכים את השיתוף בין חוץ לפנים. בסלון מורגשת במיוחד הפתיחות לעבר הגינה והבריכה, הוויטרינה מטשטשת את החיץ בין הפנים והחוץ כך שהתחושה היא של להיות בפנים ולהרגיש את החוץ.

עוד בוואלה!

להוציא לנו את העיניים: וילה ענקית עם המון סטייל בכפר שמריהו

לכתבה המלאה
בית פרטי בשרון בעיצוב האדריכל רונן פורת. אוסף פרטי,
יש את הביחד ויש את הלחוד. החלל שכולל את הספרייה בקומה השנייה של הבית/אוסף פרטי

בקומתו השנייה של הבית מצויה הספרייה שעוטפת את החלל הכפול, ופינת קריאה אותה ניתן לראות גם ממבט למעלה מהסלון עצמו. החללים האינטימיים כמו חדרי השינה וחדרי הרחצה סגורים ומוצנעים יותר, זאת בניגוד לפתיחות של קומת הכניסה והקומה העליונה. כך, נוצר קשר מיוחד בין הסגור והפתוח, כזה המעניק לדיירים פרטיות בחדרים אלה לצד אפשרות לפעילות משפחתית רחבה ופתוחה יותר. "בבית יש את הביחד ויש את הלחוד והדיירים יוכלו לבחור מתי הם ישהו במרחב הציבורי הפתוח ומתי במרחב הפרטי והאינטימי", אומר פורת.

המטבח מתמזג עם הסלון ופינת האוכל וגם ממנו נשמר קשר העין כלפי חוץ. לבית יש מספר מרפסות משני הכיוונים - היציאה אל המרפסת מתאפשרת בחלק מן החדרים וזהו עוד סוג של אפשרות לווסת את מידת החשיפה של בני הבית ולייצר מפגש פרטי עם החוץ.

בית פרטי בשרון בעיצוב האדריכל רונן פורת. אוסף פרטי,
מספר מרפסות עוטפות את הבית משני כיוונים ומאפשרות יציאה ישירה מחדרי השינה/אוסף פרטי

אדריכל רונן פורת הוא בוגר לימודי אדריכלות באוניברסיטת תל אביב במסלול מצטיינים לתואר שני, מרצה בשנקר ובמכללה למקצועות הבניה והאנרגיה ומהנדס בוגר אוניברסיטת בן גוריון. "בבסיס העבודה שלנו במשרד עם לקוחות ישנו דגש רב לרצונות ולצרכי הלקוח ולשיתוף המלא בתכנון, בפרטים ובתהליך. שיתוף זה, משלביו הראשונים, מאפשר לתאם יחד את היעדים התכנוניים, העיצוביים והתקציביים של הפרויקט. כל פרויקט של המשרד מרגש באתגרים החדשים שהוא מביא עימו וברצון לשלב בין האדריכלות, עיצוב הפנים, האנשים והסביבה שבה הוא מתקיים", מסכם רונן.

אדריכל רונן פורת, מומלץ ARCDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully