וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגוון גדול: כך תדעו איזה אדריכל או מעצב עליכם לשכור

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

7.1.2019 / 7:01

בשוק כיום יש מגוון של אדריכלים ומעצבים המתמחים בתחומים שונים. כדי לדעת במי עלינו לבחור, עלינו להתאים את תחום ההתמחות לפרויקט המבוקש - בין עם זה בית בכפר או מסעדה חדשה. המומחים מסבירים כיצד תעשו זאת נכון

מערכת וואלה!

האדריכלית ליה צור דדון מסבירה על מה מייחד את הליך התכנון במושבים. "במושב הדבר שקופץ ראשון לעין זה המרחבים. מושב, נחלה בעיקר, הרוחב שלה נע בין 30-40 מטר בממוצע ולפעמים יותר ואפשר לבנות בכל נחלה שני בתים גדולים וברוב המקרים עוד איזה חצי בית", היא מסבירה. "בנוסף יש מרחבים של שטח חקלאי. זה יוצר מצב שאתה יכול לתכנן בית עם פתחים חלונות גדולים, מרצפה עד תקרה. אתה מכניס את החוץ פנימה. אתה מתעורר עם ציפורים וצופה בשקיעה אין לך את הלכלוך של העיר".

דדון מסבירה איך נכנסים לתהליך של תכנון אם אתה בן ממשיך במושב. "צריך להחליט אם אתה רוצה להיות בן ממשיך, להסתכל על כל המבנים במשק לבדוק אם הם בהיתר, ואם לא - כמה יעלה לך להכשיר אותם. יש דמי שימוש שכרגע מחייבים על ארבע שנים אחורה ואולי בהמשך ההגבלה תרד ויגבו רטרואקטיבית על כל התקופה". לדבריה, "אחרי הבדיקות צריך ללכת לסוכנות שם עושים את השינוי לבן ממשיך ואז ניגשים להשיג את כל האישורים ומעבירים בעלות במנהל".

האדריכל ומייסד ARCDB ד"ר אלי מזרחי מסביר על המושג שינויי דיירים. "אנחנו נמצאים בעידן שהבנייה הרוויה נמצאת בכל מקום. דיברנו על מושבים, אני מדבר על בנייה עירונית. צעירים זקוקים לדירות וחברות הבנייה בונות בתים. כל אחד רוצה לעשות התאמות של הדירה שלו לצרכים שלו זה יכול להיות במערכות - חשמל אינסטלציה מיזוג אוויר וזה יכול להיות במבנה הדירה ואת זה צריך באישור מול הקבלן. יש אדריכלים שמתמחים בהתאמות כאלה - להגיש תוכניות לשינויים תוך כדי פעולה".

מעצב הפנים אבי עדי המתמחה בעיצוב חללים גסטרונומיים מסביר כי יש הבדל בין עיצוב בנכסים פרטיים ומסחריים. "שטח מסחרי צריך להיות מעוצב בצורה ייחודית יותר ונועזת יותר כדי למשוך לקוחות", הוא מסביר. לדבריו לניסיון הייחודי בעיצוב לחללים מסחריים חשיבות רבה. "אדריכלים שמתמחים בבניית דירות, אין להם את הידע לעצב ולתכנן פיצרייה או מסעדה. רק מי שיש לו ניסיון ידע ממש לגעת בצד התפעולי של העסקים".

בנושא זה גרגיר מוסיף כי "בצד התכנוני של מסעדות ובתי קפה - הנושא הסטטוטורי תופס חלק נכבד מתהליך התכנון. הידע המקצועי שונה מעולם התכנון הרגיל, זה מצריך מהאדריכל או המעצב לדעת לעבוד מול הרשויות ולמצוא פיתרונות שהם לא פתרונות מדף".

arcdb הבית לבונים והמשפצים בישראל, אדריכלים | מעצבי פנים | מפקחי בנייה | קבלני שלד וגמר

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים
  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully