וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנדי או פרקטי? הסוד בעיצוב פנים הוא לשלב ביניהם

בשיתוף ARCDB

10.10.2019 / 7:27

עולם העיצוב לא מפסיק להתחדש, אבל האם אנחנו באמת יכולים לאמץ את כל הטרנדים ולהיות בטוחים שהם נוחים ומתאימים לנו? הנה כמה טרנדים מובילים והדרך להחליט אם הם גם פרקטיים עבור הבית שלנו

טרנדים עיצוב הבית אי במטבח. שרון כרמל,
יש מגוון רחב של טרנדים - ולא הכל מתאים לכולם/שרון כרמל

זירת העיצוב לא מפסיקה להפתיע ולהתחדש בטרנדים. אבל האם הטרנדים האלה באמת רלוונטיים לכולם ופרקטים ליישום? לפי מעצבת הפנים שרון דוד, חשוב לבדוק אם המגמות האופנתיות עומדות במבחן המציאות. "אני מאמינה שעיצוב פנים ועיצוב הבית חייבים להיות פרקטיים. הבית צריך לענות על הצרכים שלנו ולשלב את מה שאנחנו אוהבים בהתאמה מושלמת".

המעצבת מתייחסת לכמה טרנדים מובילים בעיצוב סביבת המגורים. "האי הוא כוכב העל של המטבח - ובצדק. מדובר בפתרון אחסון נהדר, במיוחד כאשר בוחרים אי שמשתלב בחלל ואינו חוסם את המרחב. ניתן גם לעצב היום 'חצי אי', לחללים קטנים יותר, ולתכנן אותו כך שימלא את כל הפונקציות הנחוצות - אחסון, משטח עבודה ופינת אוכל לכל דבר. חשוב שהישיבה בו תהיה נוחה ומרווחת, שיהיה מספיק מרחב, שייתן מענה לבעיית האחסון ושיתאים לגודל המטבח. עם זאת, אי אפשר לבנות אי בכל מחיר. צריך לוודא שהוא מתאים לשטח הנתון".

טרנדים עיצוב הבית אי במטבח ידיות שקועות. עידן גור,
האי הוא הכוכב - אבל הוא גם צריך להיות פרקטי/עידן גור
טרנדים עיצוב הבית אי במטבח. שרון כרמל,
חשוב שהישיבה בו תהיה נוחה ומרווחת ושיתאים לגודל המטבח/שרון כרמל

מגמה נוספת של השנים האחרונות היא תכנון חללים פתוחים לעומת סגורים. "בבתים המודרניים ניתן לראות פתיחות של החללים. אם בעבר לכל חדר היה מיועד חלל ספציפי סגור, כמו חדר עבודה ייעודי, חדר משפחה נפרד, מטבח בדלתיים סגורות ועוד - הרי שהיום המטבח נפתח אל הסלון ואפילו פינת העבודה ממוקמת בחלל המרכזי. השאלה שעולה היא - האם זה באמת פרקטי? התשובה תלויה בסגנון החיים. לטעמי, הוא מתאים רק לאנשים מסודרים שיודעים לשמור על ארגון, להחזיר כל דבר למקומו, לנקות את השיש ולצמצם בניירת, אחרת נוצר בלגן בעיניים שפוגע במראה העיצובי ובתפקוד של הבית".

טרנדים עיצוב הבית חללים פתוחים. שרון כרמל,
טרנד החללים הפתוחים מתאים לאנשים מאורגנים ומסודרים. מטבח שנפתח אל הסלון/שרון כרמל

העיצוב השחור אף הוא כבש את סביבת המגורים, בין אם מדובר במטבחים שחורים, ספריות ברזל, מדפים שחורים ואפילו אריחים שחורים. אבל לדברי דוד, כדאי למתן את השימוש בצבע זה, כי יש לזכור שהוא מלכודת לאבק ולכלוך - ויש לו השפעה על תחושת המרחב. כך למשל, רצפה שחורה באמבטיה מתכסה אבנית מהמים ובדים שחורים עשויים לדהות עם הזמן. כמו כן, השחור עשוי ליצור תחושה של חלל קטן יותר מכפי שהוא באמת. "הכל עניין של מינון. ידית שחורה, מסגרת, מדף אחד בודד, רגליים של רהיט - אלו נגיעות שחור שמוסיפות עניין בצורת נהדרת".

דוד מציינת גם את הידיות השקועות שהפכו לטרנד של הזמן האחרון, כחלק אינטגרלי מהדלת. "חשוב להבין שידית שקועה היא מקום למצבור של אבק ולכלוך, במיוחד במטבח שבו אנחנו נוגעים בידיות בידיים מלוכלכות. אי אפשר להתווכח עם היופי של מטבח ללא ידיות או ארונות חדר שינה שבהם הידיות מובנות - אבל חשוב לדעת שאלמנט זה דורש תחזוקה". לסיכום, אומרת דוד, לא חייבים להתפשר על טרנדים לטובת נוחות, אפשר למצוא את השילוב הנכון בין טרנד לפרקטיות - וליהנות מבית מעוצב ונוח.

מעצבת פנים שרון דוד מומלצת ARCDB

טרנדים עיצוב הבית שחור. עידן גור,
שחור הוא טרנדי, אבל גם מלכודת אבק ולכלוך/עידן גור
טרנדים עיצוב הבית אי במטבח ידיות שקועות. עידן גור,
ידיות שקועות במטבח זה יפה, אבל דורש תחזוקה/עידן גור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully