וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאילו יצאתם מהעיר: כך תעצבו גינה שהיא כמו טבע

בשיתוף ARCDB, בשיתוף ARCDB

10.7.2019 / 11:16

זאב דיאמנט מאדריכלות נוף "שדות - עיצוב הקמה ואחזקת גינות" מסביר מהם העקרונות המנחים אותו בזמן עיצוב גינה נטורליסטית, מה תפקיד הגינה ואיך משלבים נוף טבעי בסביבה עירונית

גינה נטורליסטית. קטיה פרידמן,
גינה נטורליסטית/קטיה פרידמן

עבור רבים, הגינה היא החיבור הישיר לטבע. מקום להירגעות, טעינת אנרגיות, אתנחתא בסביבה של ירוק. על אף הנוכחות המאסיבית של מבני הבטון שכובשים את הערים ואת המושבים, קיימות טכניקות ליצור גינה שתחקה בדרך האותנטית ביותר את הטבע ותביא את החוץ אל הפנים.

זאב דיאמנט אדריכלות נוף "שדות - עיצוב הקמה ואחזקת גינות", מסביר שגינה המחקה את הטבע יוצרת תחושה כאילו הבית נשתל בטבע ולא להפך. "המטרה היא ליצור גינה שתגרום לדיירים להרגיש כאילו הם בשדה או בפארק והכל תוך שימת דגש על סגנון החיים, הצרכים, הרצונות והתקציב שלהם. כאשר אני מתחיל תהליך תכנון גינה תמיד חשוב לי לבחון מה הדיירים מעדיפים - האם הם אוהבים לשבת פיזית בחצר או בעיקר לצפות בה מבעד לחלונות הבית, האם הם חובבי אירוח ומרבים לבשל בגינה, האם יש להם ילדים קטנים או מתבגרים וכמובן מה הלוקיישן של הבית ומה יהיו היחסים בין הגינה לבית לסביבה הגיאוגרפית ולמעטפת הכוללת".

גינה נטורליסטית. קטיה פרידמן,
גינה נטורליסטית/קטיה פרידמן

זאב מספר שהוא תמיד אהב את האדמה, עיצוב ואסתטיקה ומכאן החיבור הטבעי שלו לגינות ולטבע. הפרויקטים שלו מרבים לתאר את החיקוי של הטבע, שלדברי זאב, מביא לידי ביטוי שילוב של צמחים דומים ואלמנטים דוממים ששואבים השראה או לקוחים מאותה סביבה גיאוגרפית וזנים מקומיים הנפוצים באזור בו שוכן הבית.

"חיקוי של הטבע בא לידי ביטוי למשל בשילוב של אבנים טבעיות או עתיקות כמו למשל, אבני ריחיים, שוקת קטנה מתחת לעץ, פינות ישיבה שהן כיסאות מאבנים לא מסותתות. ההעדפה היא שהאבנים בהן נשתמש בגינה יהיו לקוחות מהאזור בו ממוקם הבית. כך למשל, אבני בזלת ברמת הגולן, אבנים ממורדות השומרון או אבני כורכר לבתים באזור קו החוף. הצמחייה אף היא מושפעת מהאקלים הים תיכוני ונהוג לשלב בכל הארץ צמחייה עם עלווה צבעונית ובאזור ההר צמחייה בגוונים צהוב-אדום גוון השלכת".

המים אף הם מהווים אלמנט דומיננטי בעיצוב הגינות. "כאשר מעצבים גינה המחקה את הטבע, נרצה ליצור נביעה טבעית של מים כתחליף לאובייקטים מלאכותיים ליצירת חוויה חושית מעניינת. גם הקומפוזיציה וארגון הגינה יהיה כאשר האלמנטים מונחים כמו שהם נמצאים בטבע בין אם זה סידור האבנים והסלעים או העצים. המטרה היא לשדר אותנטיות ככל שניתן, שהגינה תראה כאילו היא מחד, המשך ישיר של הבית ומאידך, הטבע בשיא תפארתו לכאורה שהבית הוקם בלב הטבע לפני שהוא בוית והשתנה בנוף עירוני". לדברי זאב, לתאורה יש אפקט משמעותי ביצירת אווירה כאשר ניתן ליצור אווירה מסוגים שונים באור יום ובאור לילה. כמו כן, שבילי חצץ או גדרות מחומרים טבעיים שמטשטשים לעיתים את הגבול בין חוץ לפנים, בו מתחילה הגינה או בנקודה בה היא מסתיימת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גינה נטורליסטית. קטיה פרידמן,
גינה נטורליסטית/קטיה פרידמן

זאב מסכם שגינה נטורליסטית היא גינה שנראית כאילו נוצרה בחיק הטבע הפראי אך שהתכנון שלה מאפשר תחזוקה נוחה, חסכונית והמראה הרמוני המתאים לתנאי השטח והאקלים המקומי.

גינה נטורליסטית. קטיה פרידמן,
גינה נטורליסטית/קטיה פרידמן
גינה נטורליסטית. קטיה פרידמן,
גינה נטורליסטית/קטיה פרידמן
בשיתוף ARCDB, בשיתוף ARCDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully