וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיר גרפיטי בחצר, שולחן משחקים בסלון: הבית הצבעוני שיגרום לכם לחייך

שירלי פלד עבדה עם אנשים על הרצף האוטיסטי, אבל חלמה לעצב בתים. אחרי שנים ארוכות היא החליטה להגשים את החלום, והתוצאה: בית קסום, צבעוני ושמח עם כל מה שעושה נעים בלב

רועי בחר

שירלי פלד עבדה במשך שנים רבות עם ילדים ואנשים על הרצף האוטיסטי כדי לשלב אותם במסגרות רגילות. אחרי שנים של עשייה חשובה, שבה הקפידה לשלב גם את האהבה שלה לאומנות, היא החליטה לצאת לדרך חדשה וללכת אחרי החלום האישי - עיצוב הבית. הפרויקט הראשון שלה היה הבית השכור שלה ושל משפחתה בהוד השרון. 317 מ"ר שבהם מתגוררים זוג הורים וארבעה ילדים.

עיצוב פנים שירלי פלד. שירן כרמל,
"החלל בסלון ענק, אנחנו לא רגילים לזה"/שירן כרמל

"החלל בסלון ענק בקנה מידה ישראלי", מספרת פלד. "גם אחרי שעברנו מדירה יחסית גדולה בתל אביב - אנחנו עדיין לא רגילים לחלל כזה". הצבעוניות שנבחרה לבית היא של אפור-לבן עם נגיעות צבע חזקות כמו קיר גרפיטי בחצר או ספה ורודה בסלון.

"תמיד חלמנו על סלון שאפשר לרבוץ בו, לדבר ולשחק", היא אומרת. כדי להגשים את החלום, אבזרה פלד את החלל המרכזי של הבית בשתי ספות רביצה גדולות. לצדן הניחה ארגזי פודיום יד שנייה שהיא צבעה וקישטה וכך הן הפכו לספריית משחקים שמכילה את משחקי הקופסה. בסלון יש ארבעה שולחנות קפה. על אחד מהם יצרה משחק "איקס-עיגול". "השולחן נוצר מחלוקי נחל שאמי נתנה לי בעבר והבטיחה ש'יום אחד תעשי איתם משהו' - אז עשיתי", היא צוחקת. על שולחן נוסף הותקן משחק שח-מט שמזמין ילדים לשחק בו במקום להתחבר למסך בכל רגע נתון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עיצוב פנים שירלי פלד. שירן כרמל,
שולחן איקס עיגול, שולחן שח-מט וספות רביצה/שירן כרמל

על קיר הטלוויזיה יש חיפוי דמוי בטון בסטייל תעשייתי. "היה בקיר חור ענק של טלוויזיה ושידה של הדיירים הקודמים. זה היה חור שהייתי חייבת לטפל בו. אמרתי לעצמי 'שידה תתאים בו פה'. מכיוון שהנגר הזמנתי ממנו את השידה פשט את הרגל, יצרתי בעצמי שידה מאוסף ארגזי פודיום בכמה גדלים". בסלון ישנם פריטי אומנות רבים. חלקם פלד יצרה בעצמה, חלקם קיבלה מתנה. לכל ציור יש סיפור.

עיצוב פנים שירלי פלד. שירן כרמל,
"יצרתי בעצמי שידה מאוסף ארגזי פודיום בכמה גדלים"/שירן כרמל

בפינת האוכל חיפשה פלד לייצר אווירה של ישן וחדש. כיוון שהיא לא מצאה משהו שעונה על דרישתה - היא פשוט יצרה בעצמה. "קניתי כיסאות יד שנייה וגייסתי את כל המשפחה לשיפוץ", היא מספרת. "הורדנו ריפוד ישן, צבעוני את העץ בשחור מבריק ואז שלחנו לרפד חיצוני". על שולחן האוכל הניחה פסלים חמודים של צחי נבו. מול פינת האוכל יש קיר שמוקדש לתמונות המשפחה, ציורים של הילדים, לוח מחיק שבו אפשר לכתוב משהו טוב לכל אחד מדיירי הבית, פסל שפלד יצרה בעצמה וכורסה נעימה ומזמינה.

המטבח בצבעוניות של אפור, לבן ותכלת. "רציתי להוסיף טוויסט של צבע, לכן הכנסתי את הכיסאות בגוונים שונים", היא מסבירה. "גם הוספתי תמונה של האמנית דגמנית בלכנר ומכונת קפה שסחבתי מחו"ל כי אהבתי את העיצוב שלה. זה אחד הדברים היותר שווים שהבאתי מאירופה".

עיצוב פנים שירלי פלד. שירן כרמל,
כיסאות פינת האוכל הם יצירה עצמית של פלד/שירן כרמל
עיצוב פנים שירלי פלד. שירן כרמל,
"רציתי להוסיף טוויסט של צבע, לכן הכנסתי את הכיסאות בגוונים שונים"/שירן כרמל
עיצוב פנים שירלי פלד. שירן כרמל,
מכונת קפה שהגיעה כל הדרך מאירופה/שירן כרמל

חדר ששווה להתעכב עליו הוא חדר השינה של הילדה. "היא לא ישנה בלילות מאז שעברנו לבית הזה", מספרת פלד. "גודל הבית הפחיד אותה. אז הזזנו את הרהיטים כדי שהיא תוכל לשלוט במרחב ויצרתי קיר ש'חוסם חלומות רעים' בעזרת טפט גיר בגדלים שונים. הוספנו לו לוכדי חלומות מעוצבים ותמונות שלה. שלושה ימים אחרי השינוי היא התחילה לישון לילות רצופים. היה שווה".

החלק הכי צבעוני בבית הוא החצר. "רציתי לעשות קיר גרפיטי אבל הבנתי שזה לא ישים", היא מסבירה. "הבית מושכר לטווח קצר ולא אוכל להחזיר אותו לקדמותו כפי שבעלי הבית ירצו. אחרי מחשבה ארוכה, קיבלתי רעיון - שמשונית שתיצור אווירה של רחוב תלת ממדי. כך נוצר יופי שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו".

עיצוב פנים שירלי פלד. שירן כרמל,
קיר שחוסם חלומות רעים/שירן כרמל
עיצוב פנים שירלי פלד. שירן כרמל,
הצצה לחדר השינה של ההורים/שירן כרמל
עיצוב פנים שירלי פלד. שירן כרמל,
תמונות המשפחה, פינת ישיבה מזמינה ופסל שהכינה המעצבת בעצמה/שירן כרמל
עיצוב פנים שירלי פלד. שירן כרמל,
החלק הכי צבעוני בבית הוא קיר הגרפיטי שבחצר/שירן כרמל
עיצוב פנים שירלי פלד. שירן כרמל,
"יופי שאי אפשר להתעלם ממנו"/שירן כרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully