וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים חדר משותף לשני ילדים בגילים שונים? 5 כללים שחייבים לזכור

הילה אלטר, מאמר אורח

7.1.2020 / 8:10

מדובר בסיטואציה נפוצה בהרבה מאוד בתים - שני ילדים בגילים שונים ישנים באותו החדר. אבל איך אפשר לשמור על הייחודיות של כל ילד בחלל המשותף? איך מייצרים פרטיות? ואיך בכל זאת ניתן לחבר בין השניים? חמש עצות זהב

חדר משותף אחים. מאור מויאל,
יש דרך לחיות בשלום גם כששני ילדים גדלים יחד בחדר משותף/מאור מויאל

כשהילדים בבית גדלים וגודל הדירה נשאר כפי שהיה - הורים רבים משכנים אחים, לעיתים עם פער גילים גדול ביניהם, בחדר אחד. הסיטואציה שבה שני ילדים חולקים את אותו המרחב, שבדרך כלל לא יהיה גדול במיוחד, מזמנת איתה הרבה אתגרים - מריבות על רכוש, על מרחב אישי ועל החדר עצמו. לפני שמעבירים את האחים לחלוק חדר, כדאי לשאול את עצמנו: איך אפשר לשמור על הייחודיות של כל ילד בתוך החדר המשותף? איך אפשר לשמור על פרטיות בחלל? ואיך מנצלים באופן מקסימלי את החדר המשותף? מעצבת הפנים והום סטייליסטית הילה אלטר ריכזה חמישה כללים חשובים שיעזרו לכם לעשות זאת.

בחירת מיטות

המיטות הן הריהוט המשמעותי ביותר בעיצוב החדר המשותף, כיוון שהן תופסות את מרבית המקום בחדר. לכן, לפני שבוחרים את המיטות צריך להקדיש לנושא חשיבה מרובה. במידה והחדר גדול, יש אפשרות לשים מיטה מול מיטה ובכך לתת לכל ילד את המרחב האישי שלו. אופציה נוספת זו מיטת קומתיים לניצול מקסימלי של החדר. הורים שחוששים ממיטת קומתיים יכולים לבחור במיטת ר', ועדיף בגבהים שונים כך שיתאפשר קשר עין בין האחים. מה פחות מומלץ? מיטה נפתחת, מאחר והיא נפתחת רק בלילה ולא מאפשרת לילד את המקום שלו במהלך היום.

חדר משותף אחים. מאור מויאל,
מיטת קומתיים לניצול מקסימלי של החדר/מאור מויאל

מדפים ושטחי אחסון

כאשר בחדר חיים ילדים בגילים שונים, ככל הנראה הבדלי הגובה ביניהם יהיו משמעותיים. חשוב להתאים לכל ילד את המדפים ושטחי האחסון המתאימים עבורו לנגישות מקסימלית. כדי לוודא שכל ילד מגיע בדיוק לחפציו, מומלץ להעמיד לסמן על הקיר את הגובה של הילד ולפי זה להתאים מדפים. את המשחקים כדאי לשמור בגובה נמוך, כמו למשל מתחת למיטה או בכוורות, על מנת שהילד הצעיר יוכל לגשת בקלות.

חדר משותף אחים. מאור מויאל,
את המשחקים כדאי לשמור בגובה נמוך, כמו למשל מתחת למיטה/מאור מויאל

ארון

בחדר ילדים משותף בדרך כלל יש ארון אחד, וכאן מדובר באתגר. יש לבחור ארון שיוכל להכיל את פריטי הלבוש של שני הילדים, אך גם יתאים למידות החדר ולא יהיה גדול מידי. בחלק הקיפול מומלץ לחלק את הארון בצורה שווה בין שני הילדים. בנוגע למדף התלייה, על מנת לחסוך מקום, כדאי ששני הילדים יחלקו אותו.

חדר משותף אחים. מאור מויאל,
צורת ר' בין המיטות עוזרת לקשר עין בין האחים/מאור מויאל

יצירת מרחב אישי

דרך עיצוב נכון של החלל, אפשר להגדיר את הפינה של כל ילד ובכך למנוע או לצמצם חיכוכים טבעיים בשל המגורים בחדר משותף. בעזרת שימוש בצבעים שונים הבאים לידי ביטוי בקופסאות, בכיסאות ואפילו בצבעי הקיר - יוכל כל ילד בחדר להרגיש שזה השטח שלו. בעזרת תליית אלמנטים מהחיים האישיים של כל ילד, מדבקות קיר ומצעים שונים, אפשר להביא לידי ביטוי את הייחודיות של כל אחד מהם בתוך החלל המשותף. במידה ורוצים לחצוץ בין שני השטחים, אפשר להשתמש בשידה או ארונית כדי ליצור את ההפרדה.

חדר משותף אחים. מאור מויאל,
אפשר להשתמש בצבעי הקיר כדי להדגיש את הייחודיות של כל ילד בחדר/מאור מויאל

יצירת מרחב משותף

על אף חשיבות המרחב האישי, אסור לשכוח גם את המרחב המשותף. יצירת אזורים משותפים פרקטים תוכל לקרב בין הילדים. שולחן כתיבה עם מקום לשני כיסאות, פינת ישיבה קטנה לקריאה או לצפייה בטלוויזיה או אפילו לוח משותף שעליו יוכלו לתלות דברים המשותפים לשניהם.

חדר משותף אחים. מאור מויאל,
אפשר לייצר מרחב משותף שיחבר בין הילדים/מאור מויאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully