וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא על האמנות לבדה: שכורה ומעוצבת באווירה יצירתית

2.5.2019 / 7:08

כשהדיירת מנהלת גלריה לאמנות, גם הדירה השכורה בה היא מתגוררת מעוצבת בהתאם. איך משלבים אמנות בתוך סביבת מגורים צעירה ותוססת במרכז תל אביב? בדיוק ככה

שכורות ומעוצבות אילנה. ראובן קסטרו
45 מ"ר של אווירת בוהו שיק נינוחה וצעירה/ראובן קסטרו

לאן הגענו
רחוב יעבץ בתל אביב, לדירת 2 חדרים, בגודל 45 מ"ר.

כאן גרים
אילנה מאטטוב (27), מנהלת גלריה לאמנות עכשווית ביפו. "אחרי לימודי קולנוע הבנתי שאמנות פלסטית מדברת אלי לא פחות מקולנוע והחלטתי לפנות לתחום הזה", מספרת הדיירת. "מה שאני אוהבת באמנות זו התשוקה הגדולה שיש לאמנים כשהם יוצרים ולאנשים כשהם צופים ביצירה כלשהי. זה עולם עם עניין, אתגר ולמידה אינסופית". את החיבור לאמנות ויצירה, היא מיישמת גם בזמנה הפנוי המוקדש לעיצוב במקרמה ולכתיבת הבלוג "The girl from Tel Aviv". "במקור אני מהצפון ואל העיר הגעתי לפני 4 שנים", היא מסבירה, "הבלוג הזה מסכם את החוויה התל אביבית מנקודת המבט שלי". להשלמת אותה חוויה, אימצה אילנה לפני 3 שבועות את שובי דובי- כלב מעורב המארח לה חברה בימים אלה.

שכורות ומעוצבות אילנה. ראובן קסטרו
הסלון חולק לאזור אירוח ופינת עבודה/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות אילנה. ראובן קסטרו
ארון ושידת טואלט מוקמו בסלון מפאת חוסר מקום בחדר השינה/ראובן קסטרו

יגעת ומצאת
עד לפני שנה התגוררה אילנה בדירת סטודיו ברחוב אלנבי. "זו היתה דירה מתוקה אבל קטנה מדי לכל הפיצ'יפקעס שלי ולכן החלטתי לחפש משהו גדול יותר. התמזל מזלי ובאותה תקופה חברה עזבה הדירה שלה והעבירה לי אותה בירושה, מה שחסך לי חיפושים מיותרים".

הום סטיילינג
כשנכנסה אל דירתה החדשה ביקשה אילנה לייצר סביבת מגורים שתשמש גם כסביבת עבודה מלאת השראה. "כשאני בבית אני בדרך כלל עסוקה ביצירה כלשהי- בין אם זה כתיבה, עיסוק במקרמה או סריגה ולכן הכנסתי לכאן הרבה פריטים ואקססוריז שמשרים תחושה נעימה". את אווירת הבוהו שיק שיצרה בעזרת שלל עציצים, קישוטי מקרמה ופרטי וינטג', היא ליוותה גם בנוכחות דומיננטית של אמנות. "בכל דירה תמיד הקפתי את עצמי באמנות, בין אם יצירות שרכשתי ובין אם דברים שעשיתי בעצמי. זה חלק בלתי נפרד ממני".

שכורות ומעוצבות אילנה. ראובן קסטרו
סולם שנמצא ברחוב ושודרג, לצד פינת עציצים ומוזיקה/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות אילנה. ראובן קסטרו
על אף החלל הקטן, הדיירת מבשלת כאן לא מעט. מבט למטבח/ראובן קסטרו

בכל הקשור לארגון החלל, חולק הסלון ל-3 אזורים מרכזיים הכוללים פינה לאירוח, פינת עבודה וחלל נוסף המשמש בעיקר לאחסון. "הסלון יחסית צר ומאורך, כך שאת פינת העבודה מיקמתי בקצה שלו, לצד החלונות. יש משהו מאוד מעניין בלשבת ממש על הרחוב, התנועה הבלתי פוסקת יוצרת אווירה מפרה יצירתית", היא מסבירה בחיוך. מול פינת העבודה בולטת יחידת מדפים שקושטה בצמחיה טבעית וצוידה בפטיפון ואוסף התקליטים האהוב על הדיירת, כשלצדה סולם שנמצא ברחוב והפך לפריט דקורטיבי בעזרת צבע מחודש.

את צדו השני של הסלון ייעדה הדיירת לטובת אחסון וריהוט שלא נכנס בחדר השינה הקטן. "יש כאן ארון ושידה סולידיים יחסית על מנת שלא ירכזו אליהם את תשומת הלב. החדר שלי פצפון כך שהם היו חייבים להיות בסלון". את חדר השינה עצמו היא ציידה רק בריהוט הכרחי כמו מיטה ושידת לילה, כשבגזרה הדקורטיבית גם כאן אפשר למצוא את הפריטים האהובים עליה, הכוללים עבודות מקרמה מעשה ידיה, יצירות אמנות, לוכדי חלומות, עציצים וספרים.

שכורות ומעוצבות אילנה. ראובן קסטרו
יצירות אמנות ועבודות מקרמה מקשטות את חדר השינה/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות אילנה. ראובן קסטרו
מיקומה של פינת העבודה מעל הרחוב, משרה אווירה יצירתית על הדיירת/ראובן קסטרו

מוציאים חוזה
שכ"ד- 4,000 שקלים לחודש. ארנונה- 350 שקלים לחודשיים, חשמל- 350 שקלים לחודשיים.

פאנלים
"אני מאוד אוהבת לנקות כי אחר כך יש אווירה נעימה ומושקעת בדירה", אילנה מכריזה, "אז כל יומיים-שלושה אני מקפידה לסדר ולנקות בקטנה ופעם בשבוע אני מרימה את כל הבית ועושה ניקיון ברמת הפאנלים".

שכורות ומעוצבות אילנה. ראובן קסטרו
אוסף המצלמות של הדיירת מונח על מדף בסלון/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות אילנה. ראובן קסטרו
חיבתה של הדיירת לעולם הבוטניקה מורגשת גם בפרטים הקטנים/ראובן קסטרו

דו"ח מקרר
את סדר היום הקולינארי מחלקת הדיירת בין בישול ובין הזמנת טייק אוואי. "אני אוהבת להכין אוכל ביתי, החל מחביתות ועד שניצלים ועלי גפן מושקעים. כשבאים חברים פיצה על טורטייה היא מנת הבית", אילנה צוחקת, "תמיד יש פה ריח של פיצה". במקרר היא מחזיקה באופן קבוע זיתים לפיצה המדוברת, ריבות ויינות.

שכורות ומעוצבות אילנה. ראובן קסטרו
עבודת מקרמה מעשה ידי אילנה, בולטת כבר בכניסה לדירה/ראובן קסטרו

עתידות
"אני רואה את עצמי גרה כאן לפחות בשנה-שנתיים הקרובות, כרגע הדירה הזו עונה על כל הצרכים שלי ואני ממש נהנית ממנה וממשיכה להשקיע בה. בעתיד הרחוק יותר הייתי שמחה לגור ביפו בעיר העתיקה", חותמת הדיירת. "לקום כל בוקר אל הים".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com
רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

שכורות ומעוצבות אילנה. ראובן קסטרו
מכונת כתיבה ישנה משמשת את הדיירת על בסיסי יומיומי/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות אילנה. ראובן קסטרו
פתרונות אחסון יצירתיים בחדר השינה הקטן/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות אילנה. ראובן קסטרו
חיה ונושמת אמנות. אילנה מאטטוב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully