וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף: כך תשדרגו כל חדר בבית עם השטיח הנכון

הודות להתפתחות הטכנולוגית, היצע השטיחים הפך להיות כמעט אינסופי. שלל צורות, צבעים וגדלים הופכים את השטיח לפריט חובה בבית, כזה שכבר מזמן לא שמור רק לעונות הקרות

שטיח טולמנ'ס. טולמנ'ס,
מעמדו של השטיח בעיצוב הבית כבר מזמן אינו תלוי עונה/טולמנ'ס

עולם השטיחים התפתח לא מעט בעשורים האחרונים. הקדמה הטכנולוגית מספקת יכולות ייצור חדשות וחומרים חדשים שמרחיבים מאוד את ההיצע, ומשנים את כל מה שראינו והכרנו בתחום. התוצאה כמובן יצירתית מתמיד.

בין אם זו הכמיהה אל החמימות הוויזואלית, שנדחקה מעט עם האדריכלות המודרנית ובין אם זו ההכרה הגדולה בתרומתו כמהווה מעין מסגרת לחלל - מעמדו של השטיח בעיצוב הבית כבר מזמן אינו תלוי עונה. בניגוד לעבר, אז נהגו לפרוש שטיחים בחורף ולגלגל חזרה בקיץ, הרי שכיום הפך השטיח לחלק בלתי נפרד מהעיצוב הכולל של הבית.

כמו כן, אם בעבר מלאכת השטיחים נשמרה כמסורת שעוברת מאב לבן, הרי שהמהפכה התעשייתית אפשרה אקלקטיות עצומה שמתבטאת בצורניות עשירה, חומריות מגוונת, צבעים, סגנונות אריגה, טקסטורות, סגנונות עיצוב ועוד ועוד. היצע השטיחים הפך להיות כמעט אינסופי. כמובן חוץ שמשטיחים תעשייתים, עדיין נשמרו שטיחים מסורתיים שנארגים בעבודת יד ומיובאים ממדינות מזרח אסיה, בעיקר הודו, סין ונפאל וגם להם מקום של כבוד בעיצוב החלל.

שטיח טולמנ'ס. טולמנ'ס,
"הרעיון הוא לערבב - ולאו דווקא להתאים. מה שנקרא - mix But not match"/טולמנ'ס

ניכר כי חברות העיצוב הבינו את כללי המשחק החדשים ומציעות שלל קולקציות מעניינות ויצירתיות של שטיחים שמאפשרות לכל אחד ואחת למצוא את הדגם שיבטא את טעמו וסגנונו האישי. המנוע היצירתי העומד מאחורי ההיצע הגדול נזקף לנושא החדשנות. חדשנות בחומר, חדשנות בעיצוב, חדשנות בגישה.

עיצובי השטיחים החדשים נרקמים על בסיס צורות מוכרות כשהם משמרים זיקה לעבר ויחד עם זאת משלבים התייחסות עכשווית ומודרנית יותר. כך שלצד השטיחים החלקים, המודפסים, המרובעים והעגולים - בולטת בנוכחותם השנה שטיחים בצורניות גאומטרית עשירה ומפתיעה ובקווי מתאר לא שגרתיים, בין היתר שטיחים בצורת משושים א-סימטריים ואפילו בצורניות אמורפית. מוטיבים אלו, מסבירים בטולמנ'ס נובעים ממגמת הפיוז'ן השוטפת את עולם העיצוב. "הרעיון הוא לערבב - ולאו דווקא להתאים. מה שנקרא - mix But not match. ישן עם חדש, רטרו עם מודרני, מזרח עם מערב - הכל הולך".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

אם יש לך שמש: כך תשלבו את הצבע הצהוב בעיצוב הבית

לכתבה המלאה
שטיח טולמנ'ס. טולמנ'ס,
"במידה ומבקשים ליצור אווירה רגועה ושלווה כדאי לבחור בשטיח בעל צבעוניות מונוכרומטית"/טולמנ'ס

בעידן שבו המבחר כאמור כמעט אינסופי, בחירת שטיח תלויה מאוד בטעם האישי ובסגנון העיצוב הכולל של הבית וכן בתחושות שרוצים להעביר לדיירים שמתגוררים בבית. אקלקטיות היא שם המשחק - שטיח אתני יכול להראות מצוין בבית מודרני ושטיח אמורפי יכול להקפיץ את המראה בבית שבו קווים ישרים ונקיים.

מומחי RENBY מוסיפים: "השטיח הוא חלק ממארג עשיר של יוצרי האווירה בבית ועל כן יש לו תפקיד חשוב בעיצוב הכולל. במידה ומבקשים ליצור אווירה הרמונית, רגועה ושלווה, כדאי לבחור בשטיח בעל צבעוניות מונוכרומטית בצבעים בהירים. במידה והרצון הוא להפוך את השטיח למרכיב דומיננטי בעיצוב החלל, כדאי לבחור בשטיח בעל נוכחות, למשל עם צבעוניות עזה, פרינט מעניין או צורניות מפתיעה".

מנעד מחירי השטיחים רחב מאוד, ויכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. חשוב לבדוק משתנים כמו נדירות, רמת צפיפות הקשרים, גיל השטיח, סוג הצמר, המעצב החתום על היצירה וכדומה בטרם שולפים את הארנק ומתחדשים.

שטיח RENBY. RENBY,
גם החומרים מגוונים - שטיח עשוי משי/RENBY
שטיח טולמנ'ס. טולמנ'ס,
שטיח אמורפי יכול להקפיץ את המראה בבית שבו קווים ישרים ונקיים/טולמנ'ס
שטיח RENBY. RENBY,
מה תגידו על הדגם המשוגע הזה? פביו נובמברה ל-RENBY/RENBY
שטיח טולמנ'ס. טולמנ'ס,
יש כמעט אינסוף דגמים/טולמנ'ס
שטיח טולמנ'ס. טולמנ'ס,
מי אמר שחייבים להיצמד לצורה הרגילה? עיצוב פטרישה אורקיולה לטולמנ'ס/טולמנ'ס
שטיח RENBY. RENBY,
בחירת שטיח תלויה מאוד בטעם האישי ובסגנון העיצוב הכולל של הבית/RENBY

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully