וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תהיו אטומים: כך תכינו את הבית לגשמי החורף ותימנעו מנזילות

בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

3.12.2019 / 10:00

נכון, בקושי ירד גשם עד כה, אבל אתם יודעים איך זה - בהמשך ירדו גשמים וממטרים שיגרמו למבול של ידיעות על בתים שהוצפו, גגות מטפטפים ורכוש בשווי אלפי שקלים שהלך לאבדון בגלל שהבית לא היה אטום מספיק. אז איך מתכוננים לחורף? מה אפשר לעשות לבד? ומה צריך לאטום?

נזילת מים מהתקרה אל הקירות. ShutterStock
גם עכשיו, רגע לפני החורף, אפשר לבצע פעולות מנע ותחזוקה שיבטיחו בית יבש/ShutterStock

החורף הישראלי, איך נאמר זאת בלי להעליב, הוא בדרך כלל חצי כוח. יש לא מעט ימים מעוננים חלקית ויבשים, אבל הימים הגשומים מספיקים כדי ליצור נזקים כבדים לבית או לדירה אם לא נערכים נכון.

גם עכשיו, רגע לפני החורף, אפשר לבצע פעולות מנע ותחזוקה שיבטיחו בית יבש. הכנו לכם מדריך קצר שבו כל מה שחשוב לדעת על איטם גגות, חיזוק מרפסות והפרמטרים לבחירת קבלני איטום מורשים. ככה תעברו את החורף בשלום.

איטום וזיפות גגות

ישנם סוגים רבים של גגות - רעפים, שטוחים, משופעים או כאלה עם פתחי אור טבעי. כל סוג של גג דורש טיפול אחר של אטימה. מים הם כוח טבע אדיר שיש לדעת לשלוט בו. במקרה שאין אטימה וניקוז נכונים המים עלולים לחלחל את תוך הקירות ולגרום לנזקים כבדים.

הסימנים לכך שיש לכם נזילת מים מהגג:

1. קיר לח - סימן ראשון לרטיבות הוא ללא קיר לח, ואפשר לזהות זאת לפי השוני בצבע בין המקום הרטוב לאוזרים היבשים. בקיר לח, גם אם הוא צבע לבן, הצבע נראה מעט כהה יותר.

2. עובש - שימו לב, הכיף הזה עלול להצטבר בתוך הקיר, ולהתגלות רק דרך חוש הריח שלכם. לפעמים רואים נקודות וכתמים בצבע כהה על הקיר.

3. סדקים ונפיחויות - מזל טוב, הנזילה שלכם חזרה, והיא כנראה מגיעה מהגג או מהקירות החיצוניים.

כדי שאיטום הגג יהיה יעיל עליו להתבצע כשהגג יבש לחלוטין ולא צפויים ימי גשם. חשוב מאוד כשמדובר בזיפות גגות שאיש המקצוע ישתמש בחומרים חדשים ושידע להתאימם לסוג המשטח.

זפת היא חומר האיטום הפופולרי ביותר לגגות וישנם גם חומרים משחתיים אחרים דוגמת חומרים אקריליים, פולימריים ויריעות PVC או יריעה ביטומית, שמורכבת מחומר חזק ועמיד שחוסך לכם תחזוקה שנתית.

כשמדובר בגג רעפים חשוב פעם בשנה לבדוק את מצבם כי הם חשופים לפגעי מזג האוויר. רעפים סדוקים או שבורים הם פתח לנזילות. נהוג להשתמש בשלושה סוגי רעפים - רעף בטון, ורעפי חרס או צפחה שנחשבים עמידים.

גג רעפים שבור. ShutterStock
כשמדובר בגג רעפים חשוב פעם בשנה לבדוק את מצבם כי הם חשופים לפגעי מזג האוויר/ShutterStock

חיזוק מרפסות

יש לכם מרפסת? כיף גדול. אבל אם תזניחו - דאגה גדולה. המרפסת חשופה לפגעי מזג האוויר, בעיקר אם מדובר במרפסת שמש פתוחה וחשופה. על כן חיזוק מרפסות ואטימתן לנזילות הוא בגדר חובה למי שנערך לחורף.

כדי לראות האם המרפסת זקוקה איטום וחיזוק עליכם להיוועץ באיש מקצוע המומחה בחיזוק מרפסות, שיוכל לאמוד את מצבה בהתאם לסדקים, החלודה וחיבור הקורות למבנה.

שלושה טיפים קטנים לטיפול במרפסת:

1. בלי שקעים. יש שלולית במרפסת? סימן שיש שקע בריצוף. אם לא תיישרו את הרצפה המים המצטברים יחלחלו ויגרמו לנזק גדול.

2. בלי להתעצל. פעם בכמה חודשים חדשו את הרובה בריצוף ואיטמו בסיליקון או רובה את החיבורים של החלונות והמסילות כדי למנוע חדירת מים.

3. בלי להזניח. מתי בפעם האחרונה ניקיתם את המרזב שממנו מתנקזים המים? יופי, נקו אותו. ומתי בדקתם לאחרונה את חוזק הקורות התומכות או מצב הסדקים בבטון? בקיצור, הבנתם. הזמינו קבלן איטום מורשה שיטפל לכם במרפסת באופן מקצועי - יאטום את אזורי החיבור ויחזק איפה שצריך.

עוד אזור בבית שחובה לאטום היטב הוא המרתף. החלונות במרתף הם בדרך כלל הם בגובה פני הקרקע והצד החיצוני של הקיר בא במגע עם האדמה שאליה מחלחלים מים. אחת לשנה כדאי להזמין קבלן איטום מורשה שיבדוק את אטימת החלונות והקירות ויחזק את האיטום אם צריך.

איטום נזילת מים מחלונות הבית. ShutterStock
הזמינו קבלן איטום מורשה שיטפל לכם במרפסת באופן מקצועי - יאטום את אזורי החיבור ויחזק איפה שצריך/ShutterStock

שכרו לעבודה רק קבלני איטום מורשים

יש מגוון פעולות אטימה הקשורים בעיקר לריצוף ולחלונות שאתם יכולים לבצע בעזרת רובה וסיליקון. אפשר לקנות את החומרים בקלות והפעולה פשוטה ואינה מחייבת מיומנות מיוחדת.

אם אתם רוצים לבצע אטימה כוללת ומורכבת יותר, שכוללת גם איטום גג, איטם קירות מצדם החיצוני וחיזוק מרפסות, עליכם לקחת בעלי מקצוע מיומנים ומנוסים לשם כך - קבלני איטום מורשים.

כיצד לבחור קבלן איטם מורשה?

1. שתהיה לו תעודת מכון התקנים. זה אומר שיש לו היתרים לבצע עבודת איטום. ודאו שיש לו היתר לעבוד בגובה. איך יודעים אם יש לו? תוכלו להיכנס לאתר משרד הבינוי והשיכון ולבדוק.

2. שייתן לכם הצעת מחיר מפורטת. כשיש הצעת מחיר עם זמני עבודה, סוג חומרים ותחום אחריות, כבר תבינו שמדובר במקצוען. קבלן שלא מגיש הצעת מחיר מסודרת ומפורטת הוא קבלן שכנראה לא ייקח אחריות על עבודה רשלנית.

3. תהיו ממוסמכים. קחו ממנו עותק של תעודת אחריות, תכתבו חוזה מפורט שכולל זמני ביצוע ויופיעו בו שם החברה המלא, מספר הקבלן, כתובת בית העסק ותאריך ביצוע העבודה.

איטום הבית או הבניין בהצלחה יחסוך לכם בהשקעה כספית יחסית מעטה הרבה כאב ראש והוצאות על נזקים במקרה של נזילות. הקפידו על תחזוקת הבית ותיהנו מחורף חמים, נעים - וכשמדובר בבית שלכם - יבש.

לאתר זאפ גרופ

בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully