וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה אם תיכף ירד גשם? כל מה שצריך לדעת על עיצוב מרפסת

שהחורף לא יבלבל אתכם, המרפסת היא אזור מרכזי בבית בכל ימות השנה והיחס אליה הוא ממש כאילו היא עוד חדר. עד כדי כך, שמעצבי פנים התחילו להעביר אליה פונקציות שהיו שמורות רק לפנים הבית כמו סלון או פינת אוכל

מרפסת מרפסות עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
זה שהחורף מגיע ממש לא משנה, המרפסת עדיין חלק מרכזי בבית/עודד סמדר

אז נכון שהקיץ הסתיים והחורף כבר ממש מעבר לפינה, אבל אל תתבלבלו, גם ימים קרים וגשומים לא ימנעו מהישראלי הממוצע לנצל את המרפסת המפנקת שממתינה לו ביציאה מהסלון או מחדר השינה. האוויר והתצפית לנוף, בין אם אורבני ובין אם לאו, עושים את שלהם והמרפסות הפכו לחלק בולט בבית. בעבר הן שימשו בעיקר כאזור אחסון עם שולחן וכיסאות פלסטיק לכל היותר. היום זהו חלל מעוצב שמושקעת בו לא מעט מחשבה, ממש כאילו היה חדר נוסף בבית. יתרה מכך, פונקציות שהורגלנו לראות עד כה בתוך הבתים, זולגות החוצה ומטשטשות יותר ויותר את ההבדלים בין חוץ לפנים.

מרפסת מרפסות כרכום עיצוב נוף. אלעד גונן,
חלל מעוצב שמושקעת בו לא מעט מחשבה, ממש כאילו היה חדר נוסף בבית/אלעד גונן
מרפסת מרפסות עיצוב ענבל ברקוביץ. אלעד גונן,
המרפסת היא מקום המפגש האולטימטיבי עבור בני המשפחה והחברים/אלעד גונן

הארכיטקטורה המקומית עברה לא מעט שינויים מאז החלה ההתיישבות העברית לפני יותר ממאה שנים, אבל אחד המאפיינים הבולטים שנשמרו לאורך הדרך היא המרפסת הביתית, מענה מושלם לאקלים הים תיכוני שכולל שפע של שמש. המרפסת היא מקום המפגש האולטימטיבי עבור בני המשפחה והחברים בסופו של יום, בחגים, שבתות ומועדים.

אי שם בשנות ה-80 של המאה הקודמת ירדו המרפסות מגדולתן. תרבות הצריכה שתפסה תאוצה אז, הפכה את המרפסת למעין מחסן. ואולם, בשני העשורים האחרונים ובפרט עכשיו, רגע לפני שנכנסים לעשור חדש, ניתן כבר לומר שהמרפסות ביססו שוב את מעמדן בבית. בחלק מהן, לצד פינות ישיבה סלוניות, מטבח חוץ שלא היה מבייש את זה שבבית עצמו ופינות אוכל, מככבים גם חדרי כושר ביתיים, בריכות שחיה, ג'קוזי ועוד שלל פריטים וגאדג'טים שהופכים אותן לאזור שאף אחד לא רוצה לצאת ממנו.

מרפסת מרפסות בריכת שחייה עיצוב ענבל ברקוביץ. אלעד גונן,
היום המרפסות מפוארות וכוללות בריכות שחייה, ג'קוזי ועוד שלל גאדג'טים/אלעד גונן

כך גם במרפסת שסיים לתכנן ולבצע לאחרונה שי דוד, מנכ"ל ובעלים של כרכום עיצוב נוף, שממוקמת באחד הפרויקטים הנחשבים בהרצליה. המרפסת צופה לעבר הים ושטחה - תחזיקו חזק, קרוב ל-400 מטרים רבועים. "חלל המרפסת מקביל לעיצוב הפנים של הדירה ותוכנן במטרה ליהנות מהחוץ", מסביר דוד. "יצרתי עבור הדיירים גן אמיתי, עם פינות חמד מרווחות, מקום לעשות אירועים ולארח כפי שהדיירים אוהבים. המרפסת תוכננה בקפידה, עם חומרים עמידים לטווח ארוך".

דירת היוקרה ממוקמת בקומה ה-11 של בניין מדורג בן 18 קומות והיא שילוב בין דירת גן ופנטהאוז, מכיוון שהקומות מעליה בנויות בנסיגה ולכן היא נהנית מתצפית פתוחה גם לשמים. "רצינו ליצור מיסוך שיטשטש ויסתיר את השכנים בקומות הגבוהות יותר, מכיוון שהם צופים לגינה", מסביר דוד. "הצלחנו ליצור ריאה ירוקה ומוארת בלב העיר שיש לה יציאה מאגף ההורים ומהסלון. היא כוללת שולחן אוכל מרווח ומטבח חוץ מאלומיניום שנאמן לשפה האדריכלית של הגן. בסמוך למטבח החוץ שתלנו שלל צמחי תבלין לבקשת בעלת הבית. בנוסף לכך, יש במרפסת סלון חיצוני שבסמוך לו עלייה לגן פנימי מוגבה, שנוצר בגג וכולל שביל הליכה שנותן תחושה של טיול בטבע".

מרפסת מרפסות עיצוב כרכום עיצוב נוף. עודד סמדר,
כך נראית מרפסת של קרוב ל-400 מ"ר/עודד סמדר
מרפסת מרפסות עיצוב כרכום עיצוב נוף. עודד סמדר,
"חלל המרפסת מקביל לעיצוב הפנים של הדירה ותוכנן במטרה ליהנות מהחוץ"/עודד סמדר

ובחזרה לדירות במידות סטנדרטיות. בימים בהם מספר הפונקציות בתוך הבית הולך וגדל אבל המטראז' נשאר בעינו, אם לא קטן יותר, בוחרים ישראלים רבים להוציא החוצה פונקציות שנחשבו חובה בבית עצמו. לדוגמה, פינות האוכל הביתיות שתופסות הרבה מקום והשימוש בהן הולך ופוחת, מוצאות את עצמן בחוץ.

דירת הלופט שתכננה מעצבת הפנים מיטל צימבר היא דוגמה טובה לכך. "התכנון המקורי שהציע הקבלן כלל מרחב ציבורי סטנדרטי בקומת הכניסה ובו מטבח, פינת אוכל וסלון וכן חדר שינה נוסף, כשחדר השינה של בני הזוג תוכנן למעלה. בתכנון החדש בחרנו לייצר סוויטה בקומה הראשונה, ולטובת העניין החלטנו לוותר על פינת אוכל בתוך הבית ולצמצם את שטח המטבח המקורי", מסבירה המעצבת.

"עתה, פינת האוכל ממוקמת במרפסת רחבת הידיים הפונה לנוף פתוח, שדות ובניינים מרוחקים מה שמאפשר לאוויר צח לזרום לעברה והופך אותה לאזור אירוח אולטימטיבי. פינת האוכל עצמה נוחה, רחבה ומפנקת. מעברה האחד ספסל ומצדה השני כיסאות. כך יצרנו מראה קליל ולא רגולרי. פרט לה, מצוי במרפסת אזור ברבקיו. בחרנו להשתמש בה באדניות גיאומטריות מודרניות, כך שאת הצמחים ניתן יהיה לתחזק בקלות ולהותיר את הנוף פתוח".

מרפסת מרפסות עיצוב מיטל צימבר. נדב פקט,
ככה זה נראה כשפינת האוכל יוצאת החוצה למרפסת/נדב פקט
מרפסת מרפסות עיצוב יפרח בן צבי. שי אפגין,
גם הסלון לפעמים נמצא בחוץ/שי אפגין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully