וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

120 מ"ר של סטייל: אתם חייבים לראות את המרפסת המטורפת הזו

בפנטהאוז במרכז הארץ נמצאת מרפסת עצומה שעד היום עמדה ריקה. בעלת הבית ביקשה להפוך אותה למרחב פתוח ומפנק שמכיל סלון, מטבח ופינת אוכל - ממש כאילו מדובר בעוד חלל פנימי של הבית. ככה זה נראה

מערכת וואלה

(בווידיאו: טרנד הבתים ההפוכים)

לפעמים לא צריך להרחיק מהבית כדי לזכות בחוויה שמזכירה חופשה פסטורלית בחיק הטבע. תשאלו את בעלת דירת הפנטהאוז במרכז הארץ, אשת קריירה עם לו"ז צפוף וחובבת אמנות מושבעת, שהחליטה לשדרג את המרפסת הגג הגדולה שלה, כ-120 מ"ר, ולהפוך אותה למרחב מפנק, ירוק ומרשים במיוחד.

"את דירתה עיצבה בעלת הבית לפני כמה שנים, אך במשך תקופה ארוכה עמדה המרפסת ריקה כמעט לחלוטין. בקשתה הייתה ליצור עבורה מרחב פתוח, אוורירי ומהוקצע בקווים נקיים, שיכלול פונקציות כמו מטבח חוץ, פינת אוכל וסלון שיהפכו אותו למתחם אירוח מפנק ומאובזר", משחזר שי דוד, בעלי חברת כרכום שאחראי על תכנון, עיצוב וביצוע הפרויקט.

עיצוב מרפסת כרכום עיצוב נוף. אורית ארנון,
ביקשה מרפסת עם מרחב פתוח בקווים נקיים/אורית ארנון

"כשהגענו למרפסת, שממוקמת בקומה ה-15 של הבניין וצופה לכיוון הים, גילינו חלל עם פוטנציאל מטורף, אך בלתי מנוצל", ממשיך דוד. "כדי להגדיר את פונקציות האירוח השונות בחרתי לעבוד עם פלטות גרניט פורצלן גדולות שמייצרות שקט ויזואלי. הפלטות, בעובי של 2 ס"מ, נחשבות לאחד החומרים החזקים והעמידים לסביבת החוץ. הן דמויות בטון ומאפשרות ליצור מרחב פתוח ומרווח. האתגר הגדול בעבודה איתן הוא שקשה ליצור עבורן שיפועים, ולכן יצרתי רצפה צפה באמצעות הפרשי גבהים עם רווחים בין אריח לאריח שמאפשרים למים להיקוות כנדרש. פרט זה גם אפשר לי להטמיע את תשתיות התאורה, החשמל והמים מתחת לריצוף. על ידי ההגבהה הצלחנו ליצור תחושה של נבדלות בין האגפים השונים, תחושה שיוצאים למקום חדש, לחוויה חדשה. הפרשי הגובה מאפשרים גם תצפית טובה לעבר הנוף האורבני ולים".

עיצוב מרפסת כרכום עיצוב נוף. אורית ארנון,
הריצוף יוצרים נבדלות בין האזורים השונים/אורית ארנון

את אזור הסלון החיצוני בחר דוד לרצף ברצפת עץ טיק בדוגמת פישבון. "מאחר והעיצוב מאוד מודרני ואורבני, חיפשנו דרך להכניס תחושה חמה ונעימה, כאילו מדובר בסלון פנימי. באופן זה גם הדגשתי את אזור הסלון ביחס לריצוף הבטון", מסביר דוד. "בחרנו במערכת ישיבה מודרנית בגוון לבן אפרפר ולצדה שילבנו שני כיסאות נדנדה מדליקים שמשדרגים את האזור כולו. במקביל לסלון החיצוני תכננו פינת אוכל, מטבח מאובזר ובר ישיבה צמוד אליו. הצלחנו ליצור שטח גדול לאירוח שיכול להכיל מספר רב של אנשים".

עיצוב מרפסת כרכום עיצוב נוף. אורית ארנון,
מטבח מאובזר ובר ישיבה צמוד אליו/אורית ארנון
עיצוב מרפסת כרכום עיצוב נוף. אורית ארנון,
עוד זווית של המטבח/אורית ארנון

אלמנט בולט נוסף הוא קיר צמחיה מטפסת שנישא לגובה של כארבעה מטרים. דוד בחר עבורו בצמח היסמין שפורח לאורך תקופה ארוכה ויכסה את מלוא הקיר במשך הזמן. על מנת ליצור מראה כמה שיותר אחיד עבד עם אדניות פלדה שנצבעו בגוון קרוב לזה של הקיר.

"העבודה עם בעלת הבית היתה מלמדת ומרתקת", מסכם דוד. "היא היתה שותפה מלאה לתהליך, היתה נאמנה לחלומות ולמאווים שלה וסיפקה לי ולצוות מקורות השראה נפלאים שסייעו לנו להוציא לפועל את הפנטזיה שלה. אני חושב שהצלחנו במשימה ויצרנו גג שהוא אומנם בחוץ, אבל מרגיש בפנים".

עיצוב מרפסת כרכום עיצוב נוף. אורית ארנון,
"אני חושב שהצלחנו במשימה ויצרנו גג שהוא אומנם בחוץ, אבל מרגיש בפנים"/אורית ארנון
עיצוב מרפסת כרכום עיצוב נוף. אורית ארנון,
פינת אוכל ליד קיר ירוק עם צמחים מטפסים/אורית ארנון
עיצוב מרפסת כרכום עיצוב נוף. אורית ארנון,
משקיף אל הנוף האורבני והים/אורית ארנון
עיצוב מרפסת כרכום עיצוב נוף. אורית ארנון,
משטח עצום וריק - למרפסת מעוצבת מלאת שיק/אורית ארנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully