וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהתחלה ועד הסוף: למה חשוב לדאוג לפיקוח על פרויקט הבנייה?

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

12.3.2020 / 7:47

מפקח בנייה אולי יעלה לכם כסף נוסף כאשר אתם בונים או משפצים את הבית, אבל בסופו של דבר החיסכון הכספי שהוא יביא ישתלם לכם מאוד. יסמין טייכר מסבירה איך פיקוח נכון יוזיל את עלויות הבנייה

יסמין טייכר פיקוח אתרי בנייה. יח"צ,
חלק בלתי נפרד מתהליך הבנייה/יח"צ

פיקוח על פרויקטים בענף הבנייה הוא תהליך בלתי נפרד מהצלחת הפרויקט ומפקח הפרויקט הוא מנהל העל של המיזם מטעם הלקוח ותפקידו לוודא שהכל מתנהל כשורה, משלב אפיון הצרכים ועד מסירת הנכס. יסמין טייכר, בעלת משרד ליזמות, ניהול ופיקוח פרויקטים בבנייה, מסבירה שמפקחי הפרויקט מוודאים שכל היבטים הפרויקטים מטופלים בדרך המקצועית והטובה יותר.

"הלקוחות שלנו מגוונים, בין אם יזמים או משפחות שבונות בית או דיירים שנכנסים לתהליך של תמ"א 38 וזקוקים לנציגות של מפקח מטעמם מול היזם או הקבלן וכן משפצים", אומרת טייכר.. "התהליך משתנה מלקוח ללקוח, אבל הטיפול המסור זהה עם כולם כאשר המעורבות שלנו היא כבר בשלב הראשוני, עם רכישת הקרקע ושלב התוכניות. אנחנו נפגשים עם האדריכל על מנת להעריך את עלויות הפרויקט ולוודא שאכן החזון יכול להפוך למציאות כבר בשלב הסקיצות, שלא יווצר בהמשך פער בין מה שהאדריכל תכנן ובין מה שריאלי לביצוע מבחינת זמן וכסף.

"חשוב לנו שתהיה הלימה בין התוכניות של האדריכל לתקציב של הלקוח והמטרה היא גם לתמחר את הפרויקט ולבדוק היכן להוזיל עלויות מבלי להתפשר על איכות כבר בשלב התוכניות על הנייר. לאחר שבצענו תיאום ציפיות, אנו פונים לקבלני ביצוע וכל שאר הספקים עם מפרט טכני שהכנו, על מנת לקבל הצעות מחיר. אנו מנתחים הצעות מחיר אלה על מנת לבחון מהם היתרונות והחסרונות של כל אחת מההצעות ולקבל החלטה משותפת עם הלקוח על הקבלן או הספק הנבחר. בשלב הזה מתוך ניסיוננו בתחום מומלץ לנסח חוזה מסודר וברור, כדי להבין אילו עבודות נכללות בהסכם, מה הקבלן יכול לתמחר בהמשך על תוספות וכך למנוע אי הבנות. כי אם למשל סוכם שיהיה תמחור X על תוספת מסוימת הקבלן לא יכול על דעת עצמו להחליט על עלות גבוהה יותר אלא אם כן הלקוח שינה את דעתו והחליט לאחר שלב ההסכם תוך כדי ביצוע העבודה על שינויים בתוכנית המקורית".

יסמין טייכר פיקוח אתרי בנייה. יח"צ,
ניתן לחסוך כספים שהיו משולמים לקבלנים שלא עומדים בהתחייבויות/יח"צ

לדברי יסמין, מטרת העל של המפקח היא לשמור על האינטרס של הלקוח. "אנחנו דואגים שהקבלן יגיש לנו גאנט זמנים עוד לפני שהוא נבחר על מנת לבחון את לוחות הזמנים והפניות שלו ולאחר מכן עוברים לשלב חלוקת התשלומים. בשלב זה חשוב מאוד שהלקוח לא ישלם לקבלן לפני שזה סיים כל שלב בתהליך הביצוע. רק בכפוף לאישורינו, לאחר שווידאנו שהעבודה בוצעה כפי שסוכם, הלקוח מעביר את הכסף לקבלן. כך נוצר מנגנון ששומר על הלקוח ולפני שאנחנו בוחרים קבלן אנחנו מבצעים לגביו חקירות ובדיקות רבות על מנת לוודא איתנות פיננסית".

יסמין אומרת שתשלום למפקח חוסך הרבה כסף בהמשך, כי ניתן לחסוך כך כספים שהיו משולמים לקבלנים שלא עומדים בהתחייבויות. היא מסבירה שחלק בלתי נפרד מקביעת התקציב הוא גם תקצוב ייעודי לכל חלק בתוכנית. "אנחנו מחליטים מראש כמה כסף להזרים למערכת מיזוג אוויר וכמה לטובת כלים סניטריים ומעקות, כי התקציב הוא כמו עוגה וחשוב לחלק אותו לכל תחום ולהבין שאם משקיעים בתחום X באופן טבעי הוא יבוא על חשבון תחום Y".

arcdb - פלטפורמה טכנולוגית עסקית לענף הבנייה, המחברת בין בונים ומשפצים לקהילת בנייה איכותית ומובילה

יסמין טייכר פיקוח אתרי בנייה. יח"צ,
"אנחנו מחליטים מראש כמה כסף להזרים למערכת מיזוג אוויר וכמה לטובת כלים סניטריים ומעקות"/יח"צ

המפקח הוא גם איש הקשר המרכזי בפרויקט והוא זה שמבצע סנכרון בין כל אנשי המקצוע והספקים והגורמים המעורבים בפרויקט. "חשוב להיות בקשר עם כל הנפשות הפועלות על מנת שהם יוכלו לעבוד ביחד וגם הזמינות והנוכחות הפיזית היא קריטית להצלחה. מפקח צריך להיות נוכח הרבה באתר עצמו, במיוחד בשלבים מהותיים בתהליך הבנייה, כדי למנוע ליקויים. אם למשל, נקודות האינסטלציה לא יושמו במקום הנכון וכבר נעשתה סגירת קירות יהיה קשה מאוד לבצע את התיקון ולכן, הנוכחות שלנו בשטח יכולה למנוע חריגה מתקציב וליקויים שונים. אנחנו גם תמיד נשמור סכום של כסף לבלת"מים ולתוספות ליתר ביטחון ובכל מקרה, לא יתבצע תהליך המסירה אלא אם כן בצענו תהליך סיכום מסודר מול כל אנשי המקצוע וכולם מרוצים".

יסמין מסכמה שמפקח חזק מייצג את הלקוח מול אנשי המקצוע ויידע לנהל תהליך מקצועי, מדויק ואפקטיבי, לחסוך זמן, כסף ומשאבים ולהפוך את חוויית הבנייה והשיפוץ לנעימה במיוחד.

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully