וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר עם עתיד: דור חדש של מעצבים צומח בחיפה

בשיתוף סטודיו 6B, בשיתוף סטודיו 6B

31.3.2019 / 0:02

במקביל לפריחתה התרבותית של חיפה, מתפתחת בה בשנים האחרונות סצנת עיצוב חיה ובועטת. מדי שנה יוצאים אל שוק העבודה בוגרי לימודי עיצוב בעיר ויחד הם יוצרים זירה מקומית עתירת יצירתיות וחדשנות. כך נראים ונשמעים סיפורי ההצלחה של מעצבי פנים בבירת הצפון

פרוייקט בעיצוב לילך שפירא בוגרת סטודיו 6B. תמיר רוגובסקי,
"מדהים שאפשר לצאת אל שוק העבודה עם כל הכלים הנדרשים תוך שנה". פרוייקט בעיצוב לילך שפירא/תמיר רוגובסקי

שמה של חיפה הופיע בכותרות לא מעט לאחרונה, בזכות סרטון ה-SO LOW מבית היוצר של איתי זבולון, המאיר את בירת הצפון בזרקור אוהד במיוחד, כחלק מקידום של סצנת המוזיקה והתרבות בעיר. אלא שעם או בלי הסרטון, ברור שמשהו טוב קורה בגבולות הגזרה של חיפה והיא הופכת לאט ובזהירות למרכז של תרבות, אמנות ויצירה, שאחד מתחומיו הבולטים הוא עיצוב. אם בעבר היתה זירת עיצוב הפנים נחלתה הכמעט בלעדית של תל אביב, בשנים האחרונות מחזירה חיפה פייט ראוי. מלבד מעצבים מוכשרים ופרויקטים מעניינים, בלבה של העיר שוכן סניף של בית הספר הפרטי לעיצוב הגדול בארץ- סטודיו 6B, שמוציא מדי שנה אל שוק העבודה בוגרים מובילים בתחום. איך הופכים לחלק מדור חדש של מעצבים הצומח בצפון, תוך שנה בלבד? שתיים מבוגרות הסניף החיפאי של סטודיו 6B משתפות בסיפורי ההצלחה שלהן.

לימודים באווירה משפחתית וליווי מקצועי צמוד
בעקבות הצלחתו של בית הספר לעיצוב סטודיו 6B בתל אביב, נפתחה לפני כעשור שלוחה שלו בחיפה. ממש כמו אחיו התל אביבי, כך גם הסניף החיפאי מציע לימודי עיצוב פנים בקורס הפרוש על פני שנה וכולל הכשרה מקצועית ומעשית מלאה, הכנה לשוק העבודה, ליווי אישי, הרצאות אורחים וסיורים בשטח. לילך שפירא, בוגרת הקורס ומעצבת פנים במשרה מלאה, מספרת שהשתתפותה בקורס היתה אחת ההחלטות המשמעותיות שקיבלה. "אחרי קריירה ארוכה בעולם ההייטק ולידת בני השלישי החלטתי לעשות שינוי בחיים וללכת אחרי התשוקה שתמיד היתה שם. עם שלושה ילדים קטנים בבית, סטודיו 6B היתה המסגרת האידיאלית כיוון שהקורס אורך כשנה ומתקיים אחת לשבוע. זה מדהים שאפשר לצאת אל שוק העבודה עם כל הכלים הנדרשים תוך שנה".

עיצוב פנים של יעל ברוך ורי לוין בלווי אדריכל אמיר נבון במסגרת תוכנית המנטורינג של סטודיו B6. איתי בנית,
עיצוב: יעל ברוך ורי לוין בלווי אדריכל אמיר נבון במסגרת תוכנית המנטורינג של סטודיו 6B/איתי בנית

שניים מהמאפיינים הבולטים של הקורס לעיצוב פנים בסניף החיפאי, הם הלימודים בקבוצה קטנה והיחס האישי שניתן לכל סטודנט. "היינו מעט תלמידים בקורס", נזכרת שפירא, "שזה מרגיש מאוד אינטימי ומשפחתי ומאפשר למרצים להתייחס ולדייק כל תלמיד עד הפרט האחרון. גם כשסיימתי את הקורס הרגשתי בנוח להתקשר ולהתייעץ עם המרצים. התחושה היא שהליווי ממשיך גם אחר כך". לצד ההרצאות, התרגולים והסדנאות, שפירא מספרת שאחד התחומים הדומיננטיים שנלמדים בקורס הוא גיבוש קונספט. "מאז הקורס ועד היום הנושא של גיבוש קונספט מלווה אותי. בתחילת כל פרויקט אני בונה מצגת שמבהירה ללקוח את הקונספט, מה שעוזר למקד גם אותי וגם אותו ולהבין איך כל האלמנטים יתחברו לכדי חלל מעוצב" .

מאז שסיימה את לימודיה לפני 3 שנים, עובדת שפירא במשרה מלאה כמעצבת פנים כשרבים מהפרויקטים שלה ממוקמים בחיפה ובצפון. "ההתעניינות והפניות שאני מקבלת מתושבים מקומיים נמצאות במגמת עליה מתמדת ואני מאוד אוהבת לעבוד באזור שבו אני חיה". בשנה האחרונה נשאבה המעצבת לשני פרויקטים שהיא מתגאה בהם במיוחד. "הראשון הוא בית פרטי בזיכרון יעקב שעיצבתי עבור דיירים שביקשו מראה נקי, מודרני ואלגנטי. בשילוב עם הנוף המקומי יצרתי עבורם סביבת מגורים שתואמת את צרכיהם וחלומותיהם. הפרויקט השני הוא ספא חיפאי שעיצבתי במראה חמים ומזמין, עם אווירה של בית מלון בוטיקי. התקציב היה מוגבל ולכן יישמתי פתרונות יצירתיים כמו למשל קיר גבס מחופה טפט עם מראה שקועה. גם במקרה הזה בו החלל מסחרי ולא פרטי, נעזרתי בכלים מקצועיים שרכשתי במהלך הקורס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עיצוב פנים של יעל ברוך ורי לוין בלווי אדריכל אמיר נבון במסגרת תוכנית המנטורינג של סטודיו B6. איתי בנית,
עיצוב: יעל ברוך ורי לוין בלווי אדריכל אמיר נבון במסגרת תוכנית המנטורינג של סטודיו 6B/איתי בנית

מצטיינים, התפקדו: פרויקט המנטורינג של סטודיו 6B
אחד מסימני ההיכר של לימודי עיצוב הפנים בסטודיו 6B הוא פרויקט המנטורינג, במסגרתו מקבלים סטודנטים מצטיינים חלל אמיתי לעיצוב מלא בליווי האדריכל אמיר נבון, ממייסדי הסטודיו. במהלך הפרויקט מתוגמלים הסטודנטים בשכר וניתנת להם ההזדמנות לדריסת רגל בתחום עם פרויקט שיוכלו להציג בתיק העבודות שלהם. יעל ברוך, אחת מבוגרות הקורס בסניף החיפאי, סיימה אותו כסטודנטית מצטיינת וזכתה להתנסות ממשית בליווי מנטור. "הפרויקט שלי כלל שיפוץ יסודי של דירת 80 מ"ר", היא מספרת. "מה שהיה מאוד מרגש, כי זו היתה הזדמנות ליישם בשטח את כל מה שלמדתי בקורס".

כחלק מתהליך הליווי של תכנית המנטורינג ניתנת לסטודנטים המשתתפים יד חופשית ברמה היצירתית, לצד חניכה והנחיה צמודים. "המנטור חיווה את דעתו וליווה מקרוב כל שלב ושלב בפרויקט, החל מקיבוע הקונספט ועד בחירת חומרי גמר. הרגשתי שיש הרבה מקום לקול שלי כמעצבת אבל גם אספו אותי בנקודות החשובות שלא אתפזר", היא מספרת. כמו סטודנטים אחרים שהשתתפו בתכנית, גם יעל רכשה ניסיון מעשי עשיר במהלך תכנון ועיצוב הדירה, מה שאפשר לה להשתלב בקלות בשוק העבודה. "כשאני אומרת ניסיון מעשי אני מתכוונת לעבודה מול קבלנים, ספקים ואנשי מקצוע, מערכת היחסים מול הלקוח וכל שאר הכלים המהותיים לניהול של פרויקט בפועל. יצאתי מהלימודים עם יתרון עצום במובן הזה וזה נתן לי ביטחון שמוקרן החוצה. יש לי וי גדול ברזומה והרבה יותר קל לי לשווק את עצמי מול לקוחות, מה שמוכיח את עצמו עד היום".

לפרטים נוספים על קורס עיצוב פנים - לחצו כאן.
לאתר של סטודיו 6B

בשיתוף סטודיו 6B, בשיתוף סטודיו 6B

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully