וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביב מתעורר: טרנדים לאביב בעיצוב פנים

ממש כמו שהטבע מתעורר לחיים באביב כך גם עולם העיצוב, שחושף בדיוק בתקופה הזאת את הסגנונות והטרנדים העתידיים שייכנסו לבתים שלכם ויהפכו אותם לאביביים, אווריריים וקלילים

וילונות בהדפס טרופי בעיצוב מתיו וויליאמסון, באדיבות שכטר בוטיק. באדיבות שכטר בוטיק, צילום osborne and little,
וילונות בהדפס טרופי בעיצוב מתיו וויליאמסון/באדיבות שכטר בוטיק, צילום osborne and little

בימים אלה ממש נערכת תערוכת העיצוב SALONE DEL MOBILE במילאנו, ובורסת ההימורים בדבר העיצובים שיוצגו במהלכה שוברת שיאים. במקרה או שלא במקרה היא מתוזמנת היטב עם תחילתו של האביב שמסמל התחדשות, במיוחד כאן בארץ כשחג הפסח רק מעצים את תאוות ההתחדשות והרצון לביצוע שינויים בבית. גם כאן צריך לדעת להציב גבולות - שינוי העונות ממש לא מחייב שיפוץ מקיף, לעיתים יספיקו כמה שדרוגים, לאו דווקא יקרים, שיובילו לשינוי מרשים.

משנים את חוק הישיבה

אז כן, הגיע הרגע לצאת מתרדמת החורף, להפשיל שרוולים ולהכניס הביתה מראה שהולם את שעות האור שהולכות ומתארכות, האוויר שמתחיל להתחמם והפריחה המשגעת, רגע לפני שתעלם. לדברי מעצבת הפנים מיטל צימבר מסתמן שהאביב והקיץ הקרובים הולכים להיות ססגונים במיוחד עם המון הדפסים, טקסטורות וחומרים חדשים, וגם כאלה שתמיד בתמונה ואין להם כוונה להעלם בקרוב: "אנחנו רואים הרבה מאוד פריטים ומוצרים על טהרת החומרים הטבעיים או במראה טבעי: שיש, עץ, אבן וקטיפה, שמצליחים לשמר אסתטיקה מודרנית, נקיה ואוורירית והם משמשים גם לחיפוי קומודות, שידות פלטות של שולחנות ועוד.

את פינות הישיבה הקונבנציונליות יחליפו אלטרנטיבות קז'ואליות בהן יככבו הדומים, נדנדות, ספסלים ומרבצים שיהפכו את הסלון לדינמי, אלטרנטיבי וקליל.

חומרים טבעיים- אליתה ליוינג. יח"צ חו"ל,
הרבה פריטים מחומרים טבעיים או במראה טבעי. אליתה ליוינג/יח"צ חו"ל

עוד מוטיב בולט באביב הקרוב הוא שילוב צבעוניות עזה המושאלת מהטבע, שהגוונים הבולטים הם אמרלד או אודם טבעי בגוון צהבהב-כתמתם. "הצבעים האלה נתפסים כמשלימים ואם משלבים אותם במינון הנכון הם יוצרים הרמוניה ומאזנים את המרחב", מסבירה צימבר.

הצבעוניות העזה והססגונית ממשיכה גם לטקסטיל ונדמה שהווילונות והטפטים לשנת 2019 שוברים שיאים של תעוזה וחשיבה מחוץ לקופסה. קולקציית הטקסטיל, אותה יצר המעצב הבריטי הנודע מת'יו וויליאמסון עבור המותג הבריטי Osborne & Little ,היא דוגמה מצויינת לכך. וויליאמסון יצר קולקציה מרהיבה הכוללת בדי ריפוד, טפטים ווילונות לחללי פנים ולסביבת החוץ עם מוטיבים בוטניים וזואולוגיים צבעוניים ונועזים.

שחור, לבן וצבעי הקליידוסקופ

טפט בהדפס טרופי בעיצוב מתיו וויליאמסון, באדיבות שכטר בוטיק. באדיבות שכטר בוטיק, צילום osborne and little,
דרך מצויינת להפיח בבית חיים חדשים מבלי לשבור תכנית חיסכון. טפט בהדפס טרופי בעיצוב מתיו וויליאמסון/באדיבות שכטר בוטיק, צילום osborne and little

"הדבקת טפט או החלפת הווילונות היא דרך מצויינת להפיח בבית חיים חדשים מבלי לשבור תכנית חיסכון. ניכר שבאביב הקרוב בחירת הטקסטיל צריכה להיות מוכוונת מטרה - הדפסים מעולמות הצומח והחי מאפשרים לנו לגעת בקצוות שבעבר נמנענו מהם ובכדי ליצור חלל מאוזן חשוב להיצמד לסכמת צבעים מוגדרת ולהצמד לפאטרן מוביל אחד", מייעצת צימבר.

לצד הצבעים הנועזים יככבו צבעים משני עברי הספקטרום - השחור והלבן, שיהוו בסיס לכל העושר הזה. השחור מככב לאחרונה באופן מרשים ויש שיאמרו שיעקוף בקרוב את מידת הפופולריות של הצבע הלבן גם בעונות החמות. "עד לא מזמן חששנו מהצבע השחור שנחשב (ולא בצדק) לכהה ומקטין, אך בפועל אם משתמשים בו נכון הוא מוסיף נופך אלגנטי ויוקרתי ואנחנו רואים אותו הרבה מאוד גם במאסות גדולות: מטבחים, קירות ובמשטחים תעשיתיים שמדמים חומרים טבעיים ואותנטיים". מסבירה מעצבת הפנים אולה אלישר, בעלת הסטודיו by Ola. לדבריה, כדי לשבור את הדומיננטיות של השחור מומלץ לעשות חיבורים בין ברזל שחור לפליז בגוון זהב מוברש.

קופנהגן-פריז-רמת גן

עיצוב סקנדינבי  חברת דומיסיל פרוסט דנמרק. פרוסט דנמרק,
פילוסופיית חיים שמחברת בין פרקטיקה, נגישות ואסתטיקה. עיצוב סקנדינבי/פרוסט דנמרק

הישראלים לא יודעים שובע מהעיצוב הסקנדינבי וגם באביב הקרוב הוא נותר שחקן מרכזי. אולי זה החום הישראלי או המציאות האינטנסיבית בה אנחנו חיים שגורמים לקו הצנוע, האלגנטי והנקי לגעת בנו כל כך. "הסגנון הוא שקט, חד ונקי וחשוב להשתמש בו מבלי ליצור תחושת ריחוק או קרירות", מסבירה אלישר ומוסיפה כי היופי בו שביסודו הוא מושתת על פילוסופיית חיים שמחברת בין פרקטיקה, נגישות ואסתטיקה".

ההצלחה המתמשכת של מותגים כמו איקאה השבדית או Frost הדנית מוכיחה שתפיסת העיצוב מתייחסת בצורה מקיפה לאופן בו אנשים רואים, צורכים ומדמיינים את חווית המגורים העכשווית. "הצרכן הישראלי מתחבר מאוד לקו הסקנדינבי כי הוא שימושי, פשוט ונגיש והוא מתאפיין בקווים נקיים שאידיאליים למדינה חמה כמו שלנו בה סגנון כבד, ועשיר פחות מתאים", מסבירה אלישר ומוסיפה כי, "שימוש בעצים בהירים כמו ליבנה ואשוח וכן דגש על סביבה ביתית ומזמינה עולים בקנה אחד עם טעמם של הישראלים ב-2019".

חלל  בסגנון אירופאי בעיצוב סנדרה חליבה - מתוך ספרה החדש בהוצאת אורלי רובינזון-. שי אדם,
פה זה לא אירופה. חלל בעיצובה של סנדרה חליבה/שי אדם

האביב והקיץ בישראל מזכירים לנו יותר מתמיד שפה זה לא אירופה, אבל מסתבר שהסגנונות האירופאים משתרשים היטב בקרב הישראלים עם שינוי אחד בולט - נגיעות מודרניות שהופכות אותו לעתיר גלאם ומלא חיים. מעצבת הפנים סנדרה חליבה מסבירה כי על אף ההבדלים בתרבויות ובאקלים הרבה ישראלים מאמצים את הסגנון לא מעט בזכות העובדה שהוא מוכיח את הרלוונטיות שלו לאורך שנים. "ככלל, כשבוחנים לעומק את כל המגמות החדשות מסתמן שמרביתן הן מעין אינטרפטציה מודרנית לסגנונות שקיימים כבר מזמן", היא אומרת. "היופי והשוני הם נגזרת של שימוש עדכני ומאוזן וכן בטכנולוגיות ייצור חדשות שמאפשרות לשלב אותו במגוון אופנים ובמגוון טווחי מחירים", אומרת חליבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully