וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו מכונת זמן שלוקחת אותנו לילדות: ה"שיק של סבתא" משתלט על הבית

מרהיטי וינטג' ועד טפטים פרחוניים, מכיסאות נדנדה ועד שנדלריים, משטיחי קרושה ועד רהיטים סרוגים. עולם העיצוב מאמץ באהבה את ה"גראני שיק" שקורץ לשנות ה-40 וה-50 ומוסיף לו טוויסט עכשווי. כך תעשו זאת גם אתם

גראני שיק השיק של סבתא ריפוד ספה. יח"צ, RENBY,
שילוב של שנות ה-40 עם טוויסט עכשווי נחת בתוך הסלון שלנו. ריפוד של RENBY/יח"צ, RENBY

לגור בבית של סבתא אולי נשמע כמו משהו שלא היינו ממהרים לעשות, אבל האמת שבזמן האחרון אלמנטים בסגנון וינטג' משנות ה-40 וה-50 עושים קאמבק רציני היישר לתוך הסלון שלנו. ה"גראני שיק", כלומר - השיק של סבתא, הוא הדבר הכי סטייל שתוכלו להוסיף לבית שלכם בעונה הקרובה, כל עוד תדעו לבחור את הפריטים הנכונים עם הטוויסט העדכני.

המונח "גראני שיק" נולד בעולם האופנה ומתייחס לפאשניסטיות שמתלבשות בבגדי וינטג' של סבתותיהן. המונח התקבע בזכות מעצב האופנה אלסנדרו מיקלה, המנהל הקריאטיבי של גוצ'י, שהשתמש בו בתצוגת הגברים לסתיו-חורף 2016. חודשיים לאחר מכן, היה זה המעצב האייקוני קרל לגרפלד שהציג פרשנות משלו לטרנד בתצוגת הנשים של שאנל לחורף 2016.

כמו טרנדים רבים שזולגים מעולם האופנה לעולם העיצוב, כך גם ה"גראני שיק" הפך במהרה לטרנד חם בעיצוב הבית, בעיקר בשנתיים האחרונות. השנה הוא מתחזק והופך דומיננטי במיוחד. הסיבה ל"איחור האופנתי", היא טבעו של עולם העיצוב, שתמיד מהסס לאמץ את הטרנדים של עולם האופנה, עד שלבסוף נכנע. מה שלפני שנתיים היה נראה מיושן ולא רלוונטי, נחשב עכשיו לשיא השיק והסטייל.

גראני שיק השיק של סבתא ריפוד ספה. יח"צ, RENBY,
"פריטים קטנים שמכניסים רוח נוסטלגית הביתה"/יח"צ, RENBY

היום סגנון ה"גראני שיק" הוא בעיקר תוספת וינטג'ית לעיצוב הבית, כזו שמתכתבת באופן מושלם עם העיצוב המודרני של המאה ה-21. "מדובר בהמון פריטים קטנים המשמרים את הרעיון של 'הבית של סבתא' - קרושה, סריגות, טלאים, כל מה שמכניס רוח נוסטלגית הביתה", מספר בני מורן, מבעלי RENBY.

על אף שלקחת פריטים אמיתיים מהבית של סבתא תמיד יכול להשתלב נהדר, המשמעות של הטרנד היא למעשה פריטים חדשים עם זיקה לאותה תקופה. כיסאות נדנדה עם טוויסט עכשווי, שנדלירים מרהיבים, טפטים מעוצבים וגם צלחות וגביעים עם הדפסים נוסטלגיים.

עוד בוואלה! בית ועיצוב

ברוכים הבאים לספארי: כך תכניסו את הטרנד החייתי לעיצוב הבית

לכתבה המלאה
גראני שיק השיק של סבתא שטיח טולמנ'ס. יח"צ, טולמנ'ס,
השטיח הזה של טולמנ'ס נראה כאילו לקחו אותו מהמחסן של סבתא/יח"צ, טולמנ'ס

יש מי שמתבלבל בין ה"גראני שיק", ל"שאבי שיק", אבל זה ממש לא אותו דבר. ה"שאבי שיק" גם הוא סגנון מיושן שהתחדש, אבל הדגש בו הוא על הרומנטיקה - צבעים פסטלים ותחרות עדינות. ה"גראני שיק" מעדיף צבעוניות מאירה עם הדפסים מטורפים ואקלקטיות של פריטים.

טרנד ה"גראני שיק" שנוי במחלוקת. מצד אחד, יש מי שטוען שהוא פורח דווקא בתקופה שבה תעשיית העיצוב נמצאת במשבר זהות, ולכן הצליח להשתחל לבתים של כולנו. מנגד, יש מי שמברכים על גל הנוסטלגיה וטוענים שאימוץ הטרנד מכניס חמימות וביטחון הביתה. אז אם גם אתם מתגעגעים לילדות, הגיע הזמן לאמץ את הטרנד. במידה וביקור במחסן של סבתא לא ממש מתאפשר, יש מספיק אפשרויות עכשוויות שישדרגו לכם את הבית בניחוח הפיפטיז.

גראני שיק השיק של סבתא כיסאות נדנדה כיסא טולמנ'ס. יח"צ, טולמנ'ס,
כיסאות נדנדה עם שיק עדכני/יח"צ, טולמנ'ס
גראני שיק השיק של סבתא כריות. יח"צ, RENBY,
כריות קטנות שיוסיפו המון לעיצוב הבית/יח"צ, RENBY
גראני שיק השיק של סבתא שטיח טולמנ'ס. יח"צ, טולמנ'ס,
עוד שטיח שנראה כאילו נוצר לפני 80 שנה/יח"צ, טולמנ'ס
גראני שיק השיק של סבתא כרבוליות. יח"צ, RENBY,
כרבוליות מרגשות שיתאימו לכיסא נדנדה/יח"צ, RENBY
גראני שיק השיק של סבתא קישוט קיר. יח"צ, RENBY,
קישוטי פרנזים בניחוח נוסטלגי/יח"צ, RENBY
גראני שיק השיק של סבתא טפט. יח"צ, RENBY,
טפט קיר שעושה לנו חשק לבקר את סבא וסבתא/יח"צ, RENBY

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully