וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצילומים שמראים כמה הבתים המעוצבים האלה באמת יפים

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף ARCDB

22.9.2019 / 8:27

צילום אדריכלי הוא אמנות בפני עצמה וההתחשבות בתאורה, השעה ביום והזוויות הן רק חלק קטן מהתמונה. צלם האדריכלות רגב כלף מספר מה הוא מנסה ללכוד בזמן פרויקט צילום אדריכלי ואיך יוצרים פריים מרהיב שמציג את טביעת החותם של האדריכל ומציג קומפוזיציה מחמיאה

בית מעוצב על ידי האדריכלית רחל שיינפלד. רגב כלף,
בית המעוצב על ידי האדריכלית רחל שיינפלד/רגב כלף

"האדריכלות היא מוזיקה שקפאה" - כך מצטט רגב כלף את אמרתו של יוהאן וולפגנג פון גתה, בן המאה ה- 18. לעיתים קשה לתאר במילים אודות הרעיון הוויזואלי, הקומפוזיציה הנבחרת, שילובי הגוונים וניצולו המקסימלי של החלל, וכאן נכנס מקומו של הצילום האדריכלי.

רגב כלף, בעל סטודיו לצילום אדריכלות ועיצוב פנים Gegoo | Photography Studio אומר שצילום מקצועי מתעד בצורה הטובה ביותר את ההשקעה הרבה של אדריכלים ומעצבי פנים בעבודתם.

אדריכלות ועיצוב פנים - שפיגל אדריכלים. רגב כלף,
חלל מגורים מעוצב על ידי שפיגל אדריכלים/רגב כלף

"כיום בעידן האינסטגרם, מעצבים רבים מצלמים היום בסמארטפון תוך כדי תנועה, אבל התמונות האלה הן רק תמונות אווירה ולא תמונות שייכנסו לתיק העבודות שלהם. כיוון שכמו ששוכרים את שירותיהם לעיצוב מקצועי כך שוכרים את שירותיו של צלם אדריכלות מקצועי. המשימה היא ללכוד את ההשקעה הרבה בתכנון ובעיצוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מעצבים שיפוץ, פרק 1: מושיק גלאמין מראה את הקשר בין עיצוב לנפש

בשיתוף ARCDB
מטבח מעוצב, נגרות מטבח - הנגריה פלוס. רגב כלף,
מטבח מעוצב על ידי הנגריה פלוס/רגב כלף

ההיערכות לצילומים, מסביר רגב, היא נגזרת של סוג הפרויקט. "לרוב בצילום של בתים שלמים, כשמעוניינים להדגיש את הפנים והחוץ, במקרה ומדובר במבנה גדול, אני מגיע מראש על מנת לבדוק מתי השעה הטובה לצילום. באשר לדירות, הרי שיש פחות השפעה של החוץ על הפנים ולכן לא תמיד יש סיבה לראות את הדירה לפני הצילומים. באמצעות שיחה מעמיקה עם האדריכל או המעצב אנחנו בוחרים מתי יהיה הטיימינג האולטימטיבי לצלם, למשל, ביחס האור מהמרפסת לסלון. צילום דירה יכול לקחת מספר שעות, לעומת בית פרטי אשר לו נדרש יום צילום מלא. ההחלטה בדירה היא בעיקר האם לצלם בשעות בוקר או שעות הערב בתנאים האופטימאליים להשגת צילום איכותי".

חלל מגורים בעיצוב פנים של המעצב אמיר שלח. רגב כלף,
חלל מגורים מעוצב על ידי מעצב הפנים אמיר שלח/רגב כלף

ההיכרות המקיפה והניסיון הרב של רגב בתהליכי צילום של פרויקטים למעלה עשר שנים מאפשרים לו לתכנן מראש את הצילום וגם בעת סיור ברחבי המבנה להבין איך לצלם את הבית כדי שהנכס יראה במיטבו. "המטרה היא להביא לידי ביטוי את היכולות של האדריכל או המעצב ולשמור על טביעת החותם שלו בין אם אלה זוויות צילום מועדפות או דגש על התמודדות עם אתגרים בחלל ושינויים מעניינים".

חלל מעוצב, סטיילינג של גבי פרלשטיין. רגב כלף,
סטיילינג של גבי פרלשטיין לחלל מגורים/רגב כלף

רגב ממליץ לקיים את הצילומים מיד עם סיום העבודה, לפני שהדיירים נכנסים לבית ומבצעים שינויים או משלבים רהיטים סנטימנטליים שלא בהכרח עולים בקנה מידה אחד עם החזון של האדריכל והמעצב.

"פעמים רבות מעצבים מגיעים עם אקססוריז משלהם ובין פריים לפריים אנחנו מסדרים את הבית, אבל הכוונה היא לשמור על אותנטיות ולהראות את הבית כפי שהוא וכפי שיחיו בו תוך שימוש נכון בעזרים טכנולוגיים, בין אם אלה עדשות מסוימות, משחק עם תאורה ליצירת תאורה טבעית ככל שניתן, סידור הרהיטים בקומפוזיציה מחמיאה".

תוך כדי יום הצילום, הפריים המצולם מועבר ישירות למסך IPAD גדול, שם יכול האדריכל או המעצב לבנות יחד עם רגב את הקומפוזיציה המתאימה. יחד, השניים בונים את הפריים ומגיעים אל התוצאה המיטבית. לדבריו, יום צילום הוא רק הפתיחה של העבודה על הגשת הצילומים, כיוון שלהשגת התוצאה הנכונה יש לעבוד על תיקוני פרספקטיבה וצבע בתוכנה מקצועית על המחשב לפני מסירת התמונות ללקוח. "חשוב להשקיע ככל שניתן בתמונות כי הם הנכס של האדריכל והמעצב והם אלה שיביאו בעקבותיהם לקוחות נוספים".

לעבודות נוספות של צלם האדריכלות רגב כלף

לאדריכלים ולמעצבי הפנים של arcdb

arcdb הבית לבונים והמשפצים בישראל, אדריכלים | מעצבי פנים | מפקחי בנייה | קבלני שלד וגמר

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף ARCDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully