וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הצר בת"א והווילה שבלבה נטוע עץ העולה מהמרתף

בשיתוף ARCDB

19.7.2019 / 7:34

הבית הטורי שתכנן האדריכל אהד יחיאלי עבור משפחתו שכל רוחבו פחות מ-4 מטרים פרסם אותו בעולם כולו, מאז הוא מקבל הרבה שיחות שמתחילות ב"יש לי מגרש בעייתי...", ומסתיימות בפרוייקטים מקוריים וייחודיים

פרוייקט בעיצוב אהד יחיאלי. עידן גור,
בית שתכנן האדריכל אהד יחיאלי/עידן גור

הבית הצר ביותר בתל אביב - פרויקט פורץ דרך, הוא אולי המזוהה ביותר עם האדריכל אהד יחיאלי, אבל לסטודיו שלו OYA, המתמחה בבניית בתים ודירות מגורים ועוסק גם במבני חינוך בקונספטים ניסיוניים וחדשניים, יש פרויקטים נוספים המשקפים את החשיבה הרעיונית היוצרת "מחוץ לקופסה" של יחיאלי והצוות.

"לקוחות רבים שאני פוגש באים אלי בבקשה "תעשה לי כמו של השכן". ואני מוצא את עצמי לפעמים מציג את האופציה שמה שעובד לשכן לא תמיד נכון, מדויק ומתאים לאורח החיים שלהם, לאופי או לגודל המשפחה, ואפילו לתוואי השטח ולמכלול כולו.

פרוייקט בעיצוב אהד יחיאלי. עידן גור,
מה שעובד לשכן לא תמיד נכון ומדוייק לחיים שלכם/עידן גור
פרוייקט בעיצוב אהד יחיאלי. עידן גור,
לא מאמין ב'העתק הדבק'/עידן גור

בבסיס העבודה שלנו בסטודיו עומדת ההיכרות עם הצרכים של הלקוחות, ייחודיותם והתאמת כל בית לבעליו ולסביבתו. אני לא מאמין ב'העתק הדבק', ומחפש את טביעת האצבע המיוחדת לכל פרויקט. אומרים שהדשא של השכן ירוק יותר. אני אומר שלפעמים הדשא הזה הוא בכלל סינתטי או הדבקה שמצטלמת יפה למגזין ולאינסטגרם, אבל לא באמת יוצרת הלימה בין הבית לחיים שהם רוצים לחיות. לכן, כל אחד מהבתים שלנו מתוכנן בתהליך אותנטי ובמעורבות עמוקה של הלקוחות שלי בכל שלבי התהליך. אנו מייצרים עבורם חוויית תכנון ולא פחות חשוב ,חווית בניה, מקצועית ונעימה יותר, תוך מיצוי האפשרויות במסגרת התקציב ותנאי השטח וחושבים גם על מיקוד וצמצום הוצאות מיותרות".

את הסטודיו הקים יחיאלי בשנת 2003 לאחר שסיים לימודי אדריכלות באוניברסיטת תל אביב (אליה חזר כמרצה ומנחה פרויקטים), ובטכניון של דלפט בהולנד ולאחר שעבד בכמה משרדי בוטיק מובילים בתל אביב. עבודותיו התפרסמו לאורך השנים בספרות המקצועית ובעיתונות בארץ ובעולם. התכנון יוצא הדופן לבית הצר שתכנן עבור משפחתו שלו בשכונת הדר יוסף בת"א, על בסיס יחידה טורית סוכנותית נטולת כל חן, היה הפרוייקט שזכה למירב הפרסום ומשך אליו הרבה תשומת לב.

פרוייקט בעיצוב אהד יחיאלי. שי אפשטיין,
כל רוחבו של הבית הוא 3.70 כולל הקירות. הבית הצר שתכנן יחיאלי עבור משפחתו/שי אפשטיין
פרוייקט בעיצוב אהד יחיאלי. שי אפשטיין,
"מסוג המנועים שמעיפים את הדמיון והיצירתיות לשמיים״/שי אפשטיין

"הרוחב החריג של הבית, רק 3.70 מ"ר כולל הקירות, היה אתגר מרתק, מסוג המנועים שמעיפים את הדמיון והיצירתיות לשמיים", מספר יחיאלי על פרוייקט הדגל שלו. יחיאלי שאב השראה מהארכיסטקטורה והפך אותו לבית ייחודי הבנוי סביב פאטיו מואר ומרחף עם חשיפה מקסימלית לחדרי מגורים בחזיתותיו.

"הבית שלנו סוקר בכל העולם והייתי מועמד לפרסים על תכנונו, ועדיין הכי מרגש אותי לשמוע מישהו נעמד ברחוב מול הבית ומסביר לאחר על הקונספט והפתרונות הייחודיים שלי. ולא ברור לי איך, אבל גם היום זה עדין קורה מעת לעת".

פרוייקט בעיצוב אהד יחיאלי. שי אפשטיין,
חלון עגול שהתגלה במקרה והפך לגולת הכותרת של הבית ולמוקד של קומת המגורים/שי אפשטיין

מאז יחיאלי הספיק לשחזר את ההצלחה בלא מעט פרוייקטים שהתחילו במשפט: "יש לי מגרש בעייתי..." ובכלל, להציע פתרונות אדריכליים ייחודיים לסיטואציות שונות ולמרחבים מאתגרים כשהוא מחפש תמיד את הייחודי. כך למשל, בפרויקט שתכנן בבניין לשימור בלב תל אביב, התגלה לגמרי במקרה חלון עגול יפהפה שהוחבא על ידי אדריכל קודם, ובתהליך תכנון מחודש, הפך החלון לגולת הכותרת של הבית ולמוקד תשומת הלב של קומת המגורים.

פרוייקט בעיצוב אהד יחיאלי. שי אפשטיין,
מרבה לעסוק בחומר הגולמי ובשימוש יצירתי באור. בית פרטי בתכנון האדריכל אהד יחיאלי/שי אפשטיין
אהד יחיאלי. יח"צ,
"מכור לאור". האדריכל אהד יחיאלי/יח"צ

הסטודיו מרבה לעסוק בחומר הגולמי ובשימוש יצירתי באור, ולהתרחק מהדבקה מלאכותית של חומרים. בפרויקט בלב העיר שולבו חומרים גולמיים כמו עץ ופלדה והבית נפתח אל הצמחייה הצפופה. בפרויקט אחר, בשכונת אפקה התל אביבית, יצר יחיאלי פאטיו חפור בן שלוש קומות העולה מהמרתף ובו עץ דומיננטי המכניס את הטבע לעומק הווילה העירונית כחוט שדרה ירוק, שמסנן את האור שחודר לבית.

"אני מכור לאור, מצלם כמעט ללא הפסקה מגיל 12 ועד היום, וכנראה שיש לזה השפעה אדירה על ההבנה והרגישות שלי לאור. האור הוא רוח ונשמה, הוא חומר ביד היוצר והשימוש בו מעשיר ומשנה לאורך שעות היממה והשנה כל חלל שאני מתכנן. לפעמים זה נתפס כיצירת אומנות קינטית בפני עצמה. זה כל כך מובן מאליו בעיני, מה עוד יש לנו כאן במזרח התיכון בשפע כזה ועוד בחינם? לעבודה עם האור והאקלים השפעה אדירה על אופי העיצוב הפתוח והחם שלנו ובזה אי אפשר לזייף".

OYA אהד יחיאלי אדריכלים מומלצים ARCDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully