וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגודל של דירה ועם סכו"ם מזהב: כך נראה מטבח במיליון שקל

מטבח בגודל של דירה ממוצעת, מוצרי חשמל כמו של ריהאנה וקנדל ג'נר, כלי אוכל מבתי העיצוב המובילים בעולם ומשטחי עבודה יוקרתיים - הצצה למטבחים הישראליים שנשפכו עליהם מאות אלפי שקלים

כוסות קריסטל, סכום זהב וכלי הגשה מבית הרמס - מטבח בעיצוב שירלי דן. שי אדם,
סכו"ם מזהב וצלחות של הרמס באלפי שקלים לפריט./שי אדם

עם סכו"ם מצופה זהב 24 קראט, סט צלחות HERMES בעלות של מאות, אם לא אלפי שקלים האחת, משטחי עבודה מרהיבים ביופיים ומוצרי חשמל שתמצאו גם במטבחים של ריהאנה וקנדל ג'נר, מסתתרים כאן בישראל הקטנה מטבחים שעלותם חוצה את רף חצי מיליון השקלים. עבור רובנו מדובר בסכום דמיוני, שלו היה בכיסנו היה משמש לקניית דירת מגורים, אבל עבור מי שהפרוטה מצויה בכיסם, מדובר בעוד פינוק מעוצב. ואם יש אז למה לא, בעצם?

בניגוד לסטיגמה הרווחת גם האלפיון העליון משתמש במטבח באופן יומיומי בדיוק כמונו. במאמר שפירסם מגזין העסקים האמריקאי FORBES מסתמן כי בעוד שעד לפני פחות ממאה שנה משפחות האצולה ובעלי הממון כלל לא ידעו כיצד נראה המטבח הביתי שלהם מבפנים, כיום הוא מהווה חלק משגרת יומם ומספיק לצפות בפרק אחד של הקרדשיאנס כדי להיווכח בכך. וגם בישראל, באחוזות ובדירות שעלותן מוערכת בעשרות מיליונים ויותר, המטבח הוא חלק אינטגרלי מהחלל הציבורי, וככזה מושקעים בו סכומי עתק והקפדה על כל פרט.

מטבח יוקרתי בעיצוב שירלי דן. שי אדם,
בגודל של דירה קטנה. מטבח תכנון שירלי דן/שי אדם
מוצרי חשמל של מותגי פרימיום. באדיבות ניגא שף FOR HOME צילום: איתי אבירן,
מוצרי חשמל של מותגי יוקרה שחביבים על שפים וכוכבים הוליוודיים/באדיבות ניגא שף FOR HOME צילום: איתי אבירן

"המגמה הקולינרית העולמית שרק הולכת ומתעצמת עם השנים, והעובדה שהמטבח מהווה חלק מרכזי מתרבות הלייף סטייל, רק מעצימות את מעמדו בבתי העשירים", מסבירה שירלי דן, בעלת משרד לתכנון אדריכלי ועיצוב בתי יוקרה. "פרט לכך, חשוב לזכור שרבים מהם מארחים בביתם במסגרת פורמלית או עסקית, כך שהוא מהווה מעין כרטיס ביקור או סמל סטטוס, וההשקעה בהתאם".

כפועל יוצא בחלק מהבתים נראה לא מטבח אחד, אלא שניים: הראשון נסתר מהעין, פעיל ודינמי בו מתבצעות ההכנות ומלאכת הבישול והשני הוא המטבח הפורמלי המרשים, מעוצב ומוקפד ופונה לעבר החלל הציבורי, שבו אוכלים. במטבח הזה גם נראה מוצרים, חומרים ואלמנטים שנחשבים כ-TOP OF THE LINE החל ממוצרי חשמל - כמו תנור שמבשל, אופה ומנקה בעצמו, מגרות חימום ששומרות על האוכל בטמפרטורה הרצויה- ועד לחומרים טבעיים נדירים, גופי תאורה פיסוליים ואלמנטים מצופים זהב.

מטבח יוקרה של דא קוצ'ינה. דא קוצ'ינה,
המטבח הוא חלק מרכזי מתרבות הלייפסטייל/דא קוצ'ינה
מטבח יוקרתי בתכנון ישראלביץ אדריכלים. עודד סמדר,
המטבח הוא מעין כרטיס ביקור או סמל סטטוס. מטבח בתכנון ישראלביץ אדריכלים/עודד סמדר

"בבתים כאלה אנחנו נראה מטבחים מאוד מרווחים שמשתרעים על 60 מ"ר ואפילו יותר, עם איים עצומים שמשלבים פינות ישיבה עמוקות ומפנקות מרופדות בבדי יוקרה, תנורים ב-70,000 ₪ ומקררים ב-120,000 שקלים, כוסות קריסטל של מותגי עילית או סט צלחות של HERMES או FENDI", מסבירה דן.

"לרוב המטבחים הללו משדרים לא רק יוקרה, אלא גם טעם משובח והבנה מעמיקה באסתטיקה ובפינישים", מסבירה הילה ישראלביץ, מבעלי המשרד ישראלביץ אדריכלים. "הארונות במטבחים הללו משמשים כקירות אדריכליים לכל דבר ולרוב הם וקירות המעטפת יחופו בחומר זהה כך שהעין תתפוס אותם כמקשה אחת נקייה. באופן זה הם יכולים להתפרש על פני חלל כפול וליצור אפקט מרשים במיוחד, כשבחלקה העליון של החזית האלגנטית מוטמעות המערכות הטכנולוגיות של הקומה ובחלקה התחתון היא משמש כציר פרקטי לאחסון. במטבחים הללו יש גם פתחים נסתרים שמובילים לחללי שירות כמו חדרי כביסה, או פתח סודי שמוביל לפינת המשפחה שמיועד לבני המשפחה וחברים".

מטבח יוקרה בתכנון אדריכלית יעלה דגנית איבגי. באדיבות איילמינם- יבואן LAMINAM צילום: אלעד גונן,
אי במראה של פינת אוכל מרחפת/באדיבות איילמינם- יבואן LAMINAM צילום: אלעד גונן

בעלי המטבחים הללו ללא ספק מחפשים את הערך המוסף, את אותם חומרים שיקנו לחלל המושקע מראה מהוקצע, מהודק, אלגנטי ונטול פגמים. גם במשטחי העבודה נראה בחירה בחומרים יוקרתיים כמו הגרניט, השיש, הקוריאן והדקטון וכן, משטחי ה-LAMINAM שייחודם בכך שהם מאפשרים לייצר אי עם משטח הבולט במראה של פינת אוכל מרחפת.

חגיגת הבזבוזים לא עוצרת שם, מוצרי החשמל במטבחים הללו גם הם שייכים למותגי פרימיום - מהסוג שתמצאו במטבחים של מסעדות מישלן. "האיכויות והיכולות של המוצרים הללו זהות לאלה שמצויים במטבחי השף ועם זאת מבחינת הנראות הם עברו אדפטציה כך שיתאימו לסביבה הביתית בעיצוב ובגודל", מסבירה יעל מוסקוביץ, מבעלות חברת ניגא שף FOR HOME המתמחה ביבוא מותגי חשמל יוקרתיים למטבח. מדובר על תנורים, מקררים ומכשירים נוספים שחביבים לא רק על שפים מעוטרים, אלא גם על כוכבים כמו ריהאנה, קנדל ג'אנר, קמרון דיאז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully