וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבועה" שזיכתה את ישראל בפרס ב"טקס האוסקר" של עולם העיצוב

27.9.2019 / 8:30

בכל שנה מתקיים טקס פרסי Red Dot היוקרתי. השנה גרף את הפרס הנחשק המעצב הישראלי יניב ציגלר, שעובד בחברת "מתקני פסגות בע"מ", עבורם עיצב מתקן שעשועים שנקרא "בועות". "דמיינתי איך זה להיות בתוך בועה ענקית באוויר - וככה תיכננתי את המבנה"

מתקן שעשועים בועות זוכה פרס red dot של יניב ציגלר חברת מתקני פסגות בע"מ. הדמיה, מתקני פסגות,
מתקן השעשועים "בועות" שזכה בפרס היוקרתי ויוקם בעתיד בכפר יונה/הדמיה, מתקני פסגות

ממש כמו טקס האוסקר, שבו מכריזים על על הסרטים הטובים ביותר בעולם הקולנוע, כך טקס פרסי Red Dot מסמן את העיצובים המצטיינים ביותר בעולם העיצוב. מדובר במוסד ותיק, שבכל שנה מקבל עשרות אלפי פניות של מעצבי מוצרים, שמבקשים לקבל את הפרס הנחשק. השנה העיצוב הזוכה מגיע מישראל.

יניב ציגלר, המעצב הראשי של חברת "מתקני פסגות בע"מ", נמצא בימים אלו בסינגפור, שם מתקיים הטקס שבו יקבל את הפרס היוקרתי שבו זכה על עיצוב מתקן שעשועים שנקרא "בועות", שיוקם בעתיד הקרוב בכפר יונה. המתקן של ציגלר זכה באות עיצוב קונספט ברמה הגבוהה ביותר, מבין יותר מ-4,200 עיצובים שנשלחו לתחרות מ-48 מדינות ברחבי העולם.

מתקן שעשועים בועות זוכה פרס red dot של יניב ציגלר חברת מתקני פסגות בע"מ. הדמיה, מתקני פסגות,
המתקן עשוי מפלדה מאסיבית, אך ההשראה מגיעה מאחד האלמנטים העדינים - הבועה/הדמיה, מתקני פסגות

המתקן הענק "בועות" עשוי מפלדה מאסיבית בגובה של תשעה מטרים, אך ההשראה לצורה ולמבנה מגיעה מאחד האלמנטים העדינים בטבע - הבועה. המתקן מדגים בועות בשלבים שונים. גשרי הברזל על הקרקע ממחישים את שלב היווצרות הבועות והמגדלים ממחישים בועות שעומדות להתנתק מהקרקע ולעוף לשמים. המשחק במתקן, שמיועד כמובן לילדים, מסייע לפתח את שרירי הגוף, משפר קואורדינציה, מחזק את תחושת המסוגלות והביטחון העצמי ונותן כלים להתמצאות במרחב.

"כשאני מתכנן מתקן, אני מנסה לראותו מנקודת מבטם של כל הילדים, במטרה ליצור חוויה שווה לכולם. במקרה הזה, ובעקבות משחק בבועות סבון עם ילדיי, דמיינתי איך זה להיות בתוך בועה ענקית באוויר - וככה תכננתי את המבנה", אומר ציגלר.

את ההחלטה לשלוח את הדגם הספציפי הזה לתחרות קיבל ציגלר יחד עם מנכ"ל החברה אליאסף פלס. "זה פשוט הרגיש העיצוב הנכון לזמן הנכון", הוא מסביר. "הפרויקט היה יחסית סודי עד למכרז בכפר יונה, ולאחר הזכייה החלטנו לחשוף אותו לציבור הרחב. במקביל הגיעה ההחלטה לגשת לתחרות. מעבר לזה, עבדתי על המתקן הזה הרבה. נקשרתי אליו והרגשתי שיש לו סיכוי טוב לזכות".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

קיר אחד יעשה את ההבדל: הטריק העיצובי שישנה לכם את הבית

לכתבה המלאה
מתקן שעשועים בועות מתקני פסגות בע"מ יניב ציגלר פרס סינגפור. באדיבות המצולמים,
"מאז הגן ועד מגמת אומנות בתיכון, תמיד אהבתי ליצור, לחדש ולהמציא". יניב ציגלר והפרס/באדיבות המצולמים

הדרך של ציגלר עד לנקודת השיא הזו בקריירה התחילה כבר בילדות. "תמיד היית האומן של הכיתה", הוא נזכר. "מאז הגן ועד מגמת אומנות בתיכון, תמיד אהבתי ליצור, לחדש ולהמציא. אחרי הצבא ניסיתי לרכוש כלים אז התחלתי ללמוד הנדסת מכונות. במהלך הלימודים נחשפתי לתחום העיצוב התעשייתי והבנתי שזה בעצם מה שחיפשתי כל הזמן".

ציגלר סיים את לימודיו בחוג לעיצוב תעשייתי מכליל במכללה האקדמית הדסה ירושלים. אחרי הלימודים הקים עסק פרטי לעיצוב, ואחד הפרויקטים שלו היו בתחום מתקני השעשועים. "חיפשתי חברה שתוכל לתמוך בפרויקט, ככה הגעתי למתקני פסגות, שבמקרה חיפשו מעצב". היום הוא משמש המעצב הראשי של החברה. "עיקר עבודתי היא עיצוב מתקנים חדשים ומתיחות פנים למוצרים ותיקים", הוא ממשיך. "רוב מוצרי החברה עוצבו על ידי, והיות שהחברה היא היצרן הגדול בארץ בתחום גני המשחקים - אז חלק ניכר מהגנים והפארקים הם בעיצובי".

מתקן שעשועים בועות זוכה פרס red dot של יניב ציגלר חברת מתקני פסגות בע"מ. הדמיה, מתקני פסגות,
"התרגשנו לקבל כל כך הרבה פידבקים מדהימים על עבודה זו"/הדמיה, מתקני פסגות

בימים אלה, כאמור, הוא נמצא בסינגפור - שם נערך ביום רביעי האחרון טקס חלוקת הפרסים. על הזכייה, גילה ציגלר בהודעה במייל. אחרי שסיים להודיע לקולגות בעבודה, הוא כבר ארז תיק ונסע להציג את המתקן בתערוכה שמתקיימת במסגרת האירוע. "טקס קבלת הפרס היה טוב כצפוי", הוא מספר. "זה היה אירוע מתוקתק ומרשים במיקום הכי נחשב בסינגפור במרינה על קו המים. היו שם הרבה חברות תעשייתיות, סטארטאפים טכנולוגים ומעצבים מהמוסדות המובילים בעולם. נראה שאני ואשתי היינו הישראלים היחידים באולם, וחבל. לדעתי יש שם מקום לעוד כמה".

חברת מתקני פסגות בע"מ התייחסה לזכייה: "התרגשנו לקבל כל כך הרבה פידבקים מדהימים על עבודה זו. חברת מתקני פסגות מייצרת בעצמה את המוצרים ומאפשרת למעצבי המוצר שלה לחלום רחוק, לשאוף גבוה ולהגשים את היצירות. הדגם הזוכה נמצא בשלבי ביצוע לקראת התקנה בפארק עירוני מרכזי וחדשני בכפר יונה בחודשים הקרובים".

מתקן שעשועים בועות מתקני פסגות בע"מ יניב ציגלר פרס סינגפור. באדיבות המצולמים,
"אשתי ואשתי היינו הישראלים היחידים באולם. יש מקום לעוד כמה"/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully