וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו סוויטה? זו ממלכה? לא, אלו החדרים של "הילדים המעושרים"

כשתקציב איננו מכשול, עיצוב חדר הילדים יכול להרחיק לכת. "הילדים המעושרים" נהנים מחדרים מעוצבים בהשראת תחביביהם, קירות עשויים אבני חן וחדר רחצה אישי. הנה הצצה לחדרי הילדים, שהוריהם לא נלחצים מתג המחיר הכבד שלהם

חדר ילדים מעושרים עיצוב קרן ניב-טולדנו. עמית גושר,
ממלכות שכוללות שפע אטרקציות ופונקציות. חדר ילדים בעיצובה של קרן ניב-טולדנו/עמית גושר

הרצון של כל הורה הוא ליצור עבור ילדיו חדר מושלם שעונה על צרכיהם, רצונותיהם וחשקיהם וישמש עבורם מרחב עוטף, מגן ומעורר השראה. אך ברור שעיצוב חדר הילדים הוא פונקציה של תקציב - וככל שיש יותר, כך החדר יותר מושקע, יצירתי ומעניין. בנינו מסתובבים לא מעט ילדים ברי מזל שזכו לחדרים משודרגים שנראים כמו ממלכה של ממש ולא נופלים מסוויטות מפנקות במלונות יוקרה. בחדרי הילדים של ה"מעושרים" מושקעת מחשבה רבה והם כמובן מגיעים עם תג מחיר גבוה מאוד.

בשנים האחרונות עוברים חדרי הילדים שינוי. כיום, ויותר מאי פעם, הם אלגנטים, מוקפדים, מתוחכמים ומעוצבים בצורה בוגרת שתתאים להם גם בעתיד. במגזינים ובאתרי העיצוב בעולם אנחנו נחשפים לחדרי ילדים שומטי לסתות, שההשקעה בעיצובם מלווה בהוצאה כספית כבדה. הורים שיכולים להרשות לעצמם לא חוסכים על הקטנטנים ויוצרים עבורם ממלכות שכוללות שפע אטרקציות ופונקציות. בחלק מאותם חדרים, האלמנטים הבולטים לקוחים מעולמות הפנטזיה וכך הופכים את השהייה בהם לחוויה של ממש.

חדר ילדים מעושרים עיצוב קרן ניב-טולדנו. עמית גושר,
ארונות דמויי אריחים לצד המיטה. חדר לילדה בת שבע בהשראת נסיכות מהאגדות/עמית גושר

"אני מתייחסת לחדרי הילדים בדיוק כפי שאני מתייחסת לחדרי המאסטר של ההורים - הטיפול הוא אותו טיפול", מספרת מעצבת הפנים קרן ניב-טולדנו. "המגמה הבולטת בעיצוב חדרי ילדים היא ליצור עבורם מרחב עשיר וחוויתי, כשההשקעה ניכרת בכל פרט. רבים מהאלמנטים מעוצבים במיוחד עבורם ומיוצרים CUSTOM MADE, מה שלרוב משלש את העלויות - אך התוצאה בהתאם. זאת ועוד, מרבית החדרים מחולקים לאגפים כך שהילדים נהנים מאזורים נפרדים לשינה, למשחק, לאירוח וללמידה. רבים מהם זוכים ל'סוויטה' של ממש שכוללת גם חדר רחצה, חדר ארונות ושטחי אחסון רבים. החדרים כוללים לא פעם רהיטים הבנויים כמשחקי ילדים, הקולעים במדויק לעולמות התוכן שמעניינים אותם באותה עת".

כך לדוגמה, ניב-טולדנו עיצבה עבור ילדה בת שבע חדר בהשראת נסיכות מהאגדות. העיצוב כלל עבודות נגרות מורכבות שגזרו שינויים על נקודות תאורה וחשמל, לצד זה, עיצוב טקסטיל אישי ושימוש בחיפויי קיר שעוטפים את החלל ומגבים את העיצוב הייחודי. "במרכז החלל תכננתי מיטה רחבה שמצדיה ארונות פתוחים דמויי צריחים, שתוכננו ויוצרו בהתאמה אישית", היא מסבירה. "לצד המיטה מדרגות עץ עם מעקה מלכותי שמובילות לבמה גבוהה, שם יצרתי עבור הילדה אזור משחק. את החללים המשופעים ואת ההרחקה מהקיר, שנוצרו מקומפלקס הנגרות המורכב, ניצלתי ליצירת שטחי אחסון והחלל שמתחת לבמה, בין הקיר למיטה, משמש כארון בגדים. בנוסף לכך, יש שפע מגירות מתחת למדרגות ולמיטה. חדר הרחצה הצמוד זכה גם הוא לסטיילינג על מנת להתאים לקונספט החדר".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

מכינים את חדר הילדים לשנה החדשה? יש לנו טיפים מעולים

לכתבה המלאה
חדר ילדים מעושרים עיצוב קרן ניב-טולדנו. איתי בנית,
אזור לשינה ואזור לאירוח - והכל בהשפעה סקנדינבית. חדר לנערה בת 12 בעליית גג/איתי בנית

בגילאים יותר בוגרים, החדרים מגדריים פחות ומתוכננים לטווח ארוך. מבחינת צבעוניות ומרקמים, ההשפעה הסקנדינבית שולטת. הצבעוניות פסטלית או שחור-לבן וההדפסים גיאומטריים. החדרים ללא ספק חוויתיים, וזאת מבלי לוותר על פונקציונליות. דוגמה לכך ניתן לראות במרחב לא קונבנציונלי שעיצבה ניב-טולדנו עבור נערה בת 12 בעליית גג.

"בבית הזה ישנם מספר חדרי ילדים, ובכל אחד מהם הקפדתי ליצור גימיק חוויתי בהתאם לאופיו של הילד. במקרה של הנערה בחרנו לנצל את עליית הגג כדי ליצור עבורה ממלכה פרטית משל עצמה", היא מסבירה. "הסוויטה חולשת על פני שני חצאי מפלסים. הנמוך שבהם משמש כאזור לימוד ובעלייה במדרגות מגלים חלל מרכזי שבו אזור לשינה ואזור לאירוח עם פינת טלוויזיה, ספה מפנקת וצמחיה. התחושה שמתקבלת היא אינטימית, פרטית ונפרדת. את הסגנון הגדרנו על ידי מדבקות איקסים, טקסטיל וצבעוניות סקנדינבית שמאזנת ומרגיעה את החלל".

חדר ילדים מעושרים עיצוב קרן ניב-טולדנו. איתי בנית,
בגילאים היותר בוגרים העיצוב הופך להיות יוניסקס/איתי בנית

"תכנון החדרים, בפרט בגילאים גדולים יותר, מתחיל בשיח של המעצב עם הילד עצמו שמגדיר את פלטת הצבעים והחומרים שהוא מעוניין בהם", ממשיכה ניב-טולדנו. "מטבע הדברים, בגילאים צעירים יותר הצבעוניות היא יותר מגדרית אך בסביבות גיל 12 הצבעוניות והעיצוב הופכים להיות יוניסקס. המצב האידיאלי הוא ליצור חדר כמה שיותר ורסטלי. בגילאים 10 עד 14 התחביבים משתנים כל הזמן, ולכן המעטפת צריכה להיות דינמית, כזאת שתתפתח יחד איתם בהתאם לרצונותיהם ותחביביהם".

גם כשמתכננים חדר לבני שנתיים-שלוש הרציונל הוא ליצור מעטפת שתתאים לגילאי שש-שבע ואפילו יותר. "החשיבה בחדרים הללו היא לטווח הרחוק והשינויים הם לרוב קוסמטיים, לכן חשוב לתכנן מראש את נקודת החשמל והתקשורת ולהקצות מקום לפינת עבודה שבשנים הראשונות תשמש עבורם כפינת יצירה ולאחר מכן כעמדת לימודים", מסבירה ניב-טולדנו. "במקביל, אנחנו נותנים דגש גם לשלב שבו הילדים מתחילים לארח חברים כך שנכון להקצות מקום למיטת חבר, בפרט אם החדר גדול דיו ויש לכך מקום".

חדר ילדים מעושרים עיצוב קרן ניב-טולדנו. איתי בנית,
"הטעם היוקרתי עובר מההורים לילדים"/איתי בנית

שרית גולדשטיין, מנהלת השיווק של גולדשטיין גלרי טפט, מספרת גם היא על מגמה שבה כל חדר הוא "מיני סוויטה". "בחדרים האלה אנחנו מחפים לרוב קירות שלמים עם טקסטורות שמדמות סוויטות בבתי מלון. הטעם המשובח והיוקרתי כנראה נרכש, כיוון שההורים משתפים את הילד והוא זה שבוחר את החיפוי הרצוי", היא אומרת. "הדרישות לא פעם מפליגות, ויש ביקוש לחיפויים בהזמנה אישית עליהם מוטבעים שם הילד או הילדה עם לוגו מיוחד ואישי או עם הפנים של הילד, שאותם יוצר גרפיקאי במיוחד".

וזה לא נעצר שם. גולדשטיין מספרת גם על חיפויים לחדרי ילדים שמגיעים עם תוספות כמו אבני חן, אבני סוורובסקי וזהב: "ההבדל הוא בשאלה כמה רוצים להשקיע. אם בחדרי ילדים ממוצעים חיפוי קיר מיוחד מותקן לרוב על קיר אחד, כשמדוברים באותם 'ילדים מעושרים' כל הקירות מקבלים התייחסות בצורת טפטים, עדינים או בולטים, ללא הגבלה".

חדר ילדים מעושרים גולדשטיין גלרי טפט. יח"צ חו"ל,
"אצל 'ילדים מעושרים' כל הקירות מקבלים התייחסות בצורת טפטים"/יח"צ חו"ל
חדר ילדים מעושרים גולדשטיין גלרי טפט. יח"צ חו"ל,
טפטים מוגזמים משובצים באבנים נוצצות/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully