וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הופך בית לבית? האופי של הדיירים - אבל גם של המעצב

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

24.10.2019 / 15:02

בתים באים בעיצובים וסוגים שונים ולכל אחד אופי משלו. מה חלקו של המעצב בקביעת האופי ומה חלקם של הדיירים?

יח"צ

בכפר, בעיר, במרכז או בפריפריה, לכולנו יש מכנה משותף אחד - המקום בו אנחנו גרים, הבית. הבית, אופיו והאווירה שבו מושפעים מהאופי של מי שמתגוררים בו אך גם מהעיצוב והתכנון שלו.

האדריכל ומייסד ארקדיבי אלי מזרחי אומר שכשאנחנו מדברים על המונח בית זה עניין של הרגשה אישית של איפה כל אחד מגדיר בית. "כל ילד בגן יצייר בית עם ארובה, עם דלת, חלון, רעפים וכו' - כלומר על פי קודים. אבל 70% מהילדים לא גרו בבתים כאלה. בית זה המקום אליו אתה מתחבר, בו אתה חי ובו אתה מארח - המקום שהוא המבצר שלך. אופי המקום מוגדר על ידי מי שגר בו - הוא נעזר במעצבים אבל הוא זה שמחליט".

מעצב הפנים עמי ברהמי מסביר כי לעיתים החדשנות נובעת מהפשטות. "אם מפשטים תהליכים הכול קל יותר להפעלה. כשאני מסתכל על פרויקטים גדולים, המורכבות היא כמו שרשרת אחת שצריך לחזק את החוליה החלשה שלה. כשאני לוקח בתים ישנים במושבים והיו בהם מפתחים קטנים למרות שיש חצר, הם הרגישו כמו דירה. כשאני יושב ובונה תוכנית אני בעצם שם את כל התוכניות אחת אחרי השנייה ומתרגם ללקוחות ולבעלי המקצוע את העיצוב לשפה שלהם".

מעצבת הפנים איילת זוארץ הופמן אומרת כי תפקיד המעצב בקביעת האופי הוא מרכזי ורחב. "החל בתכנון החלל האדריכלי והמשך בשלב היצירתי. בהתחלה מתשאלים את הלקוח וחופרים על מה החלום שלו. מתשאלים את כל הדיירים מהמבוגר ועד הצעיר. כל המידע הופך ליצירה שלמה שמספרת את הסיפור של כל בעלי הבית. חשוב לעצב לדוגמא את חדרי הילדים על פי עולמם". לדבריה, הלקוח הישראלי הממוצע בשנים האחרונות מעדיף את הסגנון המינימליסטי, הקווים הנקיים.

מעצב הנוף אלי כהן מגרינליין מסביר על תפקיד הגינה בבית. לדבריו לעיצוב הגינה יש מספר אספקטים. הויזואליות שצריכה להתאים לכל הבית, אספקט נוסף הוא התחום האקולוגי - האם מדובר בגינה שרק מסתכלים עליה או שהיא משפיעה על הבית. והאלמנט השלישי הוא הפיכת הגינה לעוד חלל בבית. בעיקרון, לדבריו, החלום של רוב האנשים נשאר זהה לעבר - גינה כחתיכת טבע בתוך הבית - בין אם מדובר בגינה של דונם בבית צמוד קרקע או אדנית בחלון מגדל.

arcdb הבית לבונים והמשפצים בישראל, אדריכלים | מעצבי פנים | מפקחי בנייה | קבלני שלד וגמר

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully