וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמו לעצמכם: אלו הטרנדים בעיצוב הבית שילוו אותנו בשנה הקרובה

תחילתה של שנה עברית חדשה היא הזדמנות מעולה לעצור ולבחון את המגמות הבולטות. אז נכון שמהפך שלם לפי רוח התקופה זה לא תמיד ריאלי, אבל אפשר לאמץ טרנד אחד כדי לשדרג את הבית ולהפוך אותו לעדכני. הנה הרשימה

אליתה לויניג רהיטים. נומון ספרד,
הסגנון הסקנדינבי עם הצבעוניות הפסטלית לא הולך להיכחד בקרוב/נומון ספרד

ראש השנה זו הזדמנות מצוינת לעצור ולבחון מה הולך להיות לנו בשנה העברית החדשה שמתחילה היום בכל הנוגע לעיצוב הבית. כידוע, טרנדים הם דבר עונתי וחולף והם מושפעים מאוד מתהליכים חברתיים וכלכליים שאין לנו שליטה עליהם. כיוון שלא בכל יום משנים את עיצוב הבית ועושים מהפך שלם, אי אפשר שכל הבית יהיה כפוף לטרנדים חולפים שמשתנים כל שנה, אבל גם אי אפשר להתחמק מכל מה שמציף את רשתות העיצוב, המגזינים והרשתות החברתיות. אם אתם רוצים להישאר מעודכנים ולתבל את הבית שלכם בטרנד אחד או שניים, כדאי שתקראו את הרשימה שלנו. התייעצנו עם מומחים בתחומים שונים שהסבירו לנו מה הולך להיות בשנה הקרובה בכל הקשור לעיצוב הבית. לגזור, לשמור - ליישם.

הווינטג' והרטרו נשארים

המאה ה-21 מביאה איתה קדמה טכנולוגית שבאה לידי ביטוי גם בעיצוב הבית. לא נדיר לראות היום עיצובים מודרניים קרים שגורמים ללא מעט אנשים להתגעגע למה שהיה פה פעם. כך, בתוך שטף הנוסטלגיה, מתפתח לו ז'אנר הרטרו והווינטג' בעיצוב הבית שכבר כמה עונות מסרב לעזוב, ורק ילך ויתרחב בשנה הקרובה.

מעצבת הפנים מיטל צימבר עושה לנו סדר: "לעיתים אנשים נוטים להתבלבל בין שני המונחים. הווינטג' בהגדרתו מתאר פריטים בני 20 שנה ומעלה. כשזה מגיע לעיצוב, המשמעות בדרך כלל היא פריטים משנות ה-50 של המאה הקודמת. פריטי הרטרו לעומת זאת הם פריטים חדשים שמעוצבים בהשראת העשורים הקודמים. אמנם אין להם ערך היסטורי, אך רבים מהם משחזרים היטב את הסגנון המבוקש. בדרך כלל הם עולים פחות ולכן הם יכולים להוות אלטרנטיבה מצוינת למי שאוהב את הסגנון אבל לא מתחשק לו לנדוד בין שווקים או להוציא סכומי כסף גדולים על פריטים מקוריים".

מנורות. קמחי תאורה,
פעם היה פה שמח. מנורות בסגנון רטרו/קמחי תאורה

עולם תעשייתי

ומצדו השני של המתרס, הסגנון התעשייתי שמבטא את האורבניות והקדמה נוכח מאוד בעיצוב הבית. סגנון זה התפתח בתקופת המהפכה התעשייתית, כשהאסתטיקה של בתי החרושת והמלאכה החלו לנדוד אל תוך הבתים הפרטיים והמבנים הציבוריים. האסתטיקה של סגנון זה היא נגזרת של מכניקה, חללים גדולים ופתוחים, מרכיבים תעשייתיים וחומרים דומיננטיים.

"הסגנון שואב השראה מלופטים ענקיים בערים ומטרופולינים כדוגמת ניו יורק, שהיו בעבר בתי מלאכה ומפעלים ועברו הסבה לדירות מגורים. החללים הללו מאופיינים במשטחים גדולים של חומרים בולטים, מערכות חשופות כמו צינורות מים ומיזוג ובחשיפת שלד המבנה כחלק מרכזי מתפיסת החלל", מסבירה מעצבת הפנים ניצן הורוביץ. "השימוש בבריקים כחיפוי הקירות גם הוא אחד המאפיינים של הטרנד, כל עוד מדובר בבריקים בגוונים טבעיים כמו אדום או חום, שמתאימים לגימורים נוספים כמו בטון או טיח חשופים".

חדר שינה תעשייתי, קולקציית חיפויים מבית דיזל. יח"צ חו"ל,
"הסגנון שואב השראה מלופטים, שהיו בעבר בתי מלאכה". קולקציית חיפויים מבית דיזל המיובאת על ידי סטודיו קרמיקה בחדר שינה תעשייתי/יח"צ חו"ל

מעצבת הפנים שלומית זלדמן מוסיפה: "במרבית הבתים שבהם שולט הטרנד התעשייתי נראה שימוש בחומרים כמו בטון, מתכת, אבן וזכוכית שיוצרים מראה דרמטי ועוצמתי. כדי לרכך במעט את הנוקשות ולהוסיף לחלל ממד ביתי, מומלץ לשלב רהיטים מעץ טבעי או טקסטיל בצבע בהיר ורך. שני אלה הופכים את העיצוב למתוחכם יותר".

לדבריה, "יש שיאמרו שהסגנון התעשייתי מתאים במיוחד לצעירים או לאנשים בעלי זיקה לעולם התעשייה, אך בפועל אנו רואים שימוש הולך וגובר בו. רבים רואים בחומרים הבלתי מעובדים, במערכות החשופות, בטקסטורות הדומיננטיות ובגוונים הכהים, כלי ליצירת מרחב קסום ושונה מהרגיל".

מור קרישר, המעצב הראשי של אבן קיסר, מסכים שהטרנד התעשייתי במגמת עלייה, אך צופה לו שינוי קל. "הטרנד התעשייתי-אורבני ימשיך במגמת ההתחזקות, אבל עם עידון בהתאם לנסיבות ולחדשנות. החספוס של הטרנד יהפוך למשהו יותר אורגני ונראה שילוב של הטרנד התעשייתי עם מראה טבעי", הוא אומר.

חדר שינה תעשייתי, דא קוצ'ינה. יח"צ חו"ל,
"רבים רואים בחומרים הבלתי מעובדים כלי ליצירת מרחב שונה". מטבח תעשייתי של דא קוצ'ינה/יח"צ חו"ל
מטבח אבן קיסר. אבן קיסר,
"נראה השנה יותר ויותר שילוב של הטרנד התעשייתי עם מראה טבעי"/אבן קיסר

צבע, צבע ועוד קצת צבע

תרשו לעצמכם לצבוע את הבית שלכם בכמה שיותר צבעים. השנה הקרובה היא שנת הצבעוניות העזה. אם עד לא מזמן ההעדפה הייתה לבחור בצבע אחד, התפיסה הנוכחית מקדשת את ערבוב הצבעים. לצד צבעוניות פסטלית בהירה ועדינה, שנוכחת בעיקר בסגנון הסקנדינבי, יש גם בתים שלמים שהמרכז בהם צבוע בצבעים חזקים כמו חרדל וכתום או ירוק וכחול. מגמה בולטת ונועזת נוספת מבוססת על הדפסים גיאומטרים אוונגרדים, בהם פרינטים מופשטים ואמנותיים.

לדברי צימבר, "הרצוי הוא ליצור איזון בין הצבעים לבין הטקסטורות של החומרים כדי ליצור חלל עתיר רבדים ועומקים. ניתן ליישם הן בקירות, ליצירת קירות כוח דרמטיים ועוצמתיים, והן בטקסטיל ובריהוט". עוד היא מוסיפה כי הצבעים שישלטו על עיצוב הבית השנה הם ככל הנראה ורוד פוקסיה וכתום חלודה, "למרות שאנחנו נמצאים לקראת העונות הקרות", היא טוענת.

גם קרישר מסכים שהצבעים החמים הולכים לצבור תאוצה השנה, לעומת הצבעים הקרים שבדרך כלל הופכים לטרנדיים בחורף. "אנשים רואים בבית שלהם מפלט מהסכנות שבחוץ, מקום שאפשר לחזור אליו בסוף יום ומספק סביבה משפחתית מוגנת שמנתקת אותך מהצרות. לכן, בהתאמה, צפוי להתחזק השימוש בצבעים חמים בבית, ולא צבעים קרים ומנוכרים".

צבע צהוב טפט עיצוב הבית. גולדשטיין גלרי טפט,
תכינו את עצמכם: אלו הצבעים הנכונים לחורף/גולדשטיין גלרי טפט

נגיעה מהטבע

נראה כי בשנה הקרובה הדרישה למוצרים במראה טבעי רק תלך ותגבר. אבל שימו לב, לא בהכרח מדובר על מוצרים טבעיים - אלא בעיקר במוצרים שרק נראים כמו לקוחים מהטבע. "אחת המגמות הבולטות כיום היא לשלב בין סוגי מתכות שונים, כשלמעשה חלקם אינם עשויים מתכת, אלא רק מדמים אותה", מסביר אייל שימן, מנכ"ל חברת איילמינם, יבואנית משטחי LAMINAM לישראל. "למשל, חיפויי פורמיקה למטבח שנראים ממש כמו מתכת, נירוסטה או פלדה. היתרון הוא שבניגוד למתכות טבעיות הם אינם משנים את צבעם או מפתחים חלודה".

עובדיה אביבי, מנכ"ל ובעלי מטבחי דא קוצ'ינה, מוסיף: "על יופיים של פריטי עיצוב העשויים מחומרים טבעיים איש אינו יכול לערער, ועם זאת הפגיעה באוצרות הטבע והעובדה שמרביתם אינם עמידים דיו לשחיקה, מובילים מותגים רבים לספק חומרים אלגנטיים וקלים לתחזוקה שנראים ממש כמו הדבר האמיתי".

חברת איילמינם, יבואנית משטחי למינם. יח"צ חו"ל,
זה רק נראה כמו. משטח עשוי גרניט פורצלן של חברת איילמינם שנראה כמו מתכת/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully