וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבן דרך: האלמנט האחד שמכניס כמויות של סטייל לבית

בשיתוף ARCDB, בשיתוף ARCDB

28.3.2019 / 14:19

הם מבודדי חום, מפחיתים את עוצמת הרעש, מעניקים מענה אידיאלי לקירות עם סדקים ורטיבות והופכים את הבית ליפה ומעוצב במיוחד. אורלי קימה, הבעלים של חברת החיפויים "אבן על אבן" מספרת איך הפכו הבריקים ממותרות לאלמנט חובה בכל בית

פרויקט של חברת אבן על אבן. מאור מויאל,
החיפויים מגיעים בשלל סגנונות, גוונים ומרקמים/מאור מויאל

הבריקים כובשים כל מבנה רענן, מדירות דרך בתים פרטיים ועד משרדים וחללים ציבוריים. החיפויים מגיעים בשלל סגנונות, גוונים, מרקמים ומשדרגים פלאים ואף בעלי תכונות של עמידות, בידוד תרמי ואקוסטי. אם בעבר חיפויי הבריקים נחשבו למותרות, הרי שהיום הם נחלת הכלל.

אורלי קימה, הבעלים של חברת החיפויים "אבן על אבן", המייבאת בריקים מאירופה, מסבירה שהבריקים החלו כטרנד אבל היום הם חלק בלתי נפרד מתכנון ועיצוב החלל. "ניתן לראות בריקים כמעט בכל מקום, כאשר האדריכל או הלקוח עושה שימוש מגוון בהתאמה אישית בחיפויים, בין אם מדובר בחיפויי חוץ או חיפויי פנים, לצורך הדגשת קיר כוח מרכזי בבית או להוספת אופי מעניין יותר למרחב".

פרויקט של חברת אבן על אבן. מאור מויאל,
"השימוש מגוון, בין אם מדובר בחיפויי חוץ או חיפויי פנים, לצורך הדגשת קיר כוח מרכזי בבית או להוספת אופי למרחב"/מאור מויאל

"אבן על אבן" מתמחה בבריקים שפורקו מבתים ישנים באירופה ובייבוא אישי של האבנים. "באירופה הבתים לא נבנים מאיטונג כמו אצלנו, אלא מחימר שעבר תהליך ייחודי שהפך אותו לאבן בנייה", אומרת קימה.

עוד באותו נושא

בליסימו: המעצבת שתחזיר אתכם מאיטליה עם בית מעוצב מחדש

לכתבה המלאה
פרויקט של חברת אבן על אבן. מאור מויאל,
בעלי בידוד אקוסטי ובידוד תרמי גבוהים במיוחד/מאור מויאל

"היתרון הבולט של שימוש בבריקים שפורקו ממבנים אירופאיים הוא שהם בעלי בידוד אקוסטי ובידוד תרמי גבוהים במיוחד. כלומר, הם מבודדי חום ובעלי עמידות לרעש כך שאפשר להשתמש בהם בחללים בהם רוצים לייצר יותר פרטיות, אטימות בפני רעשים עמידות. לדוגמה, שימוש בבריקים מאחורי קמין, כאשר חום הקמין עשוי לקלף צבע של קיר רגיל אך בבריק המיובא הוא לא יפגע".

פרויקט של חברת אבן על אבן. מאור מויאל,
"אפשר להשתמש בבריקים בחללים בהם רוצים לייצר יותר פרטיות, אטימות בפני רעשים עמידות"/מאור מויאל

לדברי אורלי, בריקים מעניקים מענה אידיאלי גם לקירות עם סדקים או רטיבות. "לא תמיד אפשר להתגבר על הבעיה של צבע שהתקלף כתוצאה מרטיבות או נזילות של מים, אבל הבריקים מכסים את האזור ולא סופגים נוזלים".

פרויקט של חברת אבן על אבן. מאור מויאל,
אפשר להתאים את הבריק לכל קונספט/מאור מויאל

ההיצע העשיר של הבריקים אשר מגיעים בטווח רחב של מחירים, גוונים וסגנונות מבריקים בשיק ענתיק דרך אפור בטון סופר מודרני ועד בריקים בטאץ' רטרו, מאפשר להתאים את הבריק לכל קונספט. "אפשר לראות בתים מודרניים עם חומרים קרים כמו אלומיניום וזכוכית בהם השתמשו בבריקים לרכך את החלל ולהוסיף נגיעה של חמימות או בריקים שחור -אפורים המתמזגים עם הטרנד העכשווי של בתים בעיצוב דומה או בריקים מפירוקים בעל מראה חבוט וגס שמתמזגים בהרמוניה בבתים כפריים".

פרויקט של חברת אבן על אבן. מאור מויאל,
"הוספת בריקים היא תהליך קצר יחסית לביצוע"/מאור מויאל

ההמלצה של אורלי היא להחליט כבר בשלב התכנון הראשוני על שילוב הבריקים בפרויקט. "הסיבה לכך היא ששילוב הבריקים בשלב התכניות יכול לחסוך כסף וטרחה בהמשך היות ויש גורמים ארכיטקטוניים שונים המושפעים מהבחירה בבריקים. למשל, בתכנון אדני חלון בהם יש לקחת בחשבון את עומק הבריק והאדן על מנת שהוא ישתלב בצורה אחידה ככל שניתן ולא יבלוט החוצה בצורה לא אסתטית או יאפשר חדירה של מים".

אורלי מדגישה גם את חשיבות ביצוע ההתקנה של הבריקים כאשר יש מתקיני בריקים מיומנים המתמחים בהתקנתם ויודעים בדיוק איך לבצע את ההדבקה מהחומר האיכותי ביותר בדרך הטובה ביותר.

"הוספת בריקים היא תהליך קצר יחסית לביצוע, תלוי בגודל המרחב, כמות הבריקים וכדומה, אבל אין ספק שמדובר בתוצאות מרשימות לשדרוג כל חלל".

לעבודות נוספות של חברת אבן על אבן

בשיתוף ARCDB, בשיתוף ARCDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully