וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובבי הום-סטיילינג הם משפיעני הרשת החדשים. כך תהפכו גם אתם לכאלה

יותר ויותר אנשים מצליחים להרוויח כסף בזכות עמוד אינסטגרם פוטוגני של הבית שלהם. רגע לפני שאתם קופצים למים, פותחים לדירה שלכם עמוד - וחושבים שהכל זוהר בעולם האינסטוש, הנה הדברים שאתם צריכים לדעת, וכל האתגרים שאתם צפויים להתמודד עמם

בית מעוצב. אינסטגרם mytexashouse, צילום מסך
הבית שלכם יכול להניב לכם כסף, אבל יש גם לא מעט אתגרים/צילום מסך, אינסטגרם mytexashouse

האינסטגרם הפך בשנים האחרונות למעצמת שיווק של ממש. אין בעל עסק שלא נמצא שם - ובצדק. האינסטגרם הוא כבר מזמן לא רק אפליקציה לשיתוף תמונות, אלא לוח מודעות לפרסום מוצרים חדשים, לוח השראה ועבור אנשים מסוימים - הוא גם קריירה. כך למעשה נולד לו מקצוע חדש - משפיען.

דוגמנים, שחקנים, חובבי טיולים, פודיז, הורים ואפילו בעלי כלבים או חתולים חמודים - כולם למדו איך אפשר להרוויח כסף מהאינסטגרם. אל רשימת המשפיענים תוסיפו גם את חובבי עיצוב, שהחלו להשתמש בפלטפורמה כדי לשווק את הבית שלהם, ולהרוויח כסף.

אם נשים בצד את מעצבי הפנים שמשתפים עבודות שלהם בדף אינסטגרם עסקי, לאחרונה יותר ויותר אנשים פותחים עמודי אינסטגרם לבית שלהם - ומגדירים את עצמם משפיעני עיצוב. אלו אנשים שמשתמשים בבית שלהם כדי לאסוף עוקבים ובכך להרוויח כסף על חשבון ההום סטיילינג המוצלח. חוץ משלל הטבות, כמו מתנות או תשלום מחברות שרק רוצות שתפרסמו את הרהיטים/ מצעים/ קישוטים שלהם, יש לזה גם לא מעט חסרונות. אז רגע לפני שאתם קופצים למים, פותחים עמוד לדירה שלכם ומתחילים לצלם את הסלון הפוטוגני, המרפסת הצבעונית או חדר השינה המעוצב - כדאי שתכירו מה זה בדיוק אומר להיות משפיען עיצוב.

חדירה לפרטיות

חשוב שתדעו שאם החלטתם שהבית שלכם הוא מושא עמוד האינסטגרם שלכם - משמעות הדבר היא חדירה לפרטיות. כל האזורים הכי אינטימיים שלכם בבית מצולמים ומוצגים לעשרות, מאות, אלפים ואולי אפילו אם תהיו ממש טובים - מיליוני העוקבים שלכם. המקום שאליו אתם בועטים את הנעליים בסוף היום, הספה שאתם נרדמים עליה ברגעים מתישים והמקרר שעליו ציורים של הילדים מהגן - הכל הופך להיות ציבורי. מצד שני, אתם בוחרים את רמת החשיפה - מה לשתף ואיך, ולכן עצם העובדה שהשליטה בידיים שלכם קצת מקלה על העובדה הזו.

הבית תמיד צריך להיות נקי ומסודר

בכל רגע נתון אתם יכולים לזהות בבית זווית ראויה לצילום. במצב כזה, אתם צריכים לוודא שהסביבה של התמונה נראית טוב. אם אתם לא רוצים להתחיל לטאטא, להבריק ולמרק לפני כל פלאש - הבית שלכם צריך להיות תמיד נקי. משפיעני עיצוב מהעולם מדווחים לא אחת שלפעמים הבית כבר מרגיש כמו חלל תצוגה בחנות ופחות כמו בית. ומה קורה כשיש ילדים? זה אפילו קשה יותר, עם כתמים על הספה וקשקושים על הקירות. בלוגרים שאוהבים לחשוף את "מאחורי הקלעים" של תמונות מוצלחות, מראים לעתים איך התמונה בפריים יכולה להיראות מסודרת היטב - בעוד הסביבה שלה מבולגנת נורא. אז גם אם זה המצב שלכם, עדיין אתם צריכים לסדר את האזור של התמונה לפני כל קליק - וזה עשוי להיות מעיק.

אין דבר כזה מתנות חינם

קיבלתם שמיכת כירבולית מושלמת? אתם צריכים לצלם אותה. שלחו לכם סט כלים עשוי פורצלן? זה צריך להיכנס לפיד. אין דבר כזה מתנות חינם. אנשים לא משלמים למשפיעני עיצוב בזכות מי שהם - והם צריכים להחזיר טובה בתמורת חשיפה בפיד. הדבר הזה הולך ומעמיק כשמותגים משלמים לכם כסף של ממש עבור תמונה. לעתים קורה שאנשים מסתנוורים מהסכומים או המתנות ומתחילים לפרסם דברים שלא מייצגים אותם בשום צורה, כאלה שהם בעצמם לא אוהבים ולא היו מכניסים הביתה. חשוב שתדעו שמה שהופך את העמוד שלכם לפופולרי זו האותנטיות שלו, וכדאי שתיצמדו לטעם האישי שלכם. גם מתנות מפתות כמו מצעים יוקרתיים, ספה באלפי שקלים או מוצר חשמלי חדיש לא אמורים למנוע מכם להיצמד לאמת העיצובית שלכם. אם אתם לא אוהבים את הפריט - אל תשתפו איתו פעולה.

הבית המעוצב של ארין ווגלפול

הרווחתם כסף - ותוציאו אותו על פריטים חדשים

החיסרון בלהיות משפיען עיצוב הוא הצורך לחדש, כדי לייצר עוד חומר לתמונות. לזלי סיטה, בלוגרית עיצוב מקליפורניה, סיפרה כי לפני שפתחה עמוד אינסטגרם שהעיקר הוא הבית שלה, היו לה אותם קישוטי חג המולד שאותם היא מיחזרה שנה אחרי השנה. מאז שהעמוד שלה באינסטגרם צבר תאוצה, היא הבינה שהיא צריכה לחדש ולהפתיע, ורכשה עשרות סטים של קישוטים לעץ. בלוגרית נוספת סיפרה שלאחרונה שינתה את הסלון לוורוד, סתם כי מדובר בצבע טרנדי. משפיענים נוספים מספרים על תדירות החלפת רהיטים גבוהה מהרגיל רק כדי לייצר עניין בפיד שלהם.

הבית המעוצב של לזלי סיטה

עיצוב הפריים, צילום, עריכה

להיות משפיען עיצוב עם פיד מצליח שמחזיק בעוקבים רבים דורש זמן. צריך לחשוב על רעיון יצירתי לפריים, לעצב אותו, לסדר, לצלם כמה טייקים עד שמקבלים את התמונה הטובה ביותר - ואז לשבת ולערוך. צבעים תואמים, תיקונים, שינויים. כן, מתברר שעושים פוטושופ גם לבתים. קחו בחשבון שההתעסקות באינסטגרם גוזלת זמן ואם יש לכם לו"ז צפוף של עבודה, תחביבים וגידול ילדים - לא בטוח שיש לכם פנאי גם לזה.

הבית שלך הופך להיות מקום העבודה שלך

יש הרבה אנשים שעובדים מהבית וכולם מתארים את אותה הבעיה - הבית שלנו, המקום הבטוח שאליו אנחנו הולכים בסוף יום עבודה, מפסיק להיות כזה. הוא כבר לא מקום מפלט ומרגיש יותר כמו משרד או קליניקה. גם משפיעני עיצוב מצביעים על אותה בעיה וטוענים שמרגע שהפכו לכאלה - הבית שלהם כבר לא מרגיש שלהם, ומרגיש יותר כמו סט צילומים.

תעזבו את הטלפון, בבקשה

כשהבית שלכם הוא מקור פרנסה, לא מן הנמנע שתתחילו לראות בכל רגע פוטנציאל לתמונה פוטוגנית. ואז תשקעו לעיצוב הפריים, צילום ועריכה - וכנראה שתשכחו את כל מי שמסביבכם. משפיעני עיצוב רבים בעולם מספרים שהאובססיה לאינסטגרם הובילה לנתק מהמשפחה ומהחברים. זו לא תופעה שרלוונטית רק למשפיעני עיצוב כמובן, וחולשת על כל תחומי החיים. הרשתות החברתיות נועדו לחבר, כשבפועל הן פעמים רבות מובילות לתחושת בדידות.

תכינו את עצמכם להודעות מטרידות

מאיפה הספה? כמה עלה השולחן? את הווילונות עשית בעצמך? זה נחמד לקבל הודעות מידי פעם, אבל זו גם עלולה להיות הטרדה של ממש. כל עוד זה נשאר בגדר שאלות באינבוקס - זה בסדר גמור, אבל לפעמים השאלות הטורדניות גולשות החוצה. אנשים עוצרים אותך ברחוב, שולחים לך מכתבים הביתה, רוצים להיכנס ומבקשים סיורים - ועוד פעולות סטוקינג מלחיצות. צריך לקחת את זה בחשבון, אבל לא להשלים עם זה. ברגע שההתעניינות בבית שלכם חוצה את גבול הטעם הטוב - אפשר ורצוי לשים לזה סוף.

בבית גרים עוד אנשים, זוכרים?

לרוב אנחנו לא גרים לבד בבית ויש עוד אנשים שהבית הזה שלהם. כשאתם פותחים פיד לבית שלכם אתם קצת מחליטים עבורם שהבית שלהם הופך להיות נחלת הכלל. זה כולל צילום של פריטים אישיים שלהם והמרחבים הפרטיים שלהם. ארין ווגלפול, משפיענית עיצוב מארצות הברית, מספרת שבתה בת ה-13 ביקשה ממנה שלא לצלם את החדר שלה לאינסטגרם, כדי שבנים מבית הספר לא יראו אותו. לעתים תרצו לכלול את בני הבית שלכם בתמונות או סטורי - אבל לא בטוח שהם ירצו בכך. כשפותחים עמוד אינסטגרם לבית צריך לשבת עם הדיירים ולקבוע גבולות מראש, ויכול להיות שיהיו חללים שיהיו מחוץ לתחום.

ותזכרו - הכל מזויף

האינסטגרם מציג לנו רק את הדברים הטובים, הפוטוגנים, השמחים. אף אחד לא יצלם את הפעם ההיא שנשפך לו מיץ על הספה, שהשירותים נסתמו ואת השבוע הזה שבו לא היה לו כוח לטאטא. הוא לא יצלם את הסוודר שהילדים זרקו על הכיסא ברגע שנכנסו הבייתה, את רוטב העגבניות שנזל במטבח ואת המצעים שלא הוחלפו חודש. באינסטגרם תקבלו רק תמונות עשויות היטב ורחוקות מהמציאות. הבתים בתמונות תמיד נראים מצוחצחים ועשויים היטב, אבל לכו תדעו מה קורה מבעד לפריים. אל תקנו את התוכן של אינסטגרם בעיניים עצומות, הוא ערוך היטב.

אם תחליטו לפתוח עמוד אינסטגרם לבית שלכם ולנסות להיות משפיעני עיצוב תיפתחו לעולם חדש של הום סטיילינג, טרנדים, שיתופי פעולה, קשרים עסקיים ועניין. אך יחד עם זאת, תחזוק עמוד אינסטגרם בנושא העיצוב הוא עבודה קשה ודורש הכנה מוקדמת. אז נכון, יש כסף בעולם האינסטגרם, אבל הוא לא נופל מהשמיים. כשזה מצליח, זה ורוד וזוהר, אבל הדרך לפסגה ארוכה, מתישה ורווית מכשולים - וצריך להכיר אותם רגע לפני שיוצאים לדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully