וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, לא, שחור, לבן: הניגודיות העוצמתית משתלטת על עיצוב הבית

מאז ומתמיד, הטנגו המוצלח שבין שחור ולבן עושה את העבודה. הוא יוצר מתח ועניין בכל מקום שבו הוא משתלב, וככזה - הוא מצא את מקומו גם בעיצוב הבית. הנה כמה רעיונות איך לצבוע את הבית שלכם בשני הגוונים הכי קיצוניים על הספקטרום

עיצוב שחור לבן. יח"צ,
אריחי רצפה בשחור-לבן יוצרים מראה קסום כתוצאה מניגודיות מוחלטת/יח"צ

לא משנה אם אתם טיפוסים נוסטלגיים, או מעדיפים את כל מה שחדש ועכשווי - אריחים לרצפה בשחור ולבן הם בחירה מוצלחת אצלכם בבית. איננו מדברים רק על אריחי השיש המשתלבים בסגנון ויקטוריאני, אלא על שילובים בלתי צפויים של חומרים, צורות והדפסים שנותנים לדואו הזה להלך קסם בכל חלל שבו הם נמצאים. עוצמתו של השילוב בין השחור ללבן נגזרת גם ממשמעויותיהם הסמליות: הלבן הטהור מסמל ניקיון ואופטימיות, ומצד שני הצבע השחור, שבולע את כל האור לתוכו, מסמל לעתים גם צדדים אפלים יותר. השילוב בין שני אלה יוצר מתח ועניין בחלל הבית.

עיצוב שחור לבן. יח"צ,
בקולקציות של המותג Devon&Devon המשווק בלעדית ב-HeziBank, הושקו חמישה ריצופים חדשים בדוגמאות גיאומטריות שונות/יח"צ

בקולקציות החדשות השנה ניכר שריצוף בשחור ולבן עושה קאמבק. כך למשל, בקולקציות של המותג האיטלקי Devon&Devon המשווק בלעדית ב-HeziBank, הושקו חמישה ריצופים חדשים בדוגמאות גיאומטריות שונות בשילוב צמד הצבעים, על טהרת שיש טבעי מלוטש. בעזרתם ניתן לרצף חללים גדולים כמו סלון ומבואה, אך גם חללים קטנים וצפופים כמו שירותי האורחים.

"המינון הוא מה שחשוב", מסביר ג'יימי הרננדורנה, סמנכ"ל השיווק של HeziBank. "אם תרצו ליצור קצת דרמה, יש לתת לשחור להוביל. אם אתם מבקשים קצת שקט ושלווה - הלבן יתפוס את עיקר השטח. מדובר באינטרפרטציה של העיצוב הקלאסי, מאחר והמוצרים איכותיים ונוחים לשימוש תודות לתהליכי יצור עכשוויים".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

כמה שיותר כחול - יותר עמוק: הצבע הזה יעשה ממש טוב לבית שלכם

לכתבה המלאה
עיצוב שחור לבן, עיצוב עינב גלילי. גלעד רדט,
"הבחירה בריצוף שחור ולבן בחדר הרחצה מאפשרת לשאר האלמנטים בחלל להתמזג בהרמוניה"/גלעד רדט

לדברי האדריכלית עינב גלילי, "הבחירה בריצוף שחור ולבן בחדר הרחצה מאפשרת לשאר האלמנטים בחלל להתמזג בהרמוניה, ובה בעת מוסיפה תחושה של ריחוק ואסקפיזם". משחקי השחור ולבן מעניקים לכל פרויקט תחושה של "אירופה הקלאסית". הצמד האלמותי משתלב בקלות עם חומרים טבעיים נוספים כגון זכוכית, ברזל ומתכות דוגמת פליז, נחושת וכדומה, שחזרו להשתלב בעיצוב חללים. אך לא רק, ריצופי שחור לבן יכולים להוות רקע משדרג לחלל מודרני ותעשייתי.

זוג ההפכים הללו משדר היטב את רוח לופט הבטון וקצב החיים האורבני. כך למשל, בבית מודרני שתכנן האדריכל אהד יחיאלי הוא בחר לחפות את הרצפה והקירות של חדר הרחצה באריחי חרס גיאומטריים בשחור ולבן שמעניקים לסביבה הביתית תחושת ריצוד ומקצב עירוני תוסס בהשראת שלטי הפרסומת. אפשר לבחור לחפות את כל החלל בשחור ולבן או להקצות לו אזור ספציפי, שיוצר מעין "שטיח" בסלון, פינת האוכל או המטבח.

סטודיו JOB המפורסם עיצב למותג הפסיפס האיטלקי Bisazza סדרת חיפויים מעוטרת בשלדים לבנים על גבי רקע שחור. לעומתם, המותג Cotto D'este מכניס "יער" לתבנית סכמטית של שחור ולבן. חיפוי הקיר יוצרים תמונות יוצאות דופן שמשכללות את תפקידם של חומרי הגמר על חווית החלל, ואלו הן רק דוגמאות מאינסוף האפשרויות של צמד הצבעים בסצנת העיצוב הבית.

עיצוב שחור לבן, עיצוב אהד יחיאלי אדריכלים. שי אפשטיין,
אריחי חרס גיאומטריים בשחור ולבן שמעניקים לסביבה הביתית מקצב עירוני תוסס/שי אפשטיין

מה לא נאמר על שילוב הצבעים שחור ולבן? מפתגמים, דרך יצירות אמנות ועד פילטרים באינסטגרם. מדובר על השילוב המנצח בסקלת הצבעים, וזאת בשל הניגודיות הדרמטית והעוצמתית שבאה לידי ביטוי במפגש בין שני קצוות הספקטרום. לצד העצמה שביניהם, מוצאים המעצבים נקודות של רוך ופשרה. אפשר לראות את זה בטרנד הנורדי - עיצוב בגווני שחור לבן מינימליסטי שיוצר בית מכיל ומגונן. אחת הדרכים לרכך את הניגודיות היא להשתמש בלבן קרמי או נוטה לאפור בהיר ולשלב אותו עם חומרים כמו עץ טבעי. השחור והלבן מסמלים יחד את הפונקציונליות וההומניות. יש שיאמרו שאלו בכלל אינם צבעים, אך כך או כך לא ניתן להתווכח על מקומם המרכזי בעולם העיצוב מאז ומעולם.

עיצוב שחור לבן, עיצוב שלומית גליקס. איתי בנית,
הקיר והרצפה באריחי שחור-לבן בדוגמאות שונות/איתי בנית
עיצוב שחור לבן, מותג Bisazza design Studio Job. יח"צ,
אפשר גם לשלב פרינטים משוגעים. פרינט של המותג Bisazza/יח"צ
עיצוב שחור לבן. יח"צ,
מראה אירופאי קלאסי/יח"צ
עיצוב שחור לבן, מותג BISAZZA CEMENTILES. יח"צ,
אריחים שיוצרים מעין "שטיח". מותג הפסיפס האיטלקי Bisazza/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully