וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו ספא: המעצבת שבונה מקוואות בלתי נשכחים

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף ARCDB

7.10.2019 / 7:59

הפרדה מהעולם החיצון, זרימה בין האזורים השונים וחומרים חמים: המעצבת לאה סולטר מספרת על הקווים שהנחו אותה בעיצוב המקוואות שלה

מקווה לאה סולטר. מורית סולטר,
חומרים שמצד אחד משרים חמימות ומחברים בין החללים השונים ומצד שני קלים לתחזוקה לאורך זמן/מורית סולטר

חוויית הטהרה במקווה מפתיעה ומרגשת היום יותר מתמיד. המקוואות העכשוויים מדמים היכלי ספא מפנקים בעיצוב ייחודי המהווה שבירת השגרה והירגעות טוטאלית. לאה סולטר, בעלת משרד לעיצוב פנים ואדריכלות, עיצבה במהלך השנים מקוואות רבים ואף זכתה בפרסים על מקווה ייחודי באלון שבות ובנווה דניאל. באחד הפרויקטים האחרונים שלה, מקווה בשכונת רימון הוותיקה באפרת אשר בגוש עציון, עבר המקווה מתיחת פנים מקצה לקצה הן מההיבט התכנוני והן מההיבט האסתטי.

תנאי השטח הייחודיים של המקווה במורד ההר השפיעו מאוד על התכנון שלו כאשר יצרנו שני כניסות למקווה - כניסה עילית וכניסה תחתונה וכבר מהפסיעה פנימה מרגישים בשילובי הצבעים העמוקים השואבים השראה מהמים והכניסות מאוד דרמטיות ומייצרות ניתוק מהעולם שבחוץ. בתכנון מקווה יש חשיבות רבה לזרימה במעבר מחדרי ההכנה לבורות הטבילה וחדרי רחצה.

מקווה לאה סולטר. מורית סולטר,
במקווה הוטמעה גם מערכת חימום תת רצפתי ששומרת על חמימות המדרך וייבוש מהיר במיוחד/מורית סולטר

המטרה היתה לייצר מעברים ששומרים על שלווה ופרטיות על ידי בחירה בחומרים שמצד אחד משרים חמימות ומחברים בין החללים השונים ומצד שני קלים לתחזוקה לאורך זמן. הפרקטיות במקווה היא קריטית לתפקוד היומיומי ולשמירה המרבית על ניקיון: כך למשל, ירדה מהפרק רצפה לבנה כי ניתן לראות עליה לכלוך ומצד שני, לא רצינו ללכת על צבע כהה מדי קודר או עגמומי ולכן בחרנו אריחים דמוי קרקע כהה בגוון ייחודי שמטשטש לכלוך וקל לניקוי. פאנלים מחומר קשיח ובוצ'ר בכיור להתנגדות למים.

במקווה הוטמעה גם מערכת חימום תת רצפתי ששומרת על חמימות המדרך וייבוש מהיר במיוחד וכן מערכת יניקת אוויר איכותית כיוון שמדובר במקום עתיר לחות. גופי התאורה שנבחרו עמידים למים ברמה הגבוהה ביותר, ויוצרים אווירה רכה ונעימה. תבליטים בירידה אל בור הטבילה המייצרים טקסטורה יוצאת דופן ואריחים בגוון דומה ובהיר המתכתבים עם אלמנט המים. חדר המדרגות תכלת שמיים מתמזג עם כחול כהה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מקווה לאה סולטר. מורית סולטר,
לכל מקווה יש אופי אחר לפי המקום בו הוא נמצא והקונספט הנבחר/מורית סולטר

שני חדרים מפוארים מהווים חדרי התארגנות במיוחד לכלות ומצטיינים באמבטיות רחבות כאשר האמבטיה הפינתית בסוויטה המרכזית שקועה ברצפה, במקום שהיה בעבר בור טבילה. שידה אומנותית ופריט נגרות קאסטום מייד ושימוש בשיש בגוון שחור עמוק על רקע שיש אפור עם עורקים בולטים בשניהם - ניגודי צבעים המוסיפים לתחושה החגיגית. פינת ההמתנה אף היא מפנקת עם ספה נעימה לישיבה על רקע קיר כחול ומראות עגולות במגוון גדלים שמייצרים תחושה של ישיבה בסלון בוטיק. במקווה נעשה שימוש בספוטים וגופי תאורה תלויים והמקום כולו מוקפד עד הפרט האחרון כולל התמרוקים ופינת הקבלה מעץ ועיצוב הפרוזדור היבש והפרוזדור הרטוב המתנהלים כשני עולמות מקבילים אך מתכתבים זה עם זה בעיצוב האחיד.

לאה מספרת שלכל מקווה יש אופי אחר לפי המקום בו הוא נמצא והקונספט הנבחר ומסכמת ש"הידע והנסיון הניהולי שרכשתי מהשכלה גבוהה ועיסוקים קודמים ומגוונים ללימודי עיצוב פנים שלמדתי באנגליה, מיזוג התרבויות שחוותי, והגישה חברתית קהילתית שלי יוצרים תמהיל מיוחד בעבודותיי הן בפרויקטים ציבוריים כמו מקוואות והן בפרויקטים פרטיים כמו בתים ודירות".

מקווה לאה סולטר. מורית סולטר,
בתכנון מקווה יש חשיבות רבה לזרימה במעבר מחדרי ההכנה לבורות הטבילה וחדרי רחצה./מורית סולטר
בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף ARCDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully