וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שמזהמים את חדר השינה שלכם

זו אמורה להיות הפינה הכי אינטימית ורגועה בבית שלנו, שאליה אנו פורשים בסוף היום בשביל לנוח ולהתרענן, אבל חדר השינה והמיטה שלנו עלולים להיות מוקד לזיהומים וטינופת - כך תימנעו מזה

זוג עם גרביים במיטה. ShutterStock
יש דברים שאתם ממש לא רוצים לפגוש בין הסדינים. שני זוגות רגליים במיטה/ShutterStock

חדר השינה הוא החלל הכי אינטימי של כל אחד מאיתנו. זה המקום שאליו אנחנו פורשים בסופו של יום, פושטים את בגדי העבודה, ומזחלים אל המיטה שלנו שאמורה לספק לנו מרגוע, שלווה ומנוחה. אלא שחדר השינה והמיטה שלנו יכולים להפוך למוקד לזיהומים, מזיקים וטינופת שאתם לא רוצים לפגוש, בטח לא בין הסדינים.

כדי שתבינו בדיוק על אילו זוועות מדובר, הנה רשימה חלקית של מזהמים שיכול להתנחל לכם בחדר השינה: קרדית אבק הבית, נגיפי שפעת וצינון, פטריות למיניהן, חיידקים, חלקיקי צואה, זיעה ופשפשים. רוצים להמנע מכל אלה? (הניחוש שלנו: כן!) הנה מה שאתם צריכים לעשות:

עוד בנושא:
כמה מגבות צריך? השאלה התמימה שהפכה לוויכוח מטורף
המנקה העירום שבר את השוק: "אני מוצף בעבודה"
כל כמה זמן צריך להחליף מצעים?

תתקלחו לפני השינה

שמפו אמבטיה מקלחת דוש בית מלון. Shutterstock, ShutterStock
שטפו מעליכם את היום לפני שאתם נכנסים למיטה. מקלחת/ShutterStock, Shutterstock

ככל שאתם תהיו נקיים יותר לפני שאתם נכנסים למיטה, כך הסדינים שלכם ישארו נקיים יותר. אם אתם מאלה שנוהגים להתקלח בבוקר, המשמעות היא שאתם נכנסים למיטה עם שאריות של כל מה שעבר עליכם באותו יום: כל מה שנגעתם בו בעבודה, ברחוב, בתחבורה הציבורית, בטיול עם הכלב וכן הלאה.

עוד באותו נושא

כך תעלימו אבנית מהברז - בטריק גאוני למבוגרים בלבד

לכתבה המלאה

אווררו את השמיכה שלכם באוויר הפתוח

קרדית אבק הבית אוהבת סביבה חמה ולחה, אז תלייה של השמיכות מחוץ לחלון לאוורור יכולה לעזור להפחית את מספרן. אם קמתם ליום גשום או שאין לכם אפשרות לתלות את השמיכה בחוץ, אל תמהרו לסדר את המיטה מיד לאחר שאתם קמים. תנו לה קצת זמן לנשום ולהתאוורר, ואז הציעו אותה מחדש.

אין כניסה לחיות מחמד

כלב ישן במיטה. ShutterStock
בניגוד אליכם, הוא לא מוריד נעליים בכניסה. כלב במיטה/ShutterStock

עם כל הכבוד לקשר האמיץ ביניכם ובין חיית המחמד שלכם, אל תקחו אותו למיטה, בשום מובן. אם קשה לכם לעמוד בפני העיניים העצובות של הכלבלב שלכם, פשוט תיזכרו איפה הוא דרך בזמן הטיול שלכם בחוץ ותזכירו לעצמכם, שבניגוד אליכם, הוא לא חולץ את הנעליים בכניסה לבית. שיערות, פרעושים, ריר, חיידקים ועוד מרעין בישין יכולים להגיע אל המיטה שלכם על גבי החבר השעיר שלכם, אז שכל אחד ישאר במיטה שלו.

תשאבו את המזרון עם שואב אבק

פעם או פעמיים בשנה (ניקיון פסח הוא הזדמנות טובה, אהמ, אהמ...) הסירו את המצעים, הורידו את המזרון מבסיס המיטה, העמידו אותו ועברו על שני צדדיו בעזרת שואב אבק. לאחר מכן נקו בעזרת השואב גם מתחת למיטה וסביב מסגרת המיטה. תופתעו לראות כמה אבק, שיערות ולכלוך מצטברים שם.

החליפו מצעים אחת לשבוע וכבסו אותם בטמפ' גבוהה

חיידקים כמו למשל חיידק הסטפילוקוק יכולים להתרבות בתוך המצעים שלכם ולגרום לשלל זיהומים החל מדלקות בדרכי השתן ועד לזיהומים בעור. הקפידו להחליף מצעים בתדירות של פעם בשבוע, ואת המצעים המלוכלכים כבסו בטמפרטורה של 60 מעלות כדי להרוג חיידקים שהצטברו בהם.

החליפו פיג'מה בכל 3 ימים

פיג'מה. ShutterStock
פעם ב-17 יום זה לא מספיק. פיג'מה/ShutterStock

כן, קראתם נכון. פיג'מה חדשה בכל 3 ימים - זה הסטנדרט שאליו צריך לשאוף כדי לשמור על היגיינה במיטה. אלא שהמציאות רחוקה מזה מאוד. סקר שנערך גילה שנשים מחליפות פיג'מה פעם ב-17 ימים בממוצע (כשבועיים וחצי).

אל תיכנסו למיטה עם שיער רטוב

לחות היא חברתם הטובה של כל מי שאתם לא רוצים להזמין למיטה שלכם: חיידקים, פטריות, עובשים למיניהם ועוד. שינה בשיער רטוב גורמת ללחות לחדור לתוך הכרית ויוצרת שם סביבה ידידותית לבקטריות, לכן מומלץ לייבש את השיער לפני שאתם נכנסים למיטה.

החליפו כריות מדי פעם

עם יד על הלב, כמה זמן אתם ישנים על הכרית שלכם? אם התשובה היא יותר משנתיים, הגיע הזמן להתחדש. מחקר שבדק כריות גילה שיכולים לחיות בהן 47 סוגים שונים של פטריות. ועוד נתון מגעיל: קרדיות האבק והצואה שלהן מהוות בערך 10 אחוזים ממשקלה של כרית משומשת. ולזה אתם מצמידים את הפרצוף שלכם בכל לילה.

אל תאכלו במיטה

חוץ מהפירורים והכתמים שיווצרו בעקבות אכילה במיטה, שזה מגעיל בפני עצמו, שאריות האוכל עלולות למשוך מיני מזיקים כמו נמלים, זבובים ואפילו מקקים.

השתמשו במגן מזרן

מאוד קשה לנקות מזרונים, אז למה לקחת את הסיכון שמשהו דוחה יספג לתוך המזרון שלכם. מגן מזרון ישמור על המזרון עצמו נקי מקרדיות, חיידקים, הפרשות ולכלוכים. ניתן להסיר אותו בקלות ולהכניס למכונת הכביסה. זה מומלץ במיוחד לסובלים מאלרגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully