וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: כך נראה עיצוב פנים מינימליסטי שלא מעמיס טרנדים

דירתם של בני זוג בשנות ה-60 לחייהם תופסת את העין, על אף היותה ניטרלית ובהירה כמעט לגמרי. זהו שילוב מוצלח של סגנון יפני וסקנדינבי הדוגל בעיצוב פשוט שנותן לכל אלמנט ופריט מקום של כבוד בחלל

עיצוב פנים שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
בית של חמישה חדרים הפך ארבעה/איתי בנית

בני זוג בשנות ה-60 לחייהם רכשו דירה חדשה מקבלן באחת מערי המרכז וביקשו להתאים אותה לצרכיהם, לאחר שעזבו את ביתם הפרטי. לטובת העניין הם נעזרו באדריכליות שרה ונירית פרנקל, בעלות המשרד Frenkel Architectutr+Interior, הידועות ביצירת איזונים בין סגנונות עיצוב. במקור, הדירה ששטחה הוא כ-130 מ"ר כללה חמישה חדרים, אך עתה הם הפכו לארבעה. על חשבון החדר שבוטל הוגדל שטח חדר השינה.

עיצוב פנים שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
סקלת הצבעים הבהירה מתבססת על גווני פשתן/איתי בנית

"בפגישה הראשונה עם בני הזוג הם הגדירו בפנינו את החשיבות בעיצוב שישדר תחושה נעימה, מזמינה, קלילה ומוארת", משחזרת נירית פרנקל. "באותה פגישה הבחנתי גם שבעלת הבית לבושה פשתן, החומר שהיווה את המפתח וההשראה לעיצוב הדירה כולה. שאבנו השראה מהמינימליזם היפני ומהפשטות הסקנדינבית, שיחד יוצרים חללים שקטים ומסודרים שמתבססים פחות על חומר ויותר על רגש ורוח. בסקלת הצבעים הבהירה, שמתבססת על גווני פשתן למיניהם, גווני אבן ויוטה, משולבים אלמנטים בודדים יותר כהים. החומרים ברובם הם טבעיים ובגימורים שאינם מעובדים".

בין הבולטים שבחומרים היא רצפת עץ אלון טבעי מולבן שרצה לאורך כל הבית וקיר מז'ורי החוצה את פינת האוכל והסלון, שחופה פרקט מסוג מרגרטיני מסורק ולו טקסטורה המזכירה את זאת של הפשתן. ככלל, מעטפת הדירה נותרה קלאסית, כמעט ניטרלית. הפריטים הגדולים, בעלי המסה, מהווים רקע ועל גבם נפרשים אלמנטים משניים בעלי טקסטורה, בהדרגה מבהיר לכהה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עיצוב פנים שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
לצד אי המטבח שולבו כיסאות בר עשויים עץ וראטן ומעליו נתלו שתי מנורות עשויות צדפים/איתי בנית

החלל הציבורי הולבש מחדש. לצד אי המטבח שולבו כיסאות בר עשויים עץ וראטן ומעליו נתלו שתי מנורות עשויות צדפים. מעל למשטח הכיור נתלה מדף עשוי עץ טבעי ובהמשך היחידה הגבוהה שולבה יחידת ברזל בהירה ומינימליסטית המשמשת לאחסון כלי אירוח ליום יום, שגם הם, ובהתאם לקונספט, כמה שיותר ניטרליים ובהירים, עם נגיעות קלות של צבע שיוצרות עניין וקונטרסט עדין.

מערכת הישיבה בסלון כוללת ספה גדולה. מצידה האחד צמד כיסאות ראטן טבעי ומן העבר השני זוג כיסאות בסילואטה רכה ומעוגלת שמסתובבים סביב ציר, לכן הם מאוד נוחים לצפייה בטלוויזיה וליצירת שיח מכל זווית בחלל. רהיט הטלוויזיה עשוי עץ אלון ותוכנן כפריט פונקציונלי שבו מקום לאחסון ומקום לשילוב אמנות. פינת האוכל גם היא נבחרה כחלק מהקונספט ומורכבת מפלטת עץ אלון עגולה, מונחת על רגל ברזל וכיסאות חבל.

עיצוב פנים שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
פינת האוכל גם היא נבחרה כחלק מהקונספט ומורכבת מפלטת עץ אלון עגולה/איתי בנית

חדר השינה של בני הזוג זכה לתוספת של שטח אחסון שחזיתותיו חורצו בחיתוך CNC בקווים ליניאריים שאינם אחידים, אך בגימור נקי ומעודן. במרחב שולבו אלמנטים מעט כהים יותר, בהם שידת צד עגולה בגוון חום חלודה ורגלי הברזל הכהות של השידה המקבילה. השימוש בפשתן בולט מאוד, החל מגב המיטה ועד הכריות והווילונות.

על מנת להגדיל את החלל, חשפו האדריכליות את חדר הרחצה לתוך חדר השינה. "מבחינתנו, האמבטיה היא רהיט לכל דבר", מסבירה פרנקל. "יצרנו הפרדה על ידי פרופיל בלגי בגוון אבן שמאפשר לאור הטבעי לבקוע מבעדו ולהציף את חדר השינה. פרקט האלון חודר וממשיך גם בחדר הרחצה, פרט למקלחון עצמו שרוצף פסיפס חרציות בגוונים זהים לצבעוניות הבית".

עיצוב פנים שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
השימוש בפשתן בולט מאוד, החל מגב המיטה ועד הכריות והווילונות/איתי בנית
עיצוב פנים שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
"מבחינתנו, האמבטיה היא רהיט לכל דבר"/איתי בנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully