וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמן כריסטו יעטוף את שער הניצחון בפריז

עוד בנעוריו חלם האמן הבולגרי-אמריקאי לעטוף את שער הניצחון בשמלה כסופה, כמעט 60 שנה לאחר מכן החלום הזה סוף סוף יתגשם. הפרוייקט השאפתני יהיה פתוח לקהל הרחב למשך שבועיים באפריל 2020

סקיצה לפרוייקט עיטוף שער הניצחון בפריז של האמן כריסטו. האתר הרשמי של האמן כריסטו, אתר רשמי
סקיצה שהכין כריסטו במסגרת ההכנות לפרוייקט. שער הניצחון ייעטף ב-25,000 מטרים רבועים של בד כסוף-כחול/אתר רשמי, האתר הרשמי של האמן כריסטו

הפרוייקט הבא של האמן הבולגרי-אמריקאי הנודע כריסטו יהיה עיטוף שער הניצחון בפריז - כך נודע בימים האחרונים. כריסטו התפרסם בעולם האמנות בזכות מיצגי אמנות זמנית שכוללים עיטוף של מונומנטים ואף של נופים טבעיים. כריסטו עבד בשיתוף פעולה עם האמנית ז'אן קלוד שהיתה גם זוגתו, אך מאז הלכה לעולמה בשנת 2009 הוא ממשיך לפעול לבדו.

כמה מיצירותיהם המפורסמות ביותר של בני הזוג כוללות את "חוף עטוף" במפרץ הקטן של אוסטרליה, "איים מוקפים", שבמסגרתו עטפו ביריעות ורודות 11 איים בסביבת מיאמי ו"שערים", שכללה למעלה מ-7,500 שערי מתכת ובד כתומים שהוצבו ברחבי סנטרל פארק במנהטן בשנת 2005. הפרוייקטים שלהם הם תמיד זמניים ולרוב מוצגים למשל שבועות בודדים בלבד.

מבקרים הולכים על "מזחים צפים" – יצירת אמנות של האמן כריסטו ולדימירוב יאבאצ'ב בצפון איטליה. רויטרס
מבקרים הולכים על אחת מיצירותיו של כריסטו בצפון איטליה/רויטרס

עיטוף שער הניצחון בפריז הוא חלום ישן של כריסטו, הוא העלה את האפשרות הזאת בתחילת הקריירה שלו ועד היום לא הצליח להגשימו. כעת נראה שהחלום יקרום סוף סוף עור וגידים ויוצג באפריל 2020. לשם ביצוע הפרוייקט ישתמש האמן ב-25,000 מטרים רבועים של בד פוליפרופילן ממוחזר בצבע כחול-כסוף, 7,000 מטרים של חבל אדום ועשרות פועלים יגוייסו למשימת העיטוף של המונומנט.

שער הניצחון מתנשא לגובה של 49.5 מטרים וניצב במרכזה של אחת הכיכרות המרכזיות ביותר בפריז, בקצה שדרות השאנז אליזה המפורסמות. את החלום לעטוף את השער האיקוני הזה בשמלה כסופה הגה כריסטוף עוד בנעוריו, ומאז הוא שומר על הגחלת ואף התכונן להוצאתו לפועל באמצעות מספר מחקרים ובדיקות מקדימות שנערכו לאורך השנים.

"כריסטו, בשיתוף פעולה צמוד עם מרכז פומפידו והמרכז למונומנטים לאומיים, ייצור עבודת אמנות זמנית בפריז" - הודיע האמן באתר הרשמי שלו. השם שניתן לפרוייקט היצירתי הוא "שער הניצחון, עטוף" (L'Arc de Triomphe, Wrapped ). היצירה תוצג לקהל הרחב במשך שבועיים, בין התאריכים 6-19 באפריל 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully