וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנה גדולה: דירת 50 מ"ר שכורה ומעוצבת בפלורנטין

18.4.2019 / 7:40

איך גורמים ל-50 מ"ר להיראות מרווחים ומזמינים? הזוג שגר כאן הצליח להפוך דירת 2 חדרים לממלכה פרטית, בעזרת פתרונות עיצוב יצירתיים וכלכליים. עכשיו הם פותחים בפנינו את ביתם ומסבירים איך עושים את זה נכון

שכורות ומעוצבות ליאור ונעם. ראובן קסטרו
המרפסת יוצרת המשכיות לסלון וגורמת ל-50 מ"ר להיראות מרווחים יותר/ראובן קסטרו

לאן הגענו
הקונגרס פינת העלייה בתל אביב, לדירת 2 חדרים, בגודל 50 מ"ר.

כאן גרים
נעם קציר (29) וליאור נאור (32), בני זוג. הסיפור של השניים התחיל לפני שנה מסטורי של ליאור באינסטגרם שגרר תגובה של נעם, שהמשיכה לדייט, שהוביל לזוגיות. בימים אלה נעם עובד כמעצב פנים המתמחה בנישה של מטבחים. "מטבח מבחינתי הוא אחד החללים המרכזיים והחשובים בבית ולכן רציתי להתמקצע בתחום הזה, מה גם שאני מאוד מחובר לנגרות". בזמן שנעם מתכנן מטבחים, ליאור עסוק בכתיבת תסריטים כחלק מעבודתו כמנהל מחלקת הווידאו המסחרי ב"וואלה", כשביתר הזמן הוא פעיל חברתית במסגרות של הקהילה הגאה. כשהם לא עובדים, אוהבים השניים לצפות יחד בסרטי וולט דיסני, לאכול במסעדות נסתרות ולפקוד את המסיבות הלוהטות בעיר.

שכורות ומעוצבות ליאור ונעם. ראובן קסטרו
שולחן עבודה מדלת של ארון ואי שהורכב בשיטת מיקס אנד מאץ'. מבט אל המטבח וחלל העבודה/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות ליאור ונעם. ראובן קסטרו
זריקות של צבע הוכנסו בעזרת האקססוריז/ראובן קסטרו

יגעת ומצאת
בני הזוג החליטו לאחד כתובות לפני 4 חודשים ולאחר תקופת חיפושים שעזרה להם להתמקד ולהבין בדיוק מה הם רוצים, הגיעו אל הדירה הנוכחית דרך ממשק מיוחד למציאת דירות בפייסבוק. "כבר כשראינו את התמונות באתר היה לנו ברור שאנחנו בעניין, אז שכנענו את בעלת הדירה להגיע לפני כולם וסגרנו איתה מיד".

הום סטיילינג
את ביתם החדש והמשופץ ביקשו נעם וליאור להלביש במראה אורבני שישקף את הלוקיישן הצעיר והמתפתח אליו עברו. שילובים של עץ, מתכת, נגיעות רטרו וזריקות צבע, עשו את העבודה הנדרשת וייצרו אווירה קלילה ומזמינה. אחד מהאתגרים שניצבו בפני נעם כשהלביש את הדירה, היה ניצול נכון של החלל המרכזי והפיכתו לחלל שיהיה נעים לארח בו, מבלי להעמיס על המרחב. "מלבד הספה בחרנו בכורסה, הדום ושולחן סלון פחות מאסיביים שעונים לנו על הצרכים אבל לא תופסים הרבה מקום. בנוסף היה לנו חשוב שתהיה המשכיות בין הסלון והמרפסת. המרפסת מוסיפה עוד ספייס והעץ הגדול שמסוכך עליה נותן לנו פרטיות".

שכורות ומעוצבות ליאור ונעם. ראובן קסטרו
בסלון- שילובים של עץ, מתכת ונגיעות רטרו/ראובן קסטרו

כחלק מחיבתו של נעם לנגרות, בדירה בולטים רהיטים שהרכיב בעצמו בשיטת מיקס אנד מאץ', וביניהם אי הניצב בין הסלון והמטבח. "האי הזה מורכב מארונית, רגליים נפרדות ופלטה, ויחד הם יוצרים פריט שמשמש אותנו לכמה פונקציות: שולחן אכילה, הפרדה בין הסלון למטבח ואחסון". פתרון יצירתי נוסף שהשניים אלתרו סמוך למטבח, הוא שולחן עבודה הבנוי מדלת ארון צרה אליה חוברו רגלי מתכת. "יש כאן מרחב מצומצם יחסית ולכן היה צורך בפינת עבודה קומפקטית", נעם מסביר. "דרך נוספת לגרום לחלל להיראות מרווח, היתה שימוש בגופי תאורה פתוחים שלא מכבידים על העין". צמד אהילי מתכת בסלון וגוף תאורה המורכב משש נורות במטבח, מאירים היטב את החלל ומוסיפים לתאורה הטבעית שמגיעה מכיוון החלונות הגדולים בסלון.

שכורות ומעוצבות ליאור ונעם. ראובן קסטרו
גוף תאורה בהרכבה עצמית יוצר עניין במטבח/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות ליאור ונעם. ראובן קסטרו
רהיטי בסיס לבנים ופרינטים של חיות, בחדר השינה/ראובן קסטרו

גם בחדר השינה של הזוג עלה הצורך לייצר תחושת מרחב בחלל קטן. לצורך כך בחרו הדיירים ברהיטי בסיס לבנים, ובארון עם דלתות הזזה שלא תופסות מקום, הכולל גם מראה המייצרת אשלייה אופטית של חלל גדול יותר. את זריקות הצבע מספקים פרטי הטקסטיל ותמונות שנתלו מעל המיטה. "יש לנו קטע עם תמונות של חיות, גם כאן וגם בסלון. אם אין לנו חיית מחמד אמיתית, אז לפחות באקססוריז של הבית". מלבד פרינטים של חיות, אוהבים השניים לקשט את ביתם בעציצים ופרטי מתכת וזהב, הבולטים בעיקר בסלון ומכניסים אליו רובד נוסף של הלבשה.

שכורות ומעוצבות ליאור ונעם. ראובן קסטרו
אהילי מתכת פתוחים, מונעים תחושת כבדות ועומס בעין/ראובן קסטרו

מוציאים חוזה
שכ"ד- 4,500 שקלים בחודש. ארנונה- 350 שקלים לחודשיים, חשמל- 500 שקלים לחודשיים.

פאנלים
"הקנייה הכי משמעותית שעשינו בעקבות המעבר, היא איירובוט", נעם צוחק. "הוא פועל לפחות פעם ביום". אחת לשבוע-שבועיים משנסים השניים מותניים לטובת ניקיון יסודי משותף, כשבכל הקשור לתחום הכביסות יש להם חלוקת תפקידים ברורה, לפיה ליאור מפעיל מכונה ותולה את הבגדים, ואז נעם מקפל ומסדר יפה בארון.

שכורות ומעוצבות ליאור ונעם. ראובן קסטרו
אוכלים בריא במהלך השבוע ובסופ"ש מתפרעים. המקרר של ליאור ונעם/ראובן קסטרו

דו"ח מקרר
המוטו הקולינרי בבית הדיירים הוא "קל להכנה וטעים" ולכן התפריט היומי שלהם מורכב בעיקר מסלטים, חזה עוף ושקשוקה, לצד מוצרים קפואים של טבעול מהסופר. "במשך השבוע אנחנו עובדים על עצמנו שאנחנו אוכלים בריא, כדי שבסופ"ש נוכל להתפרע", הם צוחקים. לטובת התזונה השבועית, הם מחזיקים במקרר באופן קבוע ירקות, גבינות וביצים.

עתידות
את ההשקעה המרובה בביתם החדש, ליאור ונעם ישמחו לשמר לפחות בשנה-שנתיים הקרובות. שניהם נהנים מהמיקום, האווירה הביתית ובעיקר מאיחוד הכתובות. "בינתיים טוב לנו כאן אז לא ממש חושבים קדימה על הדירה הבאה. נראה מה יהיה בעוד שנה".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com
רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

שכורות ומעוצבות ליאור ונעם. ראובן קסטרו
בסלון- פרינטים על הקיר וגופי תאורה המשלבים בין עץ ומתכת/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות ליאור ונעם. ראובן קסטרו
פריטים דקורטיביים על שולחן הקפה/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות ליאור ונעם. ראובן קסטרו
הכירו דרך האינסטגרם ומאז מנהלים זוגיות פוטוגנית. ליאור/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully