וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלשנים על התקרה וערסל בסלון: שכורה ומעוצבת באווירת חופשה

בני משפחת כהן שווקמן שאבו השראה עיצובית מיעדים אקזוטיים בהם ביקרו והלבישו את ביתם באלמנטים שמנציחים תחושה של חופש. כך הפכה דירה שכורה ישנה לבית הנופש הפרטי של משפחה תל אביבית

דירה שכורה ברחוב טאגור ברמת אביב. ראובן קסטרו
הרהיטים זזו לפינות החדר, כדי לאפשר מרחב תנועה חופשי. מבט לסלון/ראובן קסטרו

לאן הגענו?
רחוב טאגור ברמת אביב, לדירת 4 חדרים, בגודל 110 מ"ר.

כאן גרים
משפחת כהן שווקמן: דנה (37), אורי (39), גל (6), יובל (3.5), מעין (7 חודשים) ואצ'ה החתולה. השבוע חוגגים דנה ואורי 13 שנים יחד ומאז עברו הרבה מים בנהר המשפחתי. "כולנו מאוד מחוברים למים וכל פעילות שקשורה אליהם", הם מספרים. "חופשות משפחתיות הן תמיד סביב גלישה ואפילו שמות הילדים הם בהשראת מים זורמים". כשהם עוברים ממצב ים למצב יבשה, מחזיקים צמד ההורים בעיסוקים שבאופן מפתיע אינם קשורים למים. הוא עובד כדיירקטור הנדסת מערכות בחברת "ברייט משינס", בזמן שהיא מעצבת תעשייתית ויזמית, המתמחה בפיתוח מוצרים לאנשים עם צרכים מיוחדים ועיצוב מכליל. "עיצוב הוא גשר לעצמאות בעיני וזה שאני יכולה ליצור משהו שישפר את חייו של מישהו, מרגש אותי".

דירה שכורה ברחוב טאגור ברמת אביב. ראובן קסטרו
שלישיית גלשנים שתלויה מהתקרה, משווה לבית אווירת חופש נצחית/ראובן קסטרו
דירה שכורה ברחוב טאגור ברמת אביב. ראובן קסטרו
הערסל מנציח עבור הדיירים טיול משפחתי בברזיל/ראובן קסטרו

יגעת ומצאת
כמי שנולדה וגדלה בשכונה בה היא מתגוררת כיום, היה חשוב לדנה לחזור לשם כשהחליטו היא ואורי להרחיב את הקן המשפחתי. "גדלתי כאן עד גיל 23", היא מספרת, "נווה אביבים היתה מבחינתי כמו מושב, עם המון צמחיה וטבע מסביב, ולכן רציתי לגדל גם את הילדים שלנו כאן". את הדירה מצאו השניים לפני שנה, דרך מודעה בפייסבוק.

הום סטיילינג
אחד הקריטריונים המנחים מבחינת דנה ואורי היה מציאת דירה בעלת חלל מרכזי גדול שיאפשר מרחב מחיה וורסטילי ומרווח עבורם ועבור שלושת ילדיהם. "זה אולי לא הסלון הכי סטנדרטי", דנה צוחקת, "אבל לילדים יש כאן מקום להתרוצץ ואנחנו מארחים חברים שלהם לעתים תכופות. לכן החלטנו להשאיר את הסלון פתוח, ללא רהיטים במרכז החדר". בכל הקשור לאבזור הדקורטיבי של החלל, בחרו הדיירים לשים דגש על תחביביהם ובראשם הגלישה. שלישיית גלשנים התלויים מהתקרה ממגנטים אליהם את תשומת הלב ומשווים אוטומטית לחלל אווירה של חופשה, אותה מחזק הערסל שנתלה בסמוך. "ההשראה היא מחופשות שעשינו בחו"ל. הגלשנים על התקרה זה רעיון שקיבלנו מאכסניה ששהינו בה בקוסטה ריקה ואת הערסל הבאנו אתנו מטיול משפחתי בברזיל".

דירה שכורה ברחוב טאגור ברמת אביב. ראובן קסטרו
ציורים וגוף תאורה של דנה מוסיפים צבע לפינת האוכל/ראובן קסטרו
דירה שכורה ברחוב טאגור ברמת אביב. ראובן קסטרו
יחידת מדפים שדנה ואורי בנו, מוסיפה שטח אחסון נוסף במטבח/ראובן קסטרו

את הזיכרונות מיעדים טרופיים חמים, עוזר להנציח החלון הגדול בסלון ששופך אל תוך הבית תאורה חמימה ומשקיף אל צמחיה טבעית. "אין לנו גינה בדירה אז החלטנו להכניס אל תוך הבית הרבה עציצים ירוקים ואת פינת האוכל מיקמנו במיקום המאפשר קשר עין עם הנוף שבחוץ". כדי שתתמזג היטב בנישה בה מוקמה, בחרו בני הזוג בפינת אוכל נייטרלית בגוונים של לבן ושקוף. את נגיעות הצבע מספקים ציורים של דנה וגוף תאורה שיצרה במהלך הלימודים מיריעת פלסטיק חתוך בלייזר ואלומניום. גישת עשה זאת בעצמך אומצה גם במטבח, שקיבל תוספת למקום אחסון בעזרת יחידת מדפים מעץ שבנו בני הזוג. פיתרון נוסף לשדרוג דלת ארון ישנה, נעשה על ידי מדבקות אריחים צבעוניים שמכניסות טאץ' שמח למטבח הלבן.

דירה שכורה ברחוב טאגור ברמת אביב. ראובן קסטרו
הטבע נכנס אל חדר הילדים באמצעות מדבקות הקיר/ראובן קסטרו

את המרחבים המוקדשים לילדים, חילקו ההורים ל-3: סלון, חדר משחקים וחדר שינה. את חדר השינה עיצבו בצבעים עליזים עם אלמנטים דקורטיביים מעולם הג'ונגל. "רצינו שתהיה פה אווירת ילדות כיפית, אבל מצד שני שלא ייווצר עומס של ריבוי פריטים או רהיטים. יש להם את חדר המשחקים הייעודי ופה אנחנו יותר בעניין שהם יירגעו ויישנו", מספר זוג ההורים בחיוך. חדר המשחקים לעומת זאת, צויד בלא מעט ספרים וצעצועים, שמנעימים את זמנם של הדיירים הצעירים. פונקציה נוספת של החדר כשהילדים נמצאים במסגרות, היא שימוש בו כמרחב עבודה עבור דנה ואורי. "אנחנו עובדים הרבה מהבית אז היה לנו חשוב שתהיה לנו פינה נוחה לעשייה".

דירה שכורה ברחוב טאגור ברמת אביב. ראובן קסטרו
בבוקר משמש את המבוגרים ואחה"צ את הילדים. חדר עבודה ומשחקים/ראובן קסטרו
דירה שכורה ברחוב טאגור ברמת אביב. ראובן קסטרו
גם הילדים קיבלו פינה ייעודית בסלון/ראובן קסטרו

מוציאים חוזה
שכ"ד- 6,750 שקלים בחודש. ארנונה- 700 שקלים לחודשיים. חשמל- 700 שקלים לחודשיים.

פאנלים
אחת לשבועיים מגיע אל בית משפחת כהן שווקמן מנקה ובין ביקוריו הם מרבים לשאוב את הרצפה ולשמור על חדרים מסודרים. "כדי לא לפרפר אחרי הילדים, יש לנו בבית כמה משחקי סדר. ברגע שזה משחק הם עושים את זה בכיף וזה מאוד עוזר לשמור על בית מסודר" .

דירה שכורה ברחוב טאגור ברמת אביב. ראובן קסטרו
דגם מיניאטורי של גלשן עץ מקשט את קיר הסלון/ראובן קסטרו

דו"ח מקרר
התפריט המשפחתי מושתת ברובו על תזונה בריאה כשבדומה לעיצוב הבית גם הפן הקולינארי הושפע מחופשות של המשפחה בחו"ל. "מה שהולך פה הכי חזק בימים אלה זה פייז'או- תבשיל ברזילאי על בסיס שעועית שחורה. באופן כללי אני מבשלת בעיקר תבשילים ברזילאיים או הודיים", דנה מסבירה. במקרר הביתי נמצאים דרך קבע חלב לקפה או לקורנפלקס, יוגורט עזים, פירות וירקות.

דירה שכורה ברחוב טאגור ברמת אביב. ראובן קסטרו
הצמחייה שבפנים משלימה את זו שבחוץ/ראובן קסטרו

עתידות
מכיוון שבעלי הדירה גרים בארה"ב ובינתיים לא ברור מתי יחזרו ארצה, הדיירים לא יודעים עד מתי יוכלו להתגורר בדירה, אך מבחינתם היו שמחים להישאר כמה שיותר. "הורים שלי חיו 31 שנים בדירה שכורה", מספרת דנה, "בעיני אין שום דבר פסול בזה ואנחנו מאוד אוהבים את השכונה והדירה. אם נצטרך לעזוב, הפנטזיה היא לגור ממש על הים".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com
רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

דירה שכורה ברחוב טאגור ברמת אביב. ראובן קסטרו
גם האביזרים הדקורטיביים שאולים מעולם הגלישה/ראובן קסטרו
דירה שכורה ברחוב טאגור ברמת אביב. ראובן קסטרו
אצ'ה החתולה מתמזגת היטב עם צבעי פינת העבודה/ראובן קסטרו
דירה שכורה ברחוב טאגור ברמת אביב. ראובן קסטרו
מצליחים לשמר אווירה של חופש גם בשגרה. משפחת כהן שווקמן בהרכב מלא/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully