וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחשבו מחשבות בהירות: לעצב בלבן בלי לשעמם

הוא יכול להיות נייטרלי אבל הוא ממש לא חייב להיות משעמם - עוד מעט שבועות, ולנו יש את כל הטיפים הכי מקצועיים לשילוב הצבע הלבן בעיצוב הבית מבלי שהתוצאה תהיה אנמית

מטבח לבן בעיצוב סנדרה חליבה. שי אדם,
מה ישראלי בעיניך? מטבח לבן. מטבח בעיצוב סנדרה חליבה/שי אדם

מהסלון, דרך המטבח ועד חדר הרחצה: הצבע הלבן נותר הצבע האהוב והפופולרי ביותר בסצנת העיצוב המקומית ולא נראה שזה הולך להשתנות בקרוב. הוא כובש כל חלקה טובה ומשתלט גם על סגנונות שבעבר דאגו להצניע אותו ועדיין, ההצלחה מתבססת על יצירת איזונים בין גווניו השונים, דוגמאות ומרקמים כדי להפיח חיים ולצקת אופי בחלל שעלול להיוותר מונוטוני ותפל. כך תעשו זאת נכון.

הציבור הישראלי ממשיך להצביע ברגליים ובוחר פעם אחר פעם להשתמש בצבע הלבן כבסיס לעיצוב הבית. האקלים החם, החיבה העזה לעיצוב נקי ומינימליסטי והשאיפה ליצור אשליה של מרחב בדירות שרק הולכות וקטנות, הופכות את הלבן לבחירה בטוחה, פרקטית ופופולרית. אך למרות מעלותיו הרבות, הצבע הלבן נחשב לצבע בסיסי ועלול לשוות לחללים מראה אנמי ונטול אופי.

עיצוב פנים לבן של סנדרה חליבה. שי אדם,
מצד אחד לבן נתפס כשלו ורך, ומצד שני הוא דומיננטי ועוצמתי/שי אדם

"בהרבה מובנים הצבע הלבן נחשב לאמביוולנטי. מצד אחד הוא נתפס כשלו ורך, ומצד שני הוא דומיננטי ועוצמתי", מסבירה מעצבת הפנים סנדרה חליבה. "הוא מייצג כמעט בכל התרבויות ניקיון והתחדשות אבל כשזה מגיע לסביבה הביתית חייבים להשתמש בו באופן שיאפשר ליצור מימד ועומק באופן שידגיש את הקונטרסט בין האלמנטים והאביזרים אחרת אנחנו לגמרי מחטיאים את המטרה".

לדברי חליבה "זה מתחיל בבניית צבעוניות המעטפת, כלומר הקירות, הדלתות ופרופילי החלונות וממשיך בהתאמת הטונים של פרטי הריהוט הגדולים והטקסטיל כדי ליצור מראה מרובד, כזה שלמרות שמרבית האלמנטים בו בהירים עדיין יצליח ליצור ויזואלית ניגוד שיבדל בין הפריטים ויצור תחושה של עומק. למשל בקירות, את הלבן הבוהק הבסיסי, מחליף היום הלבן השבור, זה שיש בו נגיעה קלה של גוון נוסף, שלאו דווקא נדע להצביע עליו, אבל יצליח לעדן ולרכך וליצור מסגרת אלגנטית יותר לעיצוב. כך למשל נגיעות קרם ושמנת שמעניקות מראה רומנטי ומכיל, נגיעות של מוקה שיוצרות אווירה חמימה ועוטפת או אפור אבן שמוסיף מימד אצילי ואלגנטי שמתכתב מצויין עם הסגנון האורבני".

עוד באותו נושא

15 חדרים עם קירות שחורים שיגרמו לכם לרצות לעבור לצד האפל

לכתבה המלאה
וילון לבן שכטר בוטיק. שכטר בוטיק,
שימוש בפריטי טקסטיל ליצירת מראה מרובד. וילון לבן בטקסטורה מעניינת של שכטר בוטיק/שכטר בוטיק

מעצבת הפנים ברברה ברזין נוקטת בגישה מעט שונה, שמשתמשת בלבן כבסיס שעליו מוסיפים צבעים אקספרסיביים יותר: "לבן עם לבן לא יוצר עושר ויזואלי. כדי לשמח עם הלבן אנו עושים זאת עם צבעים אחרים. מראש לא כדאי לבחור עיצובים על טהרת לבן, אלא לבחור בשילובים 'שמחים' כמו ירוקים מרעננים למיניהם (קיווי, תפוח וכו'), נצנוץ של זהב עמום (כמו פליז, או נחושת)", היא אומרת. לדבריה, "לבן הוא צבע נהדר, אבל יש לשים לב למינונים. לבן עם עצמו הוא אנמי מדי, אלא אם אנו עובדים עם טקסטורות וחומרים שונים שמקנים רבדים עמוקים ללבן. זאת כמובן בצורה מתוחכמת. ספה לבנה עם כרית לבנה - אם הן מאותו בד התוצאה לא טובה".

"אני חושבת שלבן הוא עניין של מצב רוח, אנרגיה, סוג של שלווה, אנשים בעומסים רגשיים גדולים, רוצים משהו שירגיע את הנפש, משהו שהוא מונוטוני, ללבן יש את העוצמה להרגיע. אפור לדוגמה - מרגיע עד כדי דיכאון. לעומתו, הלבן משדר שמחה שקטה, משהו טהור ונקי" מסבירה ברזין.

חדר רחצה לבן בעיצוב ברברה ברזין. תומר בלילתי,
מומלץ לבחור בשילובים שמחים. חדר רחצה לבן בעיצוב ברברה ברזין/תומר בלילתי

תחזוקה וניקיון הם עוד עניין הפכפך שיש לתת עליו את הדעת בתכנון עיצובי שעושה שימוש רב בצבע הלבן. שכן הרקע הבהיר מבליט פעמים רבות לכלוכים ונזקים. "על לבן רואים הכל", אומרת ברזין. "זה מצריך תחזוקה מעבר למשוער. איך ייראה הבית "הלבן" עוד חודשיים? כמה אני נוהג לארח? האם יש בעלי חיים בבית? האם יש ילדים קטנים? קחו בחשבון שהלבן דורש התעסקות גדולה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully