וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגועים או אנרגטים? כך הצבעים בבית משפיעים על מצב הרוח שלכם

מתברר שיש בידכם את הכוח לבחור איזו אווירה תשרה בבית שלכם, כאשר הכל תלוי בצבע שתבחרו לשלב בעיצוב. מהצהוב שמעלה את המוטיבציה ועד האדום האגרסיבי - מדריך הצבעים המלא

צבעים בית. מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO,
בית בצבע נועז - כבר לא לאמיצים בלבד/מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO

שימוש נרחב בצבע בתוך הבית היה שמור בעבר לנועזים בלבד. ואולם, בשנים האחרונות זו הפכה להיות תופעה נרחבת בעולם העיצוב, שנמצאת בצורה כזו או אחרת בכל בית. קיר ירוק, ספה צהובה, טוסטר ורוד ותנור בצבע דבש - הצבעים השתלטו על כל חללי הבית. אפשר לראות נגיעות צבעוניות במטבח, בחדרי השינה ואפילו בשירותים. אלא שמתברר שלכל צבע יש השפעה שונה על מצב הרוח של הדיירים.

בחירת הצבע שישתלב באלמנטים שונים בבית היא החלטה חשובה, שכן יש לה יכולת להשפיע על האווירה. לפי מחקרים שונים, כל צבע מעורר בנו רגש שונה, ולכן לפני שאנחנו בוחרים באיזה צבע לאבזר או לצבוע את חללי המגורים כדאי לעצור ולחשוב איזה סוג של בית אנחנו רוצים. אז איזו השפעה יש לכל צבע? הנה הרשימה המלאה.

ורוד

הצבע העדין הזה אהוב בעיקר על ילדות צעירות, אך יש לו יתרון שיגרום לכם לשלב אותו גם בחדרים נוספים בבית - הוא תורם לתחושה אנרגטית, אופטימית ונינוחה. ד"ר אלכסנדר שאוש מהמכון האמריקאי למחקר רפואי מספר כי בתי כלא רבים בארצות הברית בוחרים לצבוע חלק מקירותיהם בוורוד. "שרירי הלב לא מגיבים מספיק מהר ביחס למה שהעין רואה וקולטת, כך שגם אם אדם רוצה לפרוק את זעמו ולהתנהג באגרסיביות, יהיה לו קשה לעשות זאת בסביבה הצבועה בצבע ורוד המרגיע", הוא מספר. החיסרון היחיד של הצבע הזה הוא שבשלבי ההתבגרות ילדים עלולים לחוש כלפיו מיצוי, ולכן תצטרכו להחליף אותו. אפשר לפתור את הבעיה הזו אם משלבים את הצבע בנגיעות קלות ולא בכל החלל.

צבעים בית. מתוך קולקציית עילית הלבשה, יח"צ,
בית ורוד יבטיח לכם אופטימיות ונינוחות/מתוך קולקציית עילית הלבשה, יח"צ

צהוב

השמש שולחת אלינו קרני אור צהובות שמאירות לנו את היום - וזה כל הסיפור. הצבע צהוב יוצר תחושת שמחה ומוטיבציה. גוונים שונים של צהוב יגבירו את רמת הריכוז, כאשר הבהירים ביותר על הסקאלה ישפרו ויחדדו את הזיכרון והקליטה. האדריכלית אריאלה עזריה ברקוביץ' מרחיבה: "חדרי שינה שקרני השמש לא מגיעות אליהם במהלך רוב שעות היום, יקבלו את החמימות שהם זקוקים לה על ידי שילוב הצבע הצהוב, שמתאים במיוחד לחללים חשוכים. הצבע הצהוב מעודד אנרגטיות ויתרום לתהליך היקיצה בבוקר". החיסרון: שימוש יתר בצהוב עלול לגרום לתחושות פחות נעימות כמו תסכול וחוסר מנוחה.

צבעים בית. מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO,
כמו השמש, הצבע הצהוב יאיר לכם את הבית/מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO

אדום

הצבע האדום ממריץ את הגוף והמחשבה. הוא בולט ומושך את העין ולכן כדי לשלב אותו עם צבעים רגועים יותר ליצירת איזון. כמו כן, חשיפה רבה לצבע האדום מעודדת התנהגות אגרסיבית ופוגמת בכושר הריכוז. מי שבכל זאת מתעקש על צבע האהבה, אפשר לשלב אותו בנגיעות קלות: מצעים, וילונות או כריות.

צבעים בית. מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO,
צבע האהבה, שיכול לגרום גם לאגרסיביות. קיר אדום/מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO

ירוק

"הצבע הירוק מתחבר לטבע, מסמל בריאות ושגשוג ויש לו השפעה מרגיעה על נפשם של בני הבית", מסבירה קרן וברמן דקל מעילית הלבשה לבית. מחקר שנעשה באוניברסיטת קולומביה הבריטית שבקנדה מצא כי הגווני הכהים של הצבע הירוק מעלים את רמת המוטיבציה. כמו כן, ירוק מגביר את הריכוז ועשוי לשפר את מהירות הקריאה. הוא מפיג לחצים ומשרה נינוחות ולכן הוא מתאים במיוחד לסביבות למידה.

צבעים בית. מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO,
הירוק מסמל פריחה ומצליח לעורר מוטיבציה/מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO

אפור

"הורגלנו לחשוב על האפור כצבע קודר ואפלולי, אך מלבד שליטתו הגוברת בעולם העיצוב הוא גם עשוי לעורר רגשות חיוביים", מספרת מעצבת הפנים בר אילטוביץ. האפור הנייטרלי מצליח להשרות אווירה רגועה בבית ולמנוע מתחושות קיצוניות. עם זאת, בשל העובדה שהיא צבע קר - כדאי לשלב אותו עם צבעים חמים שיאזנו את האווירה בבית. היתרון הבולט של הצבע האפור הוא היכולת שלו להשתלב בצורה מושלמת עם כל צבע אחר.

צבעים בית. מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO,
אפור הוא צבע נייטרלי שמונע תחושות קיצוניות/מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO

דבש

צבע הדבש נע בין גוונים של צהוב בהיר לבין חום כהה, והוא ידוע כבעל יכולת להכניס תחושה חמימה לחלל ולהשתלב בהרמוניה מושלמת עם צבעים נוספים. צבע הדבש נמצא בנסיקה בכל הקשור לעיצוב הבית, וזאת הודות לרב-גוניות שלו. מחד, הוא מרגיש נייטרלי אך מאידך הוא עובד נהדר עם כל צבע שתבחרו. אם תרצו אווירה רגועה בבית, שלבו אותו עם ורוד, ואם תרצו חלל בוהק, התאימו אותו לאדום או כחול עז.

צבעים בית. מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO,
בין צהוב בהיר לחום כהה - הכירו את צבע הדבש החמים/מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO
צבעים בית קולקציית TEKA. מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO,
נגיעות דבש משתלבות נהדר עם כל צבע שרק תבחרו/מתוך קולקציית עילית הלבשה, ARTE STUDIO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully