וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא תצטרכו לבקש על זה סליחה: הטעויות הנפוצות בעיצוב הבית

כולנו רוצים שהבית שלנו ישקף את האישיות שלנו, אבל האמת היא שיש כמה כללים שהופכים את החלל לנוח יותר, וכדאי מאוד להקפיד עליהם. לכבוד יום הכיפורים, החלטנו לחשוף את שש טעויות העיצוב הנפוצות שרבים מכם עושים, ואפילו לא ידעתם

סלון דירה מודרנית בגווני טורקיז. ShutterStock
השטיח קטן, הספה צמודה לקיר, הכריות עמוסות. טעויות עיצוב בבית/ShutterStock

עיצוב הבית שלנו אומר המון על האישיות שלנו. הבחירות שאנחנו עושים משקפות את הטעם האישי שלנו ומנגישים אותו לאורחים ולדיירים. ואולם, הטעם האישי שלנו לא חף מטעויות ולפעמים כדי לעצב את הבית בצורה שתמצא חן בעיננו אנחנו עושים שלל פאשלות עיצוביות שעולות לנו ביוקר בתוצאה הסופית. יום כיפור הוא זמן של חשבון נפש ובקשת סליחה. אז החלטנו לחשוף את הטעויות הנפוצות בעיצוב הבית, להתנצל עליהן - וגם להסביר איך אפשר לתקן אותן.

עזבו את הקירות

רוב האנשים ממקמים את הרהיטים שלהם צמוד לקיר, אבל מתברר שזו טעות. מיקום של רהיטים גדולים במרכז החלל מגדילים אותו ויוצרים תחושה רחבה, פתוחה ונושמת הרבה יותר - אפילו שרבים חושבים שדווקא הצמדת הספה לקיר היא זו שמגדילה את החלל. גם העמסה של תמונות או טפטים יכולה לגרום לחדר להרגיש קטן וחנוק יותר. אז הפתרון הוא - פחות. פחות תמונות, פחות טפטים - וגם להרחיק את הרהיטים מהקירות.

עדיף להרחיק את הספה מהקיר

צבעוניות מוגזמת

ואם כבר דיברנו על טפטים, אז יש אנשים שנוטים להתאים טפט לכל חדר - והתוצאה עמוסה. צבעוניות אמנם טרנדית וצבעים חזקים לגמרי באופנה בכל מה שקשור בעיצוב הבית, אבל בחרו בחוכמה איזה חדרים אתם צובעים והימנעו מיותר מדי טפטים במגוון החדרים בבית.

כריות הספה

ומצבעוניות מוגזמת - לכריות הספה. מדובר באחד הטרנדים הכי פופולריים - להעמיס את ספת הסלון בכריות בשלל פרינטים. ואולם. ההעמסה הזו היא אחת הטעויות הגדולות שיוצרות מראה מבולגן לבית. אין בזה חן ואין בזה סטייל, אלא בעיקר תחושה של אי-סדר. הטיפ של מעצבי הפנים - שתי כריות תואמות וזה הכל.

סלונים וכורסאות מבד לחדר מגורים. ShutterStock
איזה עומס של פרינטים/ShutterStock

השטיח

לא תאמינו כמה מעצבי פנים מהעולם מדברים על גודל השטיח שבסלון כאחת הטעויות הנפוצות בעיצוב הבית. לדבריהם, אנשים רבים נוטים לשלב שטיחים קטנים מידי בסלון כדי להוסיף סטייל לחלל המרכזי. ואולם, שטיח קטן עושה עוול לסלון. הגודל הנכון לשטיח הוא כזה שגם הספה וגם השולחן נכנסים אליו ומשאירים שוליים.

סלון בצבע אפור. שאטרסטוק, ShutterStock
גודל השטיח קריטי/ShutterStock, שאטרסטוק

הכל תלוי בגובה

המיקום שבו תלויים הפריטים השונים בבית משפיע מאוד על התחושה. כך למשל, בניגוד לדעה הרווחת שאת הווילונות יש לתלות בסמוך לחלק העליון של החלון - הדרך המומלצת היא דווקא לתלות וילון בצמוד לתקרה. כך יוצרים תחושה של חלון ארוך יותר. גם הנברשות בדרך כלל תלויות במיקום לא נכון. אם רוצים להאיר את החדר ולא את התקרה - כדאי לתלות את השנדליר נמוך יותר. ככה יוצרים חלל מואר. את יצירות האמנות מומלץ לתלות בגובה העיניים, כדי לאפשר לדיירים ולאורחים לראות אותן, וזאת בניגוד לתלייה הנפוצה - שבדרך כלל פשוט גבוהה מידי.

שנדליר קרוב מידי לתקרה

תלו את הווילונות מהתקרה ולא מסוף החלונות

מה בוחרים קודם?

רבים נוטים לבחור בראש ובראשונה צבע לחלל - אבל זו טעות. קודם צריך לבחור את הרהיט היקר ביותר בחדר - ואז לעצב את החדר סביבו ולהתאים את צבע הקירות אליו. הרבה יותר קל להתאים צבע לחלל מאשר צבע של ריהוט, וזאת בשל העובדה שיש מגוון מאוד רחב של צבעי קירות ומגוון מצומצם יחסית של רהיטים יקרים.

בחרו את צבע הרהיט היקר - ואז התאימו לו את צבע הקיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully