וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד העיצוב: החומרים שיחממו את החלל בעולם המודרני

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

9.1.2020 / 7:04

החומרים איתם אנחנו בוחרים לעצב את החלל משפיעים רבות על האווירה ועל התחושות שבו. באיזה חומרים כדאי להשתמש, האם יש הבדל בין פנים לתוך הבית ומהן המגמות בתחום השימוש בחומרים?

מערכת וואלה!

רבים מאתנו מבלים חלקים גדולים מהיום בחללים סגורים. הנוחות והבריאות שלנו מושפעים מעיצוב החלל ומהחומרים בהם נעשה שימוש. כיום ישנו מגוון אדיר של חומרים ומוצרים המתחשבים בחלל ובסביבה - הם עמידים אסתטיים ומיועדים לשימוש לאורך זמן.

אדריכל ומייסד ARCDB ד"ר אלי מזרחי מסביר מהן ההשפעות של בחירת החומר על הנוכחים בו. "לכל חלל צרכים משלו. לפעמים אתה רוצה חמימות, אז תחפש חומרים שמייצרים חום. לפעמים אתה מחפש קרירות אז תחפש חומרים שמייצרים קרירות. זה יכול להיות בסוג החומר, בצבע שלו או בתחושות שהוא מעביר. אנחנו צריכים לשאול מה המטרה של המבנה או של החלל שאנחנו רוצים ליצר ודרך זה נבחר את החומר המתאים".

אחד מהחומרים הפופולריים בהם נעשה שימוש בעיצוב הוא עץ. מנכ"ל עץ ועצה, האדריכל אביב אברמוב אומר כי יש שני סוגי עצים עיקריים - בעלי עלה רחב ומחטניים. "בעלי העלה הרחב משמשים בדרך כלל לתוך הבית - עצים כמו מהגוני או אלון. העצים המחטניים משמשים יותר מחוץ לבית - האורן, הסידר, ההאמלוק שהם עמידים יותר בתנאי חוץ. לכן יש להבדיל בין שני הסוגים".

אברמוב אומר כי הפופולריות של העץ נובעת מכך שבעולם המודרני משתמשים בדרך כלל יותר בחומרים קרים. "העץ מביא את הנופך ההיסטורי הקדמוני של חום וביתיות". הוא מתייחס גם להיבט הסביבתי של תעשיית העץ - "עץ ועצה שמה לה למטרה להיות חברה ירוקה. אנחנו עוסקים בעצים ממקורות מתחדשים - עצי חקלאות שניטעים למען עבודה בעץ. החוקים בזה מאוד נוקשים ועל כל עץ שגודעים ניטעים 20 חדשים - יש מעקב קפדני של האו"ם" לדבריו, ב-100 השנים האחרונות, אוכלוסיית העצים גדלה ב-20 אחוז כתוצאה מגידול יערות לטובת עיבודי עץ.

מחליפה את הקרמיקה במטבח

רוני לימואי, מנכ"ל סביולה ישראל, מסביר כי "תעשיית הריהוט משתמשת בעיקר בחומרים המסורתיים מתעשיית העץ - לוחות לבידים, 'סנדביץ'' בלשון העם, כאשר יש לוחות מחופים שמצופים בציפויים שונים שאותם אנחנו מטמיעים ויש לוחות MDF למיניהם". לדבריו בסביולה לוקחים את הפסולת של העץ טוחנים, גורסים ומנפים אותה ומוציאים מוצר ירוק. "עם כל הכבוד ליערות ולייעור החקלאי, עדיין מי ששומר על הריאות הירוקות זה מי שמצליח לקחת את המחזור ולעשות ממנו מוצר".

בועז יצחקי מנכל אלי פרינט מגיע דווקא מעולם הזכוכית. לדבריו, "היום ניתן לראות זכוכיות כמעט בכל מקום. בבית הפרטי זה מתחיל במקלחונים ובמעקות שאנחנו רגילים אליהם ולאט לאט יותר תופס את מקום החיפוי מטבח מזכוכית ומחליף את הקרמיקה כי אפשר להביא אותו לכל רמת עיצוב שרוצים. גם בסקטור העסקי את כל ההפרדות המשרדיות עושים בזכוכית שמאפשרת תחושת מרחב ושמירה על פרטיות בו בזמן. גם בבתי כנסת עושים ויטראז'ים בהוצאה קטנה יחסית". יצחקי מבהיר כי מבחינה עיצובית ניתן לבצע צביעה והדפסה על כל משטח שטוח - כולל זכוכית, אלומיניום או עץ ולהגיע לרמה עיצובית מדבהימה.

ומה לגבי העתיד בעולם חומרי העיצוב? מזרחי אומר כי "שמענו על פלטות מתועשות, עץ טבעי, זכוכית - תמיד תהייה חזרה למסורת. יהיו שימושים בעצים טבעיים. החיפוש אחרי העידן הבא הוא תמיד בריצה קדימה. מחפשים מחזור ומחפשים חידושים".

arcdb הבית לבונים והמשפצים בישראל, אדריכלים | מעצבי פנים | מפקחי בנייה | קבלני שלד וגמר

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully