וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתכרבלות מושלמת: כך תכניסו רומנטיקה אל חדר השינה

חדר השינה הוא המקום שבו אפשר לנקות את הראש בסוף יום ולבלות זמן איכות פרטי או משותף עם בן או בת הזוג. אז עכשיו, כשכל מה שמתחשק זה להתכרבל, קבלו את המדריך לעיצוב חדר השינה - והפיכתו למרחב עוטף ורומנטי

ליאור נאור על יום השינה הבינלאומי

חדר השינה מאז ומתמיד נתפס כמקדש לכל דבר - ולא בכדי. זהו המקום להיטען אנרגטית, פיזיולוגית ונפשית - לבד, או עם האחד או האחת שיקרים לנו. זהו המקום לקרבה ואינטימיות - וכדי שזה יקרה, חשוב ליצור במרחב הזה תחושה מגוננת, מכילה ועוטפת שתפרוט על נימי הרגש ותפעיל את החושים.

חדר שינה עיצוב פנים קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
"חשוב לתת דגש למעטפת ולבחור צבעוניות רכה ועם זאת חושנית"/איתי בנית

זו בדיוק הסיבה שההשקעה בתכנון ועיצוב חדרי השינה רק הולכת וגדלה. "עוד הרבה לפני שאנחנו ניגשים לבחור את מנורת הלילה ואת המצעים למיטה, יש לבחון את הצרכים, החלומות והמאווים של בני הזוג - ביחד ולחוד", מסבירה מעצבת הפנים ובעלת בית הספר ללימודי עיצוב פנים ברברה ברזין.

"זאת ועוד, לתכנון החלל ולהעמדת הריהוט בו יש השפעה רבה על התחושות והאנרגיות. במידה והמעטפת כבר בנויה ואין כוונה לשנותה, חשוב להתייחס לאלמנטים כמו נישות בנויות או מיקומי חלונות. לא תמיד אפשר להגיע להעמדה אופטימלית, אך בחירה מושכלת של ריהוט בפרופורציות, בממדים, בצבעוניות ובחומריות הנכונים יהפכו את התוצאה לטובה ביותר. חשוב לתת דגש למעטפת ולבחור צבעוניות רכה ועם זאת חושנית, רצפה נעימה למגע, טפטים במרקם קטיפתי וטקסטיל רך, מפנק ונעים".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

כל מה שבא לכם זה להתכרבל? כדאי שתעשו זאת עם המצעים הנכונים

לכתבה המלאה
חדר שינה אליתה ליוינג. יח"צ חו"ל,
"כשזה מגיע לגב מיטה - השמיים הם הגבול". חדר שינה של אליתה ליוינג/יח"צ חו"ל

למיטה יש מקום של כבוד בחדר השינה והיא ללא ספק האלמנט המרכזי והדומיננטי שבו, לכן לפרופורציות שלה יש משקל רב בנראות. לשיטתה של אורלי גוהר בן-הרוש, מעצבת הבית של חברת אליתה ליוינג, לגב המיטה יש תפקיד חשוב אף יותר - ובמידה רבה הוא משמש כנקודת עוגן שמכתיבה את יתרת העיצוב. "יש אינסוף אלטרנטיבות לגבי מיטה, כאלה שעשויים עץ טבעי, מרופדים עורות או עשויים בדים משובחים. יש גבי מיטה שמשולבת בהן תאורה סמויה ויש כאלה שבנויים מקונסטרוקציית גבס. השמיים הם הגבול. חשוב להתייחס לגובה ולרוחב של גב המיטה על מנת שלא יעמיס על החלל, או לחילופין יבלע בתוכו".

"כדי להעצים את האימפקט וליצור רובד נוסף, ניתן לעבוד במקביל עם חיפוי קיר או טפט שיגדירו גם הם את גבולות המיטה, מדבקות קיר דקורטיביות או אמנות. במידה והמיטה נשענת על קיר חיצוני מומלץ לתכנן גב מיטה תרמי שייתן שכבת בידוד נוספת בלילות החורף הקרים. להשלמת המראה והתחושה חשוב לבחור במצעים וכיסוי מיטה מבדים רכים ונעימים כמו כותנה, סאטן כותנה, משי או מיקרופייבר שהוא רך ובעל יכולת ספיגה גבוהה, כך שהתחושה גם בקיץ נותרת טבעית ונעימה. כריות דקורטיביות משדרגות את המיטה, אך חשוב להשתמש בהן במידה. מומלץ לבחור בכריות בצבעים, דוגמאות וגדלים שונים על מנת ליצור עניין".

חדר שינה עיצוב פנים קרן ניב טולדנו אדריכלות מירה גינוסר. עמית גושר,
תהיו יצירתיים בנוגע לשידות לצד המיטה/עמית גושר

לשידות הלילה תפקיד חשוב גם כן. גוהר בן-הרוש ממליצה להימנע מרכישת סט הומוגני, ולבחור בפריטים שיתנו קונטרה למיטה מבחינת הצבע, הגודל או החומר. "על מנת להותיר את החלל כמה שיותר פתוח ואוורירי מומלץ לבחור ברהיטים רב תכליתיים. שידת מגירות למשל יכולה לשמש גם כרהיט טלוויזיה", היא מסבירה.

בעוד שבפנטזיה כולנו חולמים לחזור בסופו של יום לחדר שינה מאורגן ומסודר, במציאות הסיכוי שזה יקרה קלוש. "צריך להיות מציאותיים", מסבירה ברזין. "אחרי יום עמוס לא לכולנו יש חשק ואנרגיה לתלות ולקפל את הבגדים, התיקים והמעילים. פרט לארונות אחסון בעומקים שונים, מומלץ גם להקצות מקום בחלל למתלים דקורטיביים ואזורי אחסון משניים, שם תוכלו להניח את הפריטים היומיומיים. ועם בגודש צורני עסקינן, הקפידו להוציא מהחדר כל דבר שיכול להפריע לכם או לבני הזוג לנוח ולהירגע: מחשבים ניידים, חומר מהעבודה או כל דבר אחר שמסיח את הדעת ומפריע לייצר שלווה".

חדר שינה אליתה ליוינג. יח"צ חו"ל,
תאורה מושלמת היא גוף אחד מרכזי והארה פרטנית בנקודות החשובות. חדר שינה של אליתה ליוינג/יח"צ חו"ל

באופן טבעי, לתאורה בחדר השינה תפקיד בולט. לדברי ברזין, "כדי לתכנן תאורה חכמה ונוחה בחדר השינה מומלץ לבחור בגוף מרכזי ותאורה היקפית נוספת בהתאם לפונקציות השונות בחדר. חשוב לשלב גופי תאורה באזורים שמצריכים הארה פרטנית כמו שידת איפור, אזור הלבשה ומנורות קריאה לצד המיטה. מומלץ להתקין עמעמים, כך שניתן יהיה לווסת את עוצמת ההארה. ההמלצה היא לתכנן מתגים נוספים לצד המיטה או לרכוש גופי תאורה עם מתג הדלקה וכיבוי מובנה, כדי שלא תצטרכו לקום לכבות את האור לפני השינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully