וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומרים שהיה פה שמח: פנינת וינטג' ביפו

14.3.2019 / 7:13

היא מלאה ברהיטי וינטג' אותנטיים, טומנת בחובה תמהיל של פריטים מכל העולם ומעוררת געגוע לעבר. כך נראית דירת 90 מ"ר ביפו, שכבשה את לבה של הדיירת כבר מהרגע הראשון

שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
90 מ"ר של וינטג' ונוסטלגיה. מבט לסלון/ראובן קסטרו

לאן הגענו
רחוב נחל הבשור פינת שדרות ירושלים ביפו, לדירת 3 חדרים, בגודל 90 מ"ר.

כאן גרים
מור פפו (35), יועצת ארגונית לפיתוח למידה בחברת הייעוץ "מתודיקה". במסגרת עיסוקה היא עובדת עם ארגונים עסקיים ובתי ספר, בהם היא מלווה תהליכי פיתוח מקצועי של מורים, מנהלים ומפקחים. "זו עבודה שמאפשרת להסתובב בהרבה אזורים גם ברמה הגיאוגרפית וגם מבחינה תרבותית ולפגוש מגוון עצום של אנשים. מבחינתי העיסוק בתחום החינוך הוא סוג של שליחות". מאז שהיא זוכרת את עצמה, מחוברת הדיירת גם לעולמות של יצירה ואמנות. "עד היום אני צרכנית מאסיבית של אמנות בשלל מדיומים- תערוכות, גלריות, פתיחות והרצאות. אני אמנם בתוך השיח כצופה מהצד, אבל זה מאוד מעסיק אותי". במקביל לצריכת קולטורה, היא מטפחת מגיל צעיר כישורי ריקוד מרשימים ובשנים האחרונות מתמקדת בעיקר באימוני גמישות.

שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
מזנון העץ שבסלון כבש את לב הדיירת מהרגע הראשון/ראובן קסטרו

יגעת ומצאת
עד לפני שנה וחצי התגוררה מור במרכז תל אביב, אך תמיד השתעשעה ברעיון של מגורים ביפו. כשהחלה לחפש דירה הבינה שהיא לא מוכנה להתפשר על גודל ונוחות ולכן העדיפה למצוא סביבת מגורים גדולה ומרווחת שתגרום לה להרגיש בבית, גם במחיר של חלוקת הדירה עם שותפים. "כשהגעתי לכאן זו היתה ליטרלי אהבה ממבט ראשון וכשראיתי את המזנון בסלון עם בר המשקאות בכלל הרגיש שזה כתוב בכוכבים", היא צוחקת. "החלטתי ללכת על זה ובהסכמה מול בעל הנכס אני מסבלטת את החדר ה-3 בדירה באופן קבוע" .

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
צמד כורסאות וספה משנות ה-80 רועננו בעזרת ריפוד חדש/ראובן קסטרו

הום סטיילינג
אהבתה של הדיירת לעולמות של נוסטלגיה מורגשת היטב בדירה המלאה ברהיטי ופריטי וינטג' ייחודיים. כבר בכניסה לחלל, מתמגנטת תשומת הלב אל מזנון הטלוויזיה בסלון, אותו הלבישה בפריטים ואוספים שמרכיבים תמהיל קוסמופוליטי מעניין. שעונים שנרכשו בשוקי פשפשים שונים בעולם, טרנזיסטור מפריז ומבחר כלי מטבח עם תועפות סבתא-שיק, מקשטים את המדפים ואת בר המשקאות הנפתח. מול המזנון מיקמה מור פינת ישיבה ובה ריהוט משנות ה-80 הכולל צמד כורסאות ששיפצה וריפדה מחדש. שטיח בעבודת יד תוצרת קשמיר הוא הפריט הכי יקר כאן ומוסיף לדבריה את הצבעוניות שכיוונה אליה, כמו גם קושר את הסלון לפינת האוכל הסמוכה המתהדרת בטפט פרחוני שעשה את כל הדרך מברצלונה. שולחן אוכל וסט כיסאות שרכשה מאספנים ממשיכים את הקו הנוסטלגי שיצרה, ומשמשים אותה היטב כאדם שאוהב לארח.

שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
טפט שעשה את כל הדרך מברצלונה מקשט את קיר פינת האוכל/ראובן קסטרו

גם צדו השני של הסלון, בואכה מבואת הכניסה, מדבר אותה שפה עיצובית. מעל דלפק עץ הממשיך את המזנון בסלון, תלתה מור מראה מוזהבת וגוף תאורה צמוד קיר עם אהילי זכוכית במראה וינטג'. "תאורה היא אלמנט עיצובי מאוד חשוב בעיני. מעבר לזה שהיא יוצרת אווירה, היא מאפשרת לייצר עניין ויזואלי בחלקו העליון של החלל. כמו את רוב הפריטים כאן, גם את גופי התאורה ליקטתי במשך תקופה. כל פעם אני מוסיפה משהו אחר שמוצא חן בעיני, זה סוג של תהליך". אפילו במטבח, המשופץ מן היסוד והמודרני במראהו, הצליחה מור להכניס את האני העיצובי שלה עם קריצה אל העבר, בדמותה של ארונית המאכלסת אוסף של כלי סרוויס צבעוניים. "חוץ מהארונית, תופתעי לגלות שהכל פה חדש מהניילונים", צוחקת הדיירת. "השקעתי כאן לא מעט, בין השאר בתנור, כיריים ומדיח כלים חדשים, כי אני מבלה פה הרבה מזמני והיה לי חשוב שיהיה הכי נוח שאפשר".

שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
החלל היחיד בדירה שמתאפיין במראה מודרני. המטבח/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
חדר השינה עוצב באופן מינימליסטי מתוך כוונה לייצר אווירה שקטה ונקייה/ראובן קסטרו

בחדר השינה שלה לעומת זאת, מבלה הדיירת בעיקר לצרכי שינה וקריאה ולכן ביקשה לייצר מרחב שקט המתאפיין גם בשקט ויזואלי. כחלק מכך היא הלבישה את החלל באופן מינימליסטי יחסית, הכולל מיטה וצמד שידות לילה. בגזרת האבזור היא בחרה במראה מוזהבת שהביאה איתה מברלין ובצמד רישומים ממוסגרים של הלב והמוח שנלקחו מאנציקלופדיות ישנות. "אני מאוד אוהבת את האסתטיקה של רישומים ופה בחרתי בלב ומוח כמעין ביטוי של איזון בין השכל והרגש". יציאה מחדר השינה מובילה למרפסת סגורה אותה הסבה מור לחדר עבודה. את שולחן העבודה שלה היא אימצה מאתר אגורה, מציאה שמשמחת אותה עד היום, כשבצדה השני של המרפסת הוצב ארון איקאה שחידשה בשיטת DIY. "הייתי שמחה לארון אותנטי, אבל במסגרת הנסיבות פשוט שייפתי את הדלתות, צבעתי בירוק, החלפתי ידיות וקישטתי בפרחים מחומר דמוי שיש".

שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
שולחן כתיבה משנות ה-80 אומץ על ידי הדיירת מאתר אגורה/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
ארון איקאה סטנדרטי שודרג בעזרת צבע, ידיות ועיטורי פרחים/ראובן קסטרו

מוציאים חוזה
שכ"ד- 5,200 שקלים בחודש. ארנונה- 550 שקלים לחודשיים. חשמל- 600 שקלים לחודשיים.

פאנלים
"אני איסטניסטית בטירוף ועור הידיים שלי לרוב יבש מחומרי ניקוי", מתוודה הדיירת בחיוך. לעזרתה היא מגייסת את שואב האבק, הנמצא בשימוש פעמיים בשבוע, כשלפחות אחת לשבוע היא שוטפת ביסודיות, "כולל אקונומיקה, כיורים ואסלות", כלשונה. "את המטבח אני מנקה כל יום, אוהבת שהוא מצוחצח".

דו"ח מקרר
מור צמחונית מגיל צעיר, וניזונה מתפריט המבוסס בעיקר על ירקות וקטניות. את מרבית "זמן הבית" שלה היא מבלה במטבח באפייה או בבישול, כשהתפריט משתנה בהתאם למצב רוח, מזג האוויר או המוזה. "אני אוטודידקטית וכבר בתור ילדה הייתי מכורה לתכניות וספרי בישול. עם השנים ספגתי כל מיני השפעות והיום אני מג'נגלת בין כמה מטבחים: איטלקי, מזרח תיכוני, ויאטנמי והודי". את התבשילים מעשה ידיה היא חולקת עם חברים שמגיעים להתארח ולצורך כך היא מחזיקה במקרר באופן קבוע סוגים שונים של שמנים, ממרחים, קטניות ואגוזים.

שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
קטניות, ירקות ומבחר ממרחים, ממלאים את המקרר של הדיירת הבשלנית/ראובן קסטרו

עתידות
"כשעברתי לכאן היה לי ברור שאני תוקעת יתד ובהתאם לזה גם השקעתי המון. אני רואה עצמי גרה פה עוד תקופה ארוכה אבל בסופו של יום החיים דינמיים ואני פתוחה למה שהם יזמנו", מור משתפת. "מבחינת לוקיישן תל אביב הכי נכונה לי וכרגע אין חלופה רלוונטית, אבל אני לא מוציאה מכלל אפשרות שבשלב אחר בחיים כן ארצה להיות קרובה יותר לטבע".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com
רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
את זריקות הצבע במטבח הלבן מספקים האקססוריז/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
עציצים וגופי תאורה ייחודיים יוצרים עניין בדירה/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
על המזנון בסלון - רמקול במראה של גרמופון עתיק/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
גוף התאורה המרכזי בסלון מתכתב עם צבע הצמחייה/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
אוסף שעונים משווקי פשפשים שונים בעולם/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות הדירה של מור. ראובן קסטרו
עוסקת ביעוץ וחינוך למחייתה, אבל מחוברת לא פחות לעולמות של אמנות ויצירה. מור פפו/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully